Gisteravond kwam ik thuis na een heerlijke avond uit eten te zijn geweest en tot mijn grote schrik had ik een bericht van jullie dat mijn internet is geblokkeerd vanwege hoog dataverbruik?? Ik had tijdens het etentje meer dan 800 MB buiten mijn bundel gebruikt en meer dan 500 MB binnen mijn bundel opgemaakt.
Omdat ik dacht dat dit niet waar kon zijn, dacht ik eerst aan een grap, maar het bleek echt waar te zijn. Na wat onderzoek op internet zag ik dat dit vaker is voorgekomen door verschillende oorzaken:
- software update van de iPhone. Dit heb ik nagekeken en heb ik ingesteld om dit alleen op WiFi te doen, dus dit kan niet.
- update van app store. Ook dit is bij mij niet het geval, in mijn overzicht van mobiel internet staat hier weinig verbruik van.
- streamen van films/muziek. Ook dit is niet het geval, heb geen YouTube, Videoland/Netflix of spotify op mijn telefoon geïnstalleerd?
- WiFi-assistentie. Ook dit heb ik uitstaan op mijn telefoon, dus dit kan ook de reden niet zijn.
Dit is mijn gebruik vanaf september 2017, dit zijn de meest gebruikte apps. Ook niet schrikbarend veel data..
Daarnaast heb ik ook geen berichten ontvangen met het verbruik van 80 of 100% verbruikt. Ik had mijn telefoon op dat tijdstip ook niet op zak, dus had deze berichten anders ook gemist.
In de Simyo app zie ik de volgende informatie, heel gek dat iedere paar minuten 59 MB wordt afgeschreven, terwijl ik dit dataverbruik absoluut niet kan verklaren;
Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van Simyo. Ik verbruik nooit mijn maximaal aantal data van 1000 MB. Dus ik begrijp absoluut niet hoe dit heeft kunnen gebeuren!!
Hopelijk kunnen mij helpen hier inzicht in te krijgen!
En kan ik een limiet instellen op mijn abonnement om dit in de toekomst te voorkomen?
Alvast bedankt voor de hulp,
Groetjes een gefrustreerde klant