Skip to main content
Beantwoord

Waarom is mijn 5G-internet sinds een paar dagen zo traag?

• January 7, 2026
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een paar dagen is mijn mobiel internet enorm traag, het maakt niet uit waar ik ben in Nederland. Pingen lijkt te laten zien dat er regelmatig gewoon helemaal geen connectie mogelijk is.

Intussen heb ik experimenteerd met verschillende APN's instelling combinaties die op het forum te vinden zijn, ook met het inschakelen of uitschakelen van IPv6, maar niets lijkt van invloed te zijn.

Ben ik de enige met het issue? Is er iets mis qua configuratie aan de kant van Simyo?

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@JvdBBBB,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je mobiel internet de afgelopen dagen zo traag is en dat er regelmatig geen connectie mogelijk lijkt te zijn. Dat is natuurlijk vervelend en ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten.

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, zou ik graag wat extra informatie van je willen ontvangen:

• Welk toestel gebruik je precies (merk en type)?

• Welke softwareversie draait erop?

• Welke APN-instellingen heb je tot nu toe geprobeerd? Heb je alle stappen gevolgd via Internet handmatig instellen voor Android of iOS?

• Zoals ​@JanD al aangeeft, heb je je telefoon volledig uit- en weer aangezet?

Met deze info kan ik meteen kijken wat er aan de hand kan zijn en je gericht advies geven.

Groetjes,
Sedat

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

JanD
  • January 7, 2026

Beste ​@JvdBBBB je zou de mobiele netwerkinstellingen van je telefoon eens kunnen resetten en daarna de telefoon een herstart geven.

Succes.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • January 8, 2026

Hoi ​@JvdBBBB,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je mobiel internet de afgelopen dagen zo traag is en dat er regelmatig geen connectie mogelijk lijkt te zijn. Dat is natuurlijk vervelend en ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten.

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, zou ik graag wat extra informatie van je willen ontvangen:

• Welk toestel gebruik je precies (merk en type)?

• Welke softwareversie draait erop?

• Welke APN-instellingen heb je tot nu toe geprobeerd? Heb je alle stappen gevolgd via Internet handmatig instellen voor Android of iOS?

• Zoals ​@JanD al aangeeft, heb je je telefoon volledig uit- en weer aangezet?

Met deze info kan ik meteen kijken wat er aan de hand kan zijn en je gericht advies geven.

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 16, 2026

Het probleem is opgelost door het uitvoeren van de suggestie van het resetten van het netwerkinstellingen.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 16, 2026

Hoi ​@JvdBBBB,

Wat fijn om te horen dat het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen!

Aangezien alles weer naar behoren werkt, sluit ik dit topic. Mocht je een andere vraag hebben, kun je gerust een nieuw topic openen via: Maak een nieuw topic aan.

Groetjes,
Sedat