Ik heb twee SIMs van Simyo in mijn telefoon. Gisteren ging ik een dagje naar België. Vanaf het moment dat ik de grens over ging, was mijn telefoon niet meer in staat om verbinding te maken met een netwerk (dus niet alleen geen internet, maar helemaal geen verbinding). Mijn telefoon herhaaldelijk uit en aangezet, maar dat heeft niet geholpen. Het schuifje voor “Bellen in en naar het buitenland” stond in de Simyo app aan. Het schuifje voor “Internetten in het buitenland” stond uit (zelf niet uitgezet), maar Dataroaming in mijn telefoon aan.
Vanaf het moment dat ik terug kwam in Nederland, had ik wel direct weer het Simyo netwerk met 4G, maar zonder daadwerkelijk internet. In de Simyo app staat gek genoeg het schuifje voor “Internetten in Nederland” uit, voor beide telefoonnummers. Als ik dat schuifje aanzet, en mijn telefoon herstart, staat het schuifje opnieuw uit. Het maakt niet uit of ik de Simyo app of de online omgeving gebruik.
Wat gaat hier mis? Ik vind het vervelend dat ik buiten huis geen internet meer tot mijn beschikking heb.