Skip to main content

.

Hoi,

Om de een of andere reden verlies ik altijd mijn data verbinding nadat ik in het buitenland ben geweest. Nu is het logisch dat ik in het buitenland geen data verbinding heb omdat ik dit heb uitgezet in mijn account. Echter zodra ik weer in Nederland ben verwacht ik dat de data verbinding zichzelf automatisch herstelt. Dit gebeurt echter niet. 

Wat ik al heb geprobeerd om de verbinding te herstellen is onderstaande:

• Data verbinding op telefoon uit en aan zetten
  • Overschakelen naar 'Airplane Mode' en weer uit zetten

Dit lijkt het niet op te lossen, het probleem verhelpt zich wel als ik de telefoon helemaal uit zet en opnieuw aan zet. Maar dit is niet echt een werkbare oplossing aangezien ik nogal regelmatig even de grens over ga.

Om er zeker van te zijn dat dit niet een probleem van de telefoon is heb ik dit in meerdere telefoons geprobeerd. Met alle zie ik hetzelfde probleem, en krijg ik mijn data verbinding pas weer terug als ik de telefoon helemaal uit zet en opnieuw aanzet.
Hoi gjong, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je niet automatisch weer verbinding krijgt met mobiel internet wanneer je terugkomt in Nederland.

Heel goed dat je zelf al een boel hebt uitgetest, waarbij ik overigens wel erg verbaasd ben dat overschakelen naar 'Airplane Mode' niet werkt, aangezien dit eigenlijk hetzelfde doet (= je aansluiting opnieuw aanmelden op het netwerk) als even je telefoon uit en waar aan zetten 😕

Waar ik nu benieuwd naar ben, is of je verbinding met mobiel internet zich ook niet automatisch herstelt wanneer je verder Nederland in gaat? Het kan namelijk zijn dat bij het overgaan van de grens de aansluiting niet meteen een (goede) verbinding krijgt met een mast. Wanneer je vervolgens verder 'beweegt', blijft je telefoon proberen om te verbinden met een mast om ook weer verbinding te maken met mobiel internet.

Dit proces van het opnieuw verbinden met een mast voor mobiel internet versnel je door even je telefoon uit en weer te zetten.

Ik zou je toch willen aanraden om het ook nog eens te proberen via 'Airplane Mode', want dat behoort ook te werken namelijk :)

Ik hoor graag van je!
Hoi Kim,

Helaas hersteld het probleem zich niet vanzelf meer, zelfs niet als ik weer een kleine 100 km in het binnenland zit. Ik zal de volgende keer nog een keer de airplane modus proberen. Ik kwam er soms pas achter na 2 dagen dat de internet verbinding nog steeds niet hersteld was, het E, 3G of H icoontje blijft dan weg en internet is er niet. Dus het automatisch weer goed verbinden lijkt in ieder geval niet lekker te gaan.

Ik weet dat ik dit probleem vroeger bij de KPN niet had, maar daar had ik wel internet in het buitenland aan staan.
Hoi gjong,

Wat voor telefoon gebruik je? Zou je bij je APN 'portalmmm.nl' willen invoeren? Dat kan helpen. Als je een iPhone hebt, vul dan bij je gebruikersnaam 'KPN' en bij je wachtwoord 'GPRS' in.

Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?

Reageer