Skip to main content

.

Beantwoord

verkeerd verbruik af geschreven?


Kijk naar het verbruik er is 70Mb WiFi afgeschreven terwijl ik op die tijden thuis ben geweest.En geen WiFi gebruikt heb.Alleen gisterenmiddag dat kan wel

Beste antwoord door Ashley

Hoi @Rita52,

Bedankt voor je bericht. Zoals @J.D.L. al aangaf gaat het hier om je mobiele data. Bedankt voor je hulp @J.D.L.! 😊

Simyo werkt met het noteren van je verbruik in datasessies. De datasessie begint zodra er verbinding is gemaakt en eindigt zodra er een bepaalde tijd is verstreken is of ongeveer 60MB aan data verbruikt is. Het kan dus zijn dat op het moment je Wifi verbinding wat minder was waardoor je toestel overging op mobiele data. Je kan het automatisch wisselen van wifi naar mobiele data uitzetten via je toestelinstellingen zoals @J.D.L. ook aangaf. Bij Apple heet dit “wifi assistentie” en bij Android is het “slimme netwerkwissel”. Ook is het mogelijk je mobiele data gewoon uit te zetten als je verbonden bent met wifi. Je kan mobiele data uitzetten via je toestelinstellingen maar ook via je mijn Simyo onder instellingen > internet en bellen > internet.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Ashley

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

JanD
  • Consultant
  • 766 reacties
  • 2 juli 2024

Hallo @Rita52 , wifi gebruik kost niets, bedoel je misschien mobiel data gebruik?

Op je mobiel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is 

 


  • auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 2 juli 2024

Dat bedoel ik inderdaad sorry.Maar de tijden dat die mobiele data af geschreven is was ik thuis alleen gisterenmiddag dus niet dus het klopt niet.


JanD
  • Consultant
  • 766 reacties
  • 2 juli 2024
Rita52 schreef:

Dat bedoel ik inderdaad sorry.Maar de tijden dat die mobiele data af geschreven is was ik thuis alleen gisterenmiddag dus niet dus het klopt niet.

Nogmaals, in de mobiel nakijken waar het aan verstookt is.

Thuis kan de mobiel ook automatisch naar mobiele data overschakelen als de wifi minder of slecht is, dat laatste automatisme kun je ook uitzetten @Rita52 


Ashley
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 600 reacties
  • antwoord
  • 3 juli 2024

Hoi @Rita52,

Bedankt voor je bericht. Zoals @J.D.L. al aangaf gaat het hier om je mobiele data. Bedankt voor je hulp @J.D.L.! 😊

Simyo werkt met het noteren van je verbruik in datasessies. De datasessie begint zodra er verbinding is gemaakt en eindigt zodra er een bepaalde tijd is verstreken is of ongeveer 60MB aan data verbruikt is. Het kan dus zijn dat op het moment je Wifi verbinding wat minder was waardoor je toestel overging op mobiele data. Je kan het automatisch wisselen van wifi naar mobiele data uitzetten via je toestelinstellingen zoals @J.D.L. ook aangaf. Bij Apple heet dit “wifi assistentie” en bij Android is het “slimme netwerkwissel”. Ook is het mogelijk je mobiele data gewoon uit te zetten als je verbonden bent met wifi. Je kan mobiele data uitzetten via je toestelinstellingen maar ook via je mijn Simyo onder instellingen > internet en bellen > internet.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Ashley