Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik nauwelijks bereik met het internet?

• March 29, 2026
  • 16 reacties
  • 65 Bekeken

Ik ben een paar weken geleden overgestapt van Vodafone naar Simyo. Maar ik heb thuis zo slecht bereik dat ik niet eens een filmpje kan kijken. Foto's worden niet meteen verstuurd en ontvangen en de verbinding valt steeds weg. 

Sinds ik Simyo gebruik kan ik ook niet meer op het wifi netwerk (budget thuis) met mijn telefoon. Maar dat is wellicht toeval. Met mijn andere telefoon en andere apparaten lukt dit wel. 

Ik heb alles al geprobeerd, telefoon terug naar fabrieksinstellingen, opnieuw opstarten, nieuwste versie van Android erop gezet, geüpdatet enz. Maar de verbinding blijft slecht. 

Kan hier iets aan gedaan worden? Want ik kan nu thuis niet op internet. Op andere plaatsen doet hij het wel iets beter, maar heb ik ook lang niet altijd bereik. 

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

16 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Hoi ​@Carola85 

Wat gebeurt er als je een kruistest doet en om te beginnen wat gebeurt er als je de simkaart verwijderd? 

• auteur
  • Beginner
  • March 29, 2026

Hoi,

Ik heb een e-sim. 

Wat is een kruistest?

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Hoi,

Ik heb een e-sim. 

Daarmee wordt het wat ingewikkeld. Heb je een telefoon die zowel een fysieke simkaart kan gebruiken en/of een e-SIM? 

Wat is een kruistest?

Jouw telefoon andere simkaart, jouw simkaart andere telefoon. 

Heb je al een controle gedaan wat betreft toestelhulp zoals APN? 

JanD
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Beste ​@Carola85 heb je VoWifi wel aan staan?

Reset verder de netwerkinstellingen binnen je mobiel eens.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 30, 2026

Hoi ​@Carola85,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je het bereik zo slecht ervaart! 

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@Friesian al wat handige tips hebt gekregen. Via onze toestelhulp kan je nog meer handige tips terugvinden om hopelijk het bereik van het internet te verbeteren. Ook ik ben benieuwd wat er gebeurd als je de netwerkinstellingen reset. Dit kan je doen via de instellingen van de telefoon zelf. 

Voor nu heb ik ook even een reset uitgevoerd op de internetoptie van je simkaart. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan worden voltooid? 

Ik hoor graag of je hierna beter bereik hebt! 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • March 30, 2026

Hoi,

Heb mijn telefoon 10 minuten uit gehad en weer opgestart. Maar ik ben donderdag pas thuis. Dus kan het dan pas echt checken. 

Bedankt in ieder geval 

Friesian
  • Forum Expert
  • March 30, 2026

Beste ​@Amy en ​@Carola85 .

Ik geloof dat bij een factory reset, terug naar fabrieksinstellingen, de netwerken automagisch worden gereset. 

JanD
  • Forum Expert
  • March 30, 2026

Beste ​@Amy en ​@Carola85 .

Ik geloof dat bij een factory reset, terug naar fabrieksinstellingen, de netwerken automagisch worden gereset. 

Beste ​@Friesian maar dat moet je niet willen, dan moet je je telefoon weer opnieuw inrichten als nieuw uit de doos.

Daarom kun je ook apart netwerkinstellingen toepassen.

Friesian
  • Forum Expert
  • March 30, 2026

Dat weet ik beste ​@JanD maar dat is wat benoemd is in de openingstekst door de Topicstarter. 👍🙂 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 30, 2026

Sinds ik Simyo gebruik kan ik ook niet meer op het wifi netwerk (budget thuis) met mijn telefoon.

Wat zegt ie als je wel verbinding met Wifi probeert te maken?

Kun je elders wel verbinden via Wifi?

Friesian
  • Forum Expert
  • March 30, 2026

Sinds ik Simyo gebruik kan ik ook niet meer op het wifi netwerk (budget thuis) met mijn telefoon.

Wat zegt ie als je wel verbinding met Wifi probeert te maken?

Kun je elders wel verbinden via Wifi?

@Carola85 staat het wachtwoord en gebruikersnaam van de WiFi goed ingesteld? Misschien even proberen WiFi vergeten en opnieuw instellen. 

• auteur
  • Beginner
  • March 30, 2026

Ja ook al gedaan. Zelfs de provider gebeld.

Friesian
  • Forum Expert
  • March 30, 2026

Moeilijk dit. Dit geeft mij ook het beeld opnieuw dat mijn voorkeur uit gaat naar de fysieke simkaart waarmee je meer kunt testen/vergelijken.  Even voor de zekerheid. Heeft jouw telefoon plaats voor zowel een fysieke simkaart als de E-SIM? 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 31, 2026

Hoi ​@Carola85,

Bedankt voor je reactie. Laat je ons donderdag dan even weten of het bereik is verbeterd? 

We horen het graag van je tegen die tijd. 

@Friesian Dat is waar ook wat je zegt inderdaad. Ik ben benieuwd wat er gebeurd donderdag.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • March 31, 2026

@Frisian Ja kan wel een simkaart in

Bij mijn vorige provider had ik ook een eSim. Dat werkte perfect. 

Ik zal het doorgeven donderdag

Friesian
  • Forum Expert
  • March 31, 2026

Hoi ​@Carola85 .

Uit interesse voor de zekerheid opnieuw ff de vraag. Heb je een dual sim telefoon met als optie fysieke en/of e-sim?

Vraag is, zie ik nu, zojuist beantwoord. Kdenk dak niet de enigste ben met Snelle Jelle. 😛