Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik vaak geen bereik?

  • March 3, 2025
  • 11 reacties
  • 110 Bekeken

Als ik onderweg ben en geen wifi verbinding heb ik vaak geen internet verbinding, ook thuis als ik de wifi uitzet geen internet of meer even en valt dan weg. Volgens data verbruik word er wel data gedownload maar krijg toch heel vaak kan geen verbinding maken. Reeds gekeken of de settings goed zijn maar die zijn volgens jullie instrukties.

11 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 3, 2025

Hoi ​@Dsigna,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je vaak geen internet hebt! 

Sinds wanneer heb je dit probleem en welk merk en model telefoon gebruik je? Wellicht kan je proberen om de netwerkinstellingen te resetten via de instellingen van de telefoon zelf. 
 

Lukt het om de simkaart te testen in een andere telefoon? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


  • auteur
  • Beginner
  • March 3, 2025

Hoi Amy,

Hoelang het al speelt weet ik niet, vanmiddag zat ik bij mijn bedrijfsarts en wilde mijn slaappatroon laten zien, duurde bijna 10 minuten voordat ik de gegevens had, ik ilde google maps opnieuw instellen om een route te berekenen, maar kreeg geen advies. Om gek van te worden. Ik heb vanmorgen de internet verbinding nieuw aangemaakt volgens de instructies die op mijn simyo staan voor een motorola telefoon. Tel. opnieuw opgestart maar niets, toen ik de thuis ingestelde route kwijt was. Ook al zoiets. Als ik naar de data kijk is die wel opgelopen. Ik zou vandaag 156 MB verbruikt hebben. Terwijl ik alleen even naar de route op maps heb gekeken en even mijn slaap ritme heb bekeken


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 4, 2025

Hoi ​@Dsigna,

Bedankt voor je reactie. Dat is wel erg vervelend inderdaad. 

Ik weet niet hoe de telefoon is ingesteld maar ik heb de stappen gevonden hoe je de netwerkinstellingen kan resetten alleen is dit in het Engels. Als ik het goed begrijp is dit een andere netwerkinstelling dan die je via Mijn Simyo hebt gevonden. Go to Settings > System > (Advanced) > Reset options. To reset your network connection, tap Reset Mobile Network Settings. Let erop dat je alleen de netwerkinstellingen reset en niet het gehele toestel. 

Ook kan je proberen om de simkaart in een andere telefoon te testen om te zien of je dan wel een goede internetverbinding hebt. Zo kunnen we sneller de oorzaak achterhalen.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


  • auteur
  • Beginner
  • March 4, 2025

Beste Amy,

Vandaag nog eens onderweg met de fiets geprobeerd.

Inderdaad geen netwerkverbinding en dus een error melding dat er geen netwerk gevonden was.

De mobiele data uitgezet in settings en weer aangezet.

Toen had ik weer wel een verbinding.

Conclusie is als ik thuis of op een locatie ben waarbij van het wifi netwerk gebruik kan maken en daarna buiten dat bereik kom is er geen verbinding totdat ik mobiele data uitzet en opnieuw verbind. Dus die overschakeling heeft op een of andere manier een probleem.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 5, 2025

Hoi ​@Dsigna,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat het je alleen op deze manier een verbinding krijgt met het internet!

Zou je de simkaart in een andere telefoon kunnen testen om te zien of de simkaart dan wel goed overschakelt naar het internet?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Elvira de Vries
Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik heb zowel thuis als op mijn werk binnen en buiten heel vaak geen bereik, terwijl familie wel bereik heeft hoe kan dit . Ik heb links en rechts van mij 2 zendmasten zitten. Inmiddels van telefoon veranderd nog steeds hetzelfde, ook andere simkaart geen verschil help word er gek van. Elvira de Vries 


Friesian
  • Forum Expert
  • July 13, 2025

Beste ​@Elvira de Vries - Elvira 

Als forumlid denk ik graag met je mee, net zoals medeforumleden - klanten - dat ook doen als vrijwilliger uit passie om te helpen waar mogelijk en gewenst. 🙂👍

Zou je even je * Profiel *  willen aanvullen om zo wat extra basisinformatie te hebben? 


Friesian
  • Forum Expert
  • July 13, 2025

Beste ​@Elvira de Vries - Elvira.

ik zie dat je het profiel inmiddels hebt aangevuld, dankjewel ! 

Android, Samsung (vlaggenschip S- serie) S23

Wat ik om te beginnen zou doen is om de app OpenSignal te installeren om te kunnen zien wat die registreert.

Kwaliteit signaal, welk signaal (4/5G) plaats zendmast, afstand. Enzovoort. 


Elvira de Vries
Forum|alt.badge.img

Gedaan en ontvangst zonder WiFi is beroerd,


Friesian
  • Forum Expert
  • July 14, 2025

Wanneer de nieuwe telefoon en de simkaart geen verbetering geven en OpenSignal geeft dit aan dan blijft in mijn ogen vooral richten op het netwerk over.

Een moderator zal contact met je opnemen maar via WhatsApp gaat wat sneller. 

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes! 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 14, 2025

Hoi ​@Elvira de Vries,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je vaak geen bereik hebt! 

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door mijn collega via de klantenservice en dat er inmiddels een ticket is doorgezet naar de juiste afdeling. 

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost!

Groetjes,
Amy