Hoi @PeterPeters,
Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat jullie beide geen ontvangst hebben met de simkaart!
Welk type toestel gebruikt je partner? Kan het zijn dat jullie netwerkmodus niet goed staat ingesteld? Dit dient namelijk op 4G te staan. Omdat de simkaart nieuw is vermoed ik niet dat het probleem aan de simkaart ligt.
Welke melding krijg je in beeld te zien waar normaal gesproken het bereik wordt aangegeven? Staat hier '’geen service'’ of een andere melding of symbool? Je kan proberen of het lukt om een verbinding te krijgen door handmatig een netwerk te selecteren. Vaak lukt het hiermee om een verbinding te krijgen.
Ik hoor graag of het is gelukt!
Groetjes,
Amy
Hoi Amy,
Bedankt voor je reactie.
Mijn partner en ik hebben alle twee hetzelfde toestel namelijk een Nokia G20.
Wij wonen net over de grens in België en hebben hier altijd goed ontvangst gehad, maar plots had de Nokia van mijn partner geen ontvangst meer, maar op mijn Nokia was het ontvangst nog prima.
Nieuwe simkaart ontvangen en in haar toestel geplaatst, maar nog steeds geen ontvangst.
Hebben toen een kruistest gedaan en haar simkaart in mijn Nokia gestoken om te testen, echter daar ook geen ontvangst, en toen ik mijn originele simkaart weer in mij eigen toestel stak had deze ook geen ontvangst meer op.
Nu zitten we dus met twee toestellen en alle twee geen ontvangst in België. Aan de instellingen van de toestellen veranderde helemaal niets, staat ook gewoon op 4 G en het KPN netwerk. Maar ze schakelen niet meer over naar het netwerk van België zodat wij geen ontvangst meer hebben en niet meer kunnen bellen of SMS ontvangen, iets dat wij hier wel nodig hebben voor het bv inloggen in DigiD e.d.
Het is toch vreemd dat als je even de simkaart uit je toestel haalt en dan weer terugplaatst je totaal geen ontvangst meer hebt.
Wij hebben dus wel Simyo ontvangst als wij in Nederland zijn.
Als ik het toestel opstart staat er in even Simyo en dan gaat weg.
Bellen in en naar het buitenland staat op aan.
Schakel ik handmatig over naar het proximus dan krijg ik de melding geen verbinding.
Heb het een en ander gelezen dat hier nog mensen last van hebben maar geen oplossing voor dit probleem, ze passeren de grens met België en hebben geen ontvangst meer.
Ik hoop dat er een oplossing is voor dit probleem, alvast bedankt voor de moeite.
Hoi @PeterPeters,
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad wel vreemd dat het plotseling niet meer werkt. Zijn er wellicht werkzaamheden in de buurt aan de zendmast van waar jullie wonen? Echter merken we vaker dat de dekking in België niet optimaal is helaas.
Ik wil dit graag voorleggen bij de Netwerk Specialist. Wellicht dat zij kunnen achterhalen waar het mis gaat. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met beide 06-nummers en persoonlijke gegevens?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Amy