Ik hen 2 dagen geleden netjes een sms gehad waarin stond dat ik 80% van mijn MB verbruikt had.
Vanmorgen kreeg ik na een update van mijn Samsung een melding dat mijn sim kaart uit voorzorg is geblokkeerd vanwege hoog verbruik.
Ik schrik me dood als ik het bedrag zie. €280,-!!
Hoe kan dat nu. Mijn telefoon zit gewoon op de Wi-Fi en ik heb buiten Wi-Fi bereik niets gedaan.
Alles wat ik de afgelopen 2 dagen heb verbruikt blijkt niet op de Wi-Fi te zijn gedaan. Bij de Wi-Fi check zie ik dat hij gewoon op de Wi-Fi staat.
Ik heb flink last van dit gegeven. Wat is er in hemelsnaam gebeurd?
Ik kan nu niet bellen met de klantenservice. Voel me echt heel rot en ik kan niet eens meer bellen
Heb trouwens nog belminuten....
Bladzijde 1 / 1
Blijkt dat ik een Wi-Fi probleem heb......
Ik kan alleen maar wachten tot morgen en hopen op een coulance. Want aan mij WiFi kan simyo natuurlijk ook niets doen.
Ik kan alleen maar wachten tot morgen en hopen op een coulance. Want aan mij WiFi kan simyo natuurlijk ook niets doen.
Je had het waarschijnlijk zelf ook al bedacht, maar was het niet handiger geweest als je na dat 80% smsje toch even gekeken was wat er nu precies aan de hand was?
Maar inderdaad, wachten op een moderator is nu het beste. En zet internet uit om de kosten niet verder te laten oplopen.
Maar inderdaad, wachten op een moderator is nu het beste. En zet internet uit om de kosten niet verder te laten oplopen.
Net gebeld met de klantenservice en zeer tevreden over de geboden coulance. Nu wachten op een mail en dan is het opgelost.
Simyo werkt gegevens bij met vertraging, dus na SMS even op mijn Simyo kijken zegt niets. Monitor je dataverbruik via de telefoon?
Jazeker. TS was in de overtuiging dat hij alleen WiFi gebruikte. Bij een 80% SMS moeten dus alle alarmbellen afgaan, zeker omdat gezien de vertraging het werkelijk gebruik hoger ligt.
Hallo Simyo kreeg net een sms binnen dat me internet bundel op is
Schrik me wild want ik stream niet bekijk geen filmpjes
Ga k kijken via WiFi bij kennis .zie ik dat ik nog 1000 MB heb
Nou k vind beetje vreemd
Bij mij =op echt 0
Simyo doe hier wat aan
Niet fijn
Schrik me wild want ik stream niet bekijk geen filmpjes
Ga k kijken via WiFi bij kennis .zie ik dat ik nog 1000 MB heb
Nou k vind beetje vreemd
Bij mij =op echt 0
Simyo doe hier wat aan
Niet fijn
Hi 5950,
Welkom op het Simyo Forum!
Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van deze kosten 😞 Je krijgt altijd een sms als je op 80% en op 100% van je bundel zit. Begrijp ik nu goed dat je de 100% sms niet hebt ontvangen? Als dat het geval is, dan moet ik even langs de netwerkspecialisten omdat dat niet de bedoeling is!
Verder kan ik niet voor jou inzien waar je MB's aan verbruikt zijn, zoals ik ook je sms'jes niet kan lezen en je telefoongesprekken niet kan beluisteren. Maar jij kunt wel zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Hier lees je hoe je dat bekijkt.
Verder zie je hier hoe je je instellingen zodanig instelt om ervoor te zorgen dat je telefoon niet updates gaat uitvoeren zonder wifi, bijvoorbeeld.
Ik zie dat je een eenmalige coulance hebt gehad van mijn collega. Dat is fijn 😃 Ik ben blij dat je tevreden bent met de gevonden oplossing. Je had daarna nog gebeld om door te spreken hoe het toch kan dat deze kosten tot stand zijn gekomen. Ik hoop dat de links die ik je heb meegegeven daarin helpen.
Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?
@ Wimj12 en Friesian, dank voor de hulp!
@ Blackdevil, welkom op het Simyo Forum! Ik kan me goed voorstellen dat je opkijkt als je zo'n sms krijgt, terwijl je ook ziet staan dat je nog voldoende MB's hebt. Als eerste wil ik zeggen dat het verbruik met wat vertraging geregistreerd wordt en dat zo'n sms dus meestal leidend is. In jouw geval is dat alleen niet zo, omdat je deze maand 1000 MB's extra hebt gehad voor je Simyaardag. Hoezee! Je Simyaardag krijg je in de maand waarin je klant bent geworden. Jij bent in mei 2012 lid geworden van de Simyo club, en dus krijg je in mei 1000 extra MB's. Kortom: je hoeft je geen zorgen te maken. Als je Simyaardag (bijna) op is, zul je ook dáár sms'jes over krijgen. Je blijft dus op de hoogte! Heb je nog andere vragen?
Groetjes,
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van deze kosten 😞 Je krijgt altijd een sms als je op 80% en op 100% van je bundel zit. Begrijp ik nu goed dat je de 100% sms niet hebt ontvangen? Als dat het geval is, dan moet ik even langs de netwerkspecialisten omdat dat niet de bedoeling is!
Verder kan ik niet voor jou inzien waar je MB's aan verbruikt zijn, zoals ik ook je sms'jes niet kan lezen en je telefoongesprekken niet kan beluisteren. Maar jij kunt wel zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Hier lees je hoe je dat bekijkt.
Verder zie je hier hoe je je instellingen zodanig instelt om ervoor te zorgen dat je telefoon niet updates gaat uitvoeren zonder wifi, bijvoorbeeld.
Ik zie dat je een eenmalige coulance hebt gehad van mijn collega. Dat is fijn 😃 Ik ben blij dat je tevreden bent met de gevonden oplossing. Je had daarna nog gebeld om door te spreken hoe het toch kan dat deze kosten tot stand zijn gekomen. Ik hoop dat de links die ik je heb meegegeven daarin helpen.
Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?
@ Wimj12 en Friesian, dank voor de hulp!
@ Blackdevil, welkom op het Simyo Forum! Ik kan me goed voorstellen dat je opkijkt als je zo'n sms krijgt, terwijl je ook ziet staan dat je nog voldoende MB's hebt. Als eerste wil ik zeggen dat het verbruik met wat vertraging geregistreerd wordt en dat zo'n sms dus meestal leidend is. In jouw geval is dat alleen niet zo, omdat je deze maand 1000 MB's extra hebt gehad voor je Simyaardag. Hoezee! Je Simyaardag krijg je in de maand waarin je klant bent geworden. Jij bent in mei 2012 lid geworden van de Simyo club, en dus krijg je in mei 1000 extra MB's. Kortom: je hoeft je geen zorgen te maken. Als je Simyaardag (bijna) op is, zul je ook dáár sms'jes over krijgen. Je blijft dus op de hoogte! Heb je nog andere vragen?
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.