Skip to main content

.

Vraag

Waarom heb ik Edge verbinding in plaats van 4G?

In juni 2024 had ik in Spanje steeds dat ik E op het scherm zag staan ipv 4G en daardoor werkte internet niet meer, contant toestel aan en uitzetten hielp vaak niet. Terug in Nederland ging het een tijdje goed maar sinds vorige week komt hetzelfde probleem weer terug. Dit is erg onhandig, steeds iPhone uitzetten en dan hopen dat internet weer werkt, maar helaas, bleef op E staan. 
Wat kan ik eraan doen dat internet goed blijft werken?

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 25 maart 2025

Hoi ​@Nels,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je zo een slecht bereik hebt! 

welk merk en model telefoon gebruik je? Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. Voor nu heb ik een reset uitgevoerd op de internetoptie van jouw simkaart. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien?

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • 25 maart 2025

Hallo Amy,

Ik heb toestel 10 minuten uitgezet en zal gaan testen of internet (iPhone 11) het buiten weer doet.

Je hoort nog van mij!

• Beginner
  • 26 maart 2025

Beste Amy,

Ik heb het toestel 15 minuten uitgezet, maar dit heeft niet geholpen. Als ik mijn simkaart in de iPhone (15) van mijn echtgenoot doe, werkt het uitstekend. 

Mijn iPhone 11 heeft nog steeds onstabiel internet, sommige website laadt hij helemaal niet (krant e.d.). 

Heel vervelend, want binnenkort moet ik naar het buitenland en ik ben bang dat ik dan dezelfde internet problemen ga ondervinden als in juni 2024.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 26 maart 2025

Hoi ​@Nels,

Bedankt voor je reactie. Ik heb jouw 06-nummer even laten controleren en het blijkt dat jouw telefoon onder het bekende iPhone 11 issue valt. Mijn collega zal je hier verder over informeren per e-mail.

Mocht je vragen hebben laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Amy

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook een iPhone 11 waar regelmatig de 4G terugvalt naar Edge of er helemaal geen dataverkeer mogelijk is.

Op 19 februari heeft de klantenservice alle instellingen doorlopen en een nieuwe eSIM gekoppeld en dat heeft een tijdje geholpen. Maar helaas is het probleem weer terug.

Wat kan ik doen?

• Beginner
  • 27 maart 2025

Hallo Amy,

bedankt voor je hulp, ik heb de mail ontvangen.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 27 maart 2025

Hoi ​@Thijmenvdb,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je vanochtend een e-mail hebt ontvangen van mijn collega met verdere informatie over jouw telefoon! 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reageer