Skip to main content

.

Ik heb voor mijn zoontje met een beperking een jaartje geleden een goedkoop abonnement afgesloten bij Symyo,zodat hij mij s, morgens kan bellen als hij met de fiets de school heeft bereikt.Dit doen wij omdat hij vorig jaar door 3 grote jongens van een middelbare school zwaar is mishandeld,en dat gewoon uit baldadigheid....de helden! Thuis zit hij met die telefoon op ons wifi-netwerk dus geen probleem.Totdat ik vorige week ineens een mail kreeg van Symyo dat luidt als volgt:



"Simyo heeft je mobiele nummer 0610****** uit voorzorg geblokkeerd wegens hoogverbruik.

Hoogverbruik betekent dat er in korte tijd veel verbruikskosten zijn gemaakt op je aansluiting.

Omdat wij je willen beschermen tegen hoge kosten, hebben wij je simkaart geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Op dit moment is het openstaande bedrag € 160 euro. Wij vragen je om een aanbetaling van minimaal € 100,- te doen op het openstaande bedrag.

Zodra wij de aanbetaling ontvangen hebben, wordt je simkaart meteen gedeblokkeerd."

Het abonnement bedraagt normaal 5 euro,en dat kunnen wij wel missen,maar dit soort bedragen zijn voor ons twee weken eten voor ons gezin,die met met een minimumloontje moeten doen.

Verdorie allemaal ook net voor de feestdagen,waar eigenlijk al weinig geld voor was.

Ik heb net 100 euro betaald aangezien dat kind die telefoon gewoon nodig heeft.

Mijn vraag is eigenlijk:hoe kan die telefoon contact krijgen met internet terwijl er geen abonnement is?

Hoe kan ik voorkomen dat hij dit weer per ongeluk doet,en wij weer zo,n klap te verduren krijgen?

Hij moet wel thuis op wifi kunnen.



Groetjes Ron.
Hi Ron,



Dat heb ik gedaan! Ik heb een reactie achtergelaten.



Groetjes,

Niels

Reageer