Skip to main content

.

Vraag

Waarom heb ik vaak geen bereik?

Als ik onderweg ben en geen wifi verbinding heb ik vaak geen internet verbinding, ook thuis als ik de wifi uitzet geen internet of meer even en valt dan weg. Volgens data verbruik word er wel data gedownload maar krijg toch heel vaak kan geen verbinding maken. Reeds gekeken of de settings goed zijn maar die zijn volgens jullie instrukties.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

5 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Dsigna,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je vaak geen internet hebt! 

Sinds wanneer heb je dit probleem en welk merk en model telefoon gebruik je? Wellicht kan je proberen om de netwerkinstellingen te resetten via de instellingen van de telefoon zelf. 

Lukt het om de simkaart te testen in een andere telefoon? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi Amy,

Hoelang het al speelt weet ik niet, vanmiddag zat ik bij mijn bedrijfsarts en wilde mijn slaappatroon laten zien, duurde bijna 10 minuten voordat ik de gegevens had, ik ilde google maps opnieuw instellen om een route te berekenen, maar kreeg geen advies. Om gek van te worden. Ik heb vanmorgen de internet verbinding nieuw aangemaakt volgens de instructies die op mijn simyo staan voor een motorola telefoon. Tel. opnieuw opgestart maar niets, toen ik de thuis ingestelde route kwijt was. Ook al zoiets. Als ik naar de data kijk is die wel opgelopen. Ik zou vandaag 156 MB verbruikt hebben. Terwijl ik alleen even naar de route op maps heb gekeken en even mijn slaap ritme heb bekeken

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi ​@Dsigna,

Bedankt voor je reactie. Dat is wel erg vervelend inderdaad. 

Ik weet niet hoe de telefoon is ingesteld maar ik heb de stappen gevonden hoe je de netwerkinstellingen kan resetten alleen is dit in het Engels. Als ik het goed begrijp is dit een andere netwerkinstelling dan die je via Mijn Simyo hebt gevonden. Go to Settings > System > (Advanced) > Reset options. To reset your network connection, tap Reset Mobile Network Settings. Let erop dat je alleen de netwerkinstellingen reset en niet het gehele toestel. 

Ook kan je proberen om de simkaart in een andere telefoon te testen om te zien of je dan wel een goede internetverbinding hebt. Zo kunnen we sneller de oorzaak achterhalen.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 4 maart 2025

Beste Amy,

Vandaag nog eens onderweg met de fiets geprobeerd.

Inderdaad geen netwerkverbinding en dus een error melding dat er geen netwerk gevonden was.

De mobiele data uitgezet in settings en weer aangezet.

Toen had ik weer wel een verbinding.

Conclusie is als ik thuis of op een locatie ben waarbij van het wifi netwerk gebruik kan maken en daarna buiten dat bereik kom is er geen verbinding totdat ik mobiele data uitzet en opnieuw verbind. Dus die overschakeling heeft op een of andere manier een probleem.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@Dsigna,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat het je alleen op deze manier een verbinding krijgt met het internet!

Zou je de simkaart in een andere telefoon kunnen testen om te zien of de simkaart dan wel goed overschakelt naar het internet?

Groetjes,
Amy

Reageer