Skip to main content

.

Hoi,

In een iphone SE 2022 heb ik een esim van simyo zitten, en een fysieke van een andere provider.

Simyo wordt alleen gebruikt voor telefoneren, de andere voor mobiele data.

Zodra ik via simyo bel, valt de 4G verbinding op mijn telefoon weg.

Ik begrijp dat dit met volte op te lossen is.

De instellingen heb ik staan zoals genoemd op https://www.simyo.nl/klantenservice/netwerk/volte-4g-bellen

Hoe kan ik toch tegelijkertijd bellen en mobiel  internetten?

Hoi @literfles,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Aangezien ik dit zelf ook niet zeker wist, heb ik hierover geïnformeerd bij onze Netwerk Specialist. Hij geeft aan dat voor beide simkaarten de optie VoLTE aan moet staan. Heb je gecontroleerd of dit het geval is? Je kunt VoLTE aanzetten op de Simyo eSIM met de link en de bijbehorende stappen die je hebt gedeeld. Hoe je de VoLTE aan kunt zetten op de andere simkaart zou je even moeten informeren bij de andere provider. Hierna zou dit gewoon moeten werken. Laat je mij weten of het is gelukt? 

Groetjes,
Seren


Hoi @Seren,

Dank voor je duidelijke reactie.

Ik weet dat de andere provider (die alleen gebruikt wordt voor data, niet voor bellen) geen volte ondersteund.

Dat is dus de oorzaak, ondanks dat die 2e sim niet gebruikt voor bellen?

Groet en dank

 


Hoi @Seren,

Dank voor je duidelijke reactie.

Ik weet dat de andere provider (die alleen gebruikt wordt voor data, niet voor bellen) geen volte ondersteund.

Dat is dus de oorzaak, ondanks dat die 2e sim niet gebruikt voor bellen?

Groet en dank

Dat is dan inderdaad de oorzaak. Van de Netwerk Specialist heb ik begrepen dat dit echt voor beide simkaarten aan moet staan. Anders werkt het niet. 


Reageer