Skip to main content

.

Ik heb al geruime tijd het volgende probleem. Ik heb een Iphone 11 en vanwege 2 mobiele nummers daarin een gewone sim en een esim. 
Dit werkte prima, tot een aantal maanden geleden. 
De connectie met mobiel intermet 4G valt telkens weg en dan zie ik alleen een E staan. Internet doet het niet of heel traag. 
Op een bepaald moment pakt hij wel weer 4G. Alsof er een dip in het netwerk zit, maar op dezelfde plek heeft een andere mobiel, zelfde netwerk we vollop verbinding. En twee tellen later is de verbinding weer weg. 

van alles al geprobeerd. Alleen op de gewone sim. Alleen op de esim. Een van beide sims uitschakelen etc. Er is ook al een reset geweest op de esim, wat niet mocht baten. Het probleem blijft. 
reteirritant als je onderweg bent. 
omdat ik nu met AppleCarplay ga werken in de auto, wordt het belangrijker om een goede connectie te hebben. 
wat kan dit zijn? 
Heeft het met de dubbele sim te maken? Hebben andere hier ook last vn? 

Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hoi @Drummens,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, ik kan me voorstellen dat dit frustrerend voor je is!

Sinds vorig jaar zijn er problemen geweest met de iPhone 11 in combinatie met het KPN netwerk. Omdat je aangeeft dat je dit al een aantal maanden ervaart lijkt het erop dat dit ook voor jouw toestel geldt. Voor meer informatie hierover verwijs ik je graag door naar dit topic. Lees dit rustig even door, hierin staat ook wat je kan doen voor een oplossing. 

Tip: Controleer ook in het toestel of er misschien een verlopen VPN nog ingesteld staat. Dit kan je terugvinden via Instellingen > Algemeen > VPN- en apparaatbeheer. Als deze VPN inderdaad verlopen is kan je deze verwijderen en testen hoe het gaat met het internetten op 4G. 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

dank voor je reactie. Ik heb je link gevolgd en dit klinkt idd als mijn probleem. Ik heb 22 september 2022 via WA al bij de klantenservice het probleem gemeld en contact hierover gehad, de oplossingen toen hielpen niet, maar dat was dus in dezelfde periode als anderen problemen hadden. Ik zie dat in oktober het pas duidelijker werd wat er aan de hand was. 
Zal ik jou een privebericht sturen? Ik begrijp dat dat de procedure toen was? 

overigens staat er geen VPN in, dus dat is niet het issue. 

Hoi @Drummens,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat dit toen niet duidelijk naar je is gecommuniceerd! Onze oprechte excuses hiervoor. 

Ik zie dat je mij inmiddels een privébericht hebt gestuurd. Ik zal je daar verder helpen 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer