Skip to main content

.

Onze zoon van 12 heeft een simonly van jullie nu is er terwijl er WiFi thuis aanwezig was, data bij hem afgeschreven, de kosten bedragen ruim 55 euro!!! En ik zag in het overzicht dat er meerdere malen data is gebruikt en dus steeds opnieuw aan gegaan, ik hoor het graag hoe dit kan en hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen???
Ik zal eerst beginnen met de belangrijke vraag van mij.

Willen jullie dat jullie zoon geen mobiel data kan gebruiken en uitsluitend Wi-Fi?

Simyo krijgt de gegevens met vertraging binnen van KPN, deze worden in clusters van 58 MB verwerkt.

Wat gebruik heeft gegevens qua data, welke apps dus, is te zien op zijn telefoon.

Gegevensgebruik // data monitor app.

Om aan te kunnen geven wat belangrijk is als advies, is mijn 2e vraag.

Welk toestel heeft jullie zoon?.
Goedenavond, hartelijk dank voor uw reactie. Wij willen dat hij alleen in geval van nood data kan gebruiken, onze zoon heeft een IPhone 5c. Jammer dat het zover kan komen met de data/kosten!
Lees eens deze datablog door.

Het zou een optie kunnen zijn op Mijn Simyo internet uit en dat hij jullie kan bellen om dat in te schakelen wanneer nodig. Verder zijn er bijvoorbeeld talloze supermarkten, vriendjes..vriendinnetjes met Wi-Fi thuis.

Dus Wi-Fi spots kunnen ook een optie zijn om aan te denken.

Wanneer op Mijn Simyo internet uit staat zijn er geen kosten voor mobiel data.

De sim is dan op netwerkbasis geblokkeerd voor dataverkeer.

Verder kun je Onavo Count gebruiken als voorbeeld app om een limiet in te stellen.
Ok duidelijk verhaal, alleen begrijp ik nog steeds niet dat het zover kan komen, ik begrijp dat je mag afmaken wat je aan het doen bent maar ik begrijp niet dat er dan een vertraging in zit en dus de klant kan betalen....omdat het dus steeds in en uitgeschakeld word.
....omdat het dus steeds in en uitgeschakeld word.

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Belangrijke regel...

We beginnen met de iPhone. Deze telefoon verstookt bij argeloze gebruikers data alsof het brandhout is. Maar er valt genoeg aan te doen om dit gebruik te beperken. Om te beginnen in de instellingen van de telefoon zelf.

Ga naar ‘Instellingen-mobiel netwerk’. Hier kun je, als je dat wil, de hele dataverbinding uitzetten, maar dat hoeft helemaal niet..

Simyo verwerkt de gegevens in clusters, blokjes van 58 MB zoals al opgemerkt. Het kan dus 1 sessie zijn geweest.

Een moderator zal meer info kunnen geven en het financiële zal door hem/haar besproken worden.

Ik begrijp het als jullie hiervan geschrokken zijn, maar Sim only op een leeftijd van 12, m.i. is dan prepaid beter maar dat is de keuze die jullie maken..:) niet ik..!

Een moderator reageert op werkdagen binnen 24 uur, ik raad jullie aan om geduld te betrachten.:)
Je betaalt als klant wat er verbruikt word. De vertraging waarover gesproken werd gaat puur om de levering van het verbruik aan Simyo door KPN.
Dank voor de reacties! We wachten af! En de data staat inmiddels uit😬
Hi Lies1905,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bent geschrokken van deze situatie! Mobiel internetten kan nogal voelen als een onbekend en grijs gebied, dus als deze kosten erbij komen kijken, dan is het niet meer dan logisch dat je ervan op kijkt. Ik heb de aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er inderdaad op 4 maart relatief veel geïnternet is. Het ging waarschijnlijk om één grote internetsessie, maar het staat gefragmenteerd op Mijn Simyo omdat al het verbruik opgedeeld wordt in blokjes van 59 MB. Als je bijvoorbeeld 200 MB's verbruikt, dan zul je drie blokjes van 59 MB zien staan, en één blok met de resterende MB's.

Ik zie ook dat het beltegoed van je zoon hierdoor negatief kwam te staan, maar ook dat wij dat beltegoed eenmalig hebben vergoed door het beltegoed met € 50,97 bij te vullen. Het beltegoed was daarna weer € 0,-. Ik zie ook dat jij daarna hebt opgewaardeerd met € 50,- bovenop de € 10,- die je op 5 maart hebt opgewaardeerd. Het beltegoed is nu dus € 60,-. Was dat niet de bedoeling? Dan kun je mij dat laten weten. Dan kunnen we dat alsnog handmatig corrigeren :)

De link die Friesian deelde is hierin ook handig. Ik raad je aan om je zoon's telefooninstellingen door te nemen aan de hand van dit blog. Ook kun je ervoor kiezen om zijn mobiele data (via zijn toestel) uit te zetten, zodat hij in principe niet kan internetten. Als het dan tóch nodig is, kan hij dat snel weer aan zetten. Is dat een idee?

@ Friesian en Ray, dank voor de hulp mannen!

Groetjes,

Jihane
Beste Jihane,

Hartelijk dank voor uw antwoord. Het beltegoed hadden we inderdaad opgehoogd om het aan te vullen. Maar ik begrijp dat jullie het eenmalig hebben vergoed, waarvoor onze hartelijk dank. Dus die 50 EUR graag corrigeren/terugstorten.

Onze zoon is nog niet telefonisch bereikbaar, wanneer kan hij weer bellen?

Met vriendelijke groet
Hoi Lies1905,

Graag gedaan! :$

Ik heb de aansluiting van je zoon erbij gepakt en zijn simkaart gereset. Ik zou hem graag willen vragen om zijn telefoon even uit- en aan te zetten. Op deze manier registreert zijn simkaart met de juiste instellingen op het netwerk. Hierna kan hij weer probleemloos gebruik van maken zijn simkaart!

Het is begrijpelijk dat € 60,00 beltegoed ontzettend veel is! Om deze reden zullen wij de opwaardering van € 50,00 binnen drie weken aan je terugstorten. Vind je dat goed?

Groetjes,

Asma

Reageer