Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik een G verbinding?

  • September 16, 2023
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Na wandeling over de grens in Duitsland zie ik geen Simyo meer staan op mijn startscherm linksboven. Daar staat nu een dikke hoofdletter G. Hoe kan dit. Wat is er aan de hand? 

Beste antwoord door Amy

Hoi @Bontwever,

Bedankt voor je bericht. Wat verwarrend dat het netwerk alleen een G aangeeft! 

Net zoals @Ray ben ook in benieuwd welk type toestel je gebruikt. De melding G netwerk had ik zelf nog niet eerder voorbij zien komen en ben daarom even op onderzoek uitgegaan. Het G netwerk staat voor GPRS (General Packet Radio Service) en is de methode voor gegevensoverdracht op 2G mobiele telefoonnetwerken.

Het lijkt er dus op dat jouw toestel een verbinding maakt met een langzaam netwerk. Dit kan wellicht komen omdat de netwerkmodus in het toestel verkeerd geselecteerd staat. Ook ben ik benieuwd of je het toestel inderdaad al eens opnieuw hebt opgestart. 

Ik hoor graag welk type toestel je gebruikt zodat ik de juiste instellingen even met je kan delen 😊.

Groetjes,
Amy

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

2 reacties

  • September 16, 2023

Hallo @Bontwever 

Ove welk merk en model telefoon gaat het?

Heb je al eens een herstart van je mobiel gedaan?

Ik begrijp dat je die G zit nu je weer in Nederland bent? 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • September 18, 2023

Hoi @Bontwever,

Bedankt voor je bericht. Wat verwarrend dat het netwerk alleen een G aangeeft! 

Net zoals @Ray ben ook in benieuwd welk type toestel je gebruikt. De melding G netwerk had ik zelf nog niet eerder voorbij zien komen en ben daarom even op onderzoek uitgegaan. Het G netwerk staat voor GPRS (General Packet Radio Service) en is de methode voor gegevensoverdracht op 2G mobiele telefoonnetwerken.

Het lijkt er dus op dat jouw toestel een verbinding maakt met een langzaam netwerk. Dit kan wellicht komen omdat de netwerkmodus in het toestel verkeerd geselecteerd staat. Ook ben ik benieuwd of je het toestel inderdaad al eens opnieuw hebt opgestart. 

Ik hoor graag welk type toestel je gebruikt zodat ik de juiste instellingen even met je kan delen 😊.

Groetjes,
Amy