Skip to main content

.

Beste Simyo

 

Ik ben inmiddels sinds 6 maanden bezig om mijn iPhone 11 te swappen naar een iPhone 13.

De antenne van mijn iPhone 11 is door het KPN netwerk stukgegaan (hardware matig gebroken, dat is bevestigd door de Apple Store en zij gaven aan dat dit met vrijwel alle iPhone 11s is gebeurd van het KPN netwerk, dus ook Simyo).

Nu is op 15/11/2024 mij via Whatsapp beloofd door Simyo dat ik in aanmerking kom voor een swap naat de iPhone 13. Dat loopt echter niet geheel soepel en inmiddels heb ik te horen gekregen dat ik tot 13 januari niets ga krijgen. Dit is een onacceptabel lang proces, en ik verwacht actie van Simyo om te swap te versnellen. Ik heb immers al die tijd een vrijwel niet werkende 4g verbinding en ben dikwijls onbereikbaar telefonisch (dus ook bellen/smsen).

 

Kunnen jullie dit svp checken?

Groet

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Simyo reageert hier niet meer op Iphone 11 onderwerpen.

Heb je al wel de omwisselmail gehad? Niet dat je daar veel aan hebt, ik heb hem wel gehad maar vervolgens gebeurt er ook niets.


Jeejtje… Nee die heb ik nog niet gehad. Ik wacht nog altijd op iemand die op vakantie is en pas volgend week terug is. Wanneer heb je die mail gehad?


Jeejtje… Nee die heb ik nog niet gehad. Ik wacht nog altijd op iemand die op vakantie is en pas volgend week terug is. Wanneer heb je die mail gehad?

Nou daar hoef je niet op te wachten. Simyo heeft een lijstje leugens klaar om klanten mee aan het lijntje te houden. Medewerker op vakantie/ ligt bij de afdeling/ teamleider/ manager/ directeur/ afdeling klachten enz enz. Ik heb het allemaal al meerdere malen gehoord. 

Inmiddels heb ik het idee dat de whatsapp-account van Simyo door een chatbot wordt beantwoord. Ik krijg daar de meest vreemde antwoorden.

Maar je zou een mail moeten krijgen vanuit KPN waarin ze aangeven dat je binnen 4 weken een nieuwe Iphone opgestuurd krijgt. Maar dat doen ze dus niet dus je hebt niet veel aan die mail.

Op het KPN forum kun je zien dat iedereen zo'n beetje november die mail heeft gehad, en een week later een nieuwe Iphone.

Simyo is overigens een afdeling van KPN, nog niet eens een apart bedrijf. 

 


En nu?
Ik heb op whatsapp meerdere keren een bevestiging gehad dat ik toch echt in aanmerking kom. Ook lees ik elders op het forum terug dat Simyo die iPhones wel degelijk uitstuurt… Dus er gebeurt wel wat, maar heel traag? 


Tsja dat is een goeie.

Ik ben inmiddels een half jaar bezig. Mijn conclusie is dat Simyo vooral klanten aan het lijntje houdt door veelvuldig te liegen in de hoop dat klanten het opgeven. Dat hebben er ook al genoeg gedaan. Misschien dat er enkele toch een nieuwe Iphone hebben gekregen voor het oog van de buitenwereld.

Sowieso Radar inschakelen.

Posten op dit forum. Zoals gezegd medewerkers reageren niet meer. Voorheen reageerde ze nog met ‘oprechte excuses’ waar je vervolgens ook niets aan had. Maar misschien reageert een andere klant wel met de oplossing.

Zelf heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld.

Verder zou ik het ook niet weten.


Hoi ​@iphone11gebruiker,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te zien dat je hier al zo lang mee bezig bent. We snappen dat dit erg frustrerend voor je is. 

Zojuist heb ik even meegekeken en zie ik dat je contact hebt gehad met mijn collega via ons WhatsApp kanaal en dat jullie hebben afgesproken om 13 januari weer even contact te hebben met elkaar hierover. Ik raad aan om 13 januari even af te wachten en zoals afgesproken contact op te nemen met de desbetreffende collega. 

Hopelijk wordt het dan zo snel mogelijk voor je opgelost.

Groetjes,
Amy


Dank je wel Amy. We wachten het af.


Reageer