Ik heb dit topic met je vraag verplaatst naar het forumonderdeel Internet. Volgens mij kunnen andere forumgebruikers die eenzelfde vraag hebben zo makkelijker hun antwoord vinden.
Om na te gaan waar de oorzaak ligt van jouw internetprobleem zullen we een aantal dingen uit moeten sluiten.
We dienen zeker te weten dat het bijvoorbeeld niet aan je telefoon ligt. Om dát uit te vinden zul je je simkaart een dag, of twee dagen in een andere telefoon moeten proberen.
Als het probleem zich dan ook voordoet, zal het niet aan je telefoon liggen.
Ook wil ik weten of je dit overal hebt, of voornamelijk op één plek. Als je het overal hebt is een netwerkprobleem wel uitgesloten en kan het aan je simkaart of je aansluiting liggen. Heb je dit op één plek? Dan kan er daar een probleem zijn met een antenne. We moeten ook weten of dit een probleem is op 2G of op 3G. Kun je je telefoon dan eens vastzetten op 2G en vervolgens op 3G en nagaan welke niet goed werkt.
Als je me dan die postcode kunt geven kan ik dat verifiëren.
Wat trouwens een veelvoorkomende oplossing is, is om je telefoon eens opnieuw op te starten. Heb je dat al geprobeerd?
Beste Simyo,
Dit gaat over Prepaid, en ZEER traag internet via bundels op een simkaart.
Heb ik manden geleden per ongeluk een ‘onbeperkte bundel’ gekocht, en enkele momenten later een 2GB bundel gekochte. Maar vanaf dat moment blijft het toch traag, veel trager dan gebruikelijk. Dit was in het buitenland, en dacht ik dat aan veel andere reden kunnen liggen. Heb ik doorgegeven aan Simyo toentertijd. Mijn oplossing was nog een bundel te kopen met een andere simkaart (van Simyo). Dat werkt prima.
Ben ik terug in Nederland en de laatste dagen heb ik voor het eerste nog een bundel gekochte, (500MB) als test te beginnen, en over verschillenden dagen en locaties in Nederland, en ook helemaal aan en uit zetten, blijft het internet bijzonder traag, 12Kbs t/m 90Kbs. Heb alle tips en trucs probeerde van jullie site en van andere, maar tot nu toe helpt het niet.
Kan het echte aan de kaart liggen? Zou jullie het kunnen resetten, of zo? He blijft echt onbruikbaar zo.
Zeer bedankt voor jullie reactie.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je internetverbinding traag is!
Op je aansluiting zie ik dat je een verouderde simkaart hebt, ik vermoed dat dit de reden is dat je internetverbinding traag is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik zorg er dan voor dat je een nieuwe simkaart van ons krijgt.
Verder heb ik voor nu een reset uitgevoerd, dit zou wellicht kunnen werken als tijdelijke oplossing. Ik raad aan om je telefoon voor 15 minuten uit te schakelen zodra je dit leest, dit is om de reset te voltooien.
Groetjes,
Roeqajja
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.