Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik geen 4G als ik snel verplaats?

• June 28, 2025
  • 7 reacties
  • 84 Bekeken

Ik verlies verbinding met 4G als ik snel verplaats, bijvoorbeeld als ik in de auto zit. Ook als ik in het winkelcentrum ben, heb ik vaak alleen maar verbinding via E terwijl iedereen 4G heeft.

Beste antwoord door Friesian

*Het probleem ligt dus in de combinatie netwerk en toestel.

**Ik wil dus overstappen naar een andere ( niet-kpn) provider.

(*) Klopt! Dat geef ik ook aan.

(**) Het gaat er dan ook om dat je kiest voor een provider die GEEN gebruik maakt van het KPN netwerk.

En ​@Amy @Floris2011 - Floris op het KPN forum zegt men.. - Bellen naar 0800-0402

kan er dan als je een 06 hebt bij hen  hebteen ticket aanmaken om verder onderzoek te plegen bij KPN. 

Voor nu zou ik behalve wat Amy al schreef netwerken resetten de telefoon als noodoplossing op 2G zetten.

(link van KPN forum/community met een bekende - concullega - betrokken forumlid van JanD en mij

https://community.kpn.com/mobiel-15/hoe-kan-ik-een-ticket-laten-aanmaken-voor-het-4g-5g-probleem-op-de-iphone-12-617649

Als dat werkt, ook al is het minder, kun je je in alle rust focussen op de verdere stappen. 

Dankjewel voor je terugkoppeling !! 

Succes en ondanks alles toch nog een fijne zondag ! 

CC: ​@JanD 

7 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 29, 2025

Beste ​@Floris2011 heb je een Android telefoon of een Apple telefoon?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 30, 2025

Hoi ​@Floris2011,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je vaak alleen een E verbinding hebt! 

Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest? Ik zie zo snel op jouw aansluiting geen reden waarom je geen 4G (of 5G) verbinding hebt. Wellicht helpt het om de netwerkinstellingen te resetten via de instellingen van jouw telefoon. 

Ik hoor het graag van je! 

Bedankt voor je reactie ​@JanD!

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • July 13, 2025

Dank voor de reactie. Het gaat om een Apple iPhone 11. Ik begrijp dat het netwerk van KPN niet goed werkt op dit toestel. Ik zou graag willen overstappen naar een andere provider.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 13, 2025

Ik begrijp je volkomen ​@Floris2011 Ook op het KPN forum komt dit probleem met het netwerk en de IPhone 11 ter sprake. Is het geen optie voor je om een andere telefoon te overwegen? 

• auteur
  • Beginner
  • July 13, 2025

Met de telefoon is niets mis. Ik ben vandaag in de Apple Store geweest en zij hebben het toestel helemaal gecontroleerd. Het probleem ligt dus in de combinatie netwerk en toestel. Ik wil dus overstappen naar een andere ( niet-kpn) provider.

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • July 13, 2025

*Het probleem ligt dus in de combinatie netwerk en toestel.

**Ik wil dus overstappen naar een andere ( niet-kpn) provider.

(*) Klopt! Dat geef ik ook aan.

(**) Het gaat er dan ook om dat je kiest voor een provider die GEEN gebruik maakt van het KPN netwerk.

En ​@Amy @Floris2011 - Floris op het KPN forum zegt men.. - Bellen naar 0800-0402

kan er dan als je een 06 hebt bij hen  hebteen ticket aanmaken om verder onderzoek te plegen bij KPN. 

Voor nu zou ik behalve wat Amy al schreef netwerken resetten de telefoon als noodoplossing op 2G zetten.

(link van KPN forum/community met een bekende - concullega - betrokken forumlid van JanD en mij

https://community.kpn.com/mobiel-15/hoe-kan-ik-een-ticket-laten-aanmaken-voor-het-4g-5g-probleem-op-de-iphone-12-617649

Als dat werkt, ook al is het minder, kun je je in alle rust focussen op de verdere stappen. 

Dankjewel voor je terugkoppeling !! 

Succes en ondanks alles toch nog een fijne zondag ! 

CC: ​@JanD 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 14, 2025

Hoi ​@Floris2011,

Ik zie dat je mij inmiddels een privébericht hebt gestuurd. Ik zal het daar verder met je oppakken! 

Groetjes,
Amy