Skip to main content

.

Hallo.



Gisteren om 16.54 uur krijg ik een sms van Simyo dat ik mijn internetbundel voor deze maand hebt verbruikt voor minimaal 100%.

Vervolgens kijk ik op mijn verbruik deze maand en zie ik dat ik al moet betalen voor internet vanaf 13.00 uur, want toen heb ik blijkbaar internet gebruikt.

Ik vind het niet netjes dat Simyo mij pas 4 uur later een berichtje stuurt over het feit dat ik mijn internetbundel verbruikt heb.

Nu heb ik namelijk internet verbruikt buiten mijn bundel om, zonder dat ik er iets van wist.

Ik heb eerder wel een berichtje gehad dat ik minimaal 50% heb verbruikt. Met wie kan ik hierover praten?

Want ik moet nu een bedrag betalen, terwijl jullie als provider te laat waren om mij hierover in te lichten. Dit was wel de afspraak, vandaar het sms bericht

wat mij gestuurd wordt als ik over mijn internetbundel heen kom.



Groetjes, Esther
Smsjes worden gestuurd bij 50% en bij 100%. Het internetverbruik checken gaat niet real-time dus vandaar dat je later het smsje kreeg dat je bundel 100% is verbruikt. (al is 4 uur wel wat aan de late kant, ik dacht dat het om 2 uur gecheckt werd).



However. Geef nou toe; had je je internet uitgezet (en online onbereikbaar geweest) als het technisch mogelijk was het 100% smsje direct te sturen? 🙂
Hallo Esther.



In navolging van ahmed_a wil ik hier ook iets op zeggen.



Ik zou indien mogelijk een datamanager gebruiken.

Voorbeelden

3G watchdog, Onavo en my datamanager.



Die kun je zelf instellen bijvoorbeeld een waarschuwing bij 75%.



Groet,

Friesian
Hoi estherboezen,



Wij sturen inderdaad berichtjes bij 100% van je internetbundel. Maar omdat wij de gegevens met een vertraging doorkrijgen van het netwerk, is dat nooit precies op het moment dat je bundel op is. Daarom krijg je er ook één bij 50% van je bundel, zodat je alvast kan gaan opletten wat je doet. En kun je te allen tijde op Mijn Simyo kijken hoeveel MB's je nog verbruiken kunt. De datum en tijd dat dat voor het laatst is bijgewerkt staat eronder.

Jouw verbruik op de 28ste ging vrij snel, ik zie een aantal grote pakketten staan. In een half uur is er ongeveer 255 MB doorheen gegaan. Dan kun je al wat kosten hebben gemaakt als je het berichtje krijgt inderdaad. Zo'n app installeren zoals Friesian voorstelt, kan al heel erg helpen. Sommige schakelen zelf je mobiele data uit, bij een gekozen grens. Je kunt dan ook vaak zien welke app er voor hoeveel verbruik verantwoordelijk is geweest.

De waarschuwingsberichtjes zijn een service, maar ze zijn dus geen garantie.



Groetjes, Charlene
Hallo, Twee dagen geleden was ik toevallig ingelogd op Simyo toen ik om 22.44 een sms kreeg dat mijn internetbundel op was. Vreemd want voor mij zag ik dat er nauwelijks een kwart. verbruikt was. Om 22.48 krijg ik nog een sms. Daarin staat dat mijn internetbundel 80% op is. KPN maakt er een zooitje van.

1e Het klopt niet

2e De volgorde van de berichten is absurd en doet vermoeden dat er iets fout is gegaan.

Ik lees in deze blog meer van deze verhalen. Telkens is het antwoord dat je maar wat beter moet uitkijken met je verbruik.

In mijn geval was er geen verbruik. En zeker niet in de 4 minuten tussen de twee sms berichten.

Kan een van de moderators eens even héél goed kijken in mijn verbruik?
Hoi,



Je had beter een eigen topic kunnen maken.



Buiten het feit dat je de berichten in de verkeerde volgorde heb ontvangen kloppen ze doorgaans wel. Deze berichten zijn realtime en de stand op je MijnSimyo niet. Deze laatste word met een vertraging bijgewerkt van ongeveer 3 uur.



Omdat je aangeeft dat het niet dat het niet klopt bij deze de vraag wat je MijnSimyo nu aangeeft?





Ik lees in deze blog meer van deze verhalen. Telkens is het antwoord dat je maar wat beter moet uitkijken met je verbruik.




Over welke blog heb jij het?
Hallo Ray.

Ik heb het over dit blog Beantwoord: Verbruik Internetbundel (SMS te laat). Simyo geeft nu inderdaad aan )NUL tegoed. Maar dat is een getal dat van de kpn komt. dat getal betwijfel ik in hoge mate. Hier doet de KPN maar wat en wie kan daar eens echt goed naar kijken. Wordt ik belazerd is de vraag.

In deze blog staat jouw antwoord ook te lezen. Ik begrijp wel dat de kpn realtime berichten stuurt en dat de website van Simyo enigszins achter loopt.

Mijn punt is ten eerste de volgorde van de berichten en ten tweede de zekerheid die ik heb dat er niet of nauwelijks internetverkeer via 3g is geweest.

Ik krijg sterk de indruk dat de kpn maar wat roept en dat de fout telkens bij de consument wordt gelegd.

Daarom wil ik inzicht in mijn mobiele dataverbruik van de afgelopen weken om te kunnen zien wanneer er dan zo veel data zouden zijn verbruikt. Ik maak me sterk dat er ook nog wel na te gaan is om welke data het gaat.

Wie kan mij daarmee helpen?

Dat er in het weekend niemand thuis is bij Simyo vind ik eigenlijk erg vreemd. Er is momenteel blijkbaar ook veel te doen over het niet kunnen activeren van een nieuwe simkaart. Ik ben daarin niet bepaald de enige. Maar van Simyo geen reactie. Wel van jou met een link die ook niet werkt. Heb ik even tijd in het weekend om zoiets te regelen blijkt Simyo als databedrijf de openingstijden van een buurtpostkantoortje te hebben!!
Hallo Ray.

Ik heb het over dit blog Beantwoord: Verbruik Internetbundel (SMS te laat). Simyo geeft nu inderdaad aan )NUL tegoed. Maar dat is een getal dat van de kpn komt. dat getal betwijfel ik in hoge mate. Hier doet de KPN maar wat en wie kan daar eens echt goed naar kijken. Wordt ik belazerd is de vraag.


Er wordt niemand belazerd en jij dus ook niet ! Als je dat ook maar half denkt, als je de provider/het netwerk de gegevens niet vertrouwd kun je beter van provider veranderen. Vertrouwen is de basis van alles en iedereen.

Een moderator kan zien hoeveel en de tijd(en) van bijvoorbeeld groot data gebruik.


Mijn punt is ten eerste de volgorde van de berichten en ten tweede de zekerheid die ik heb dat er niet of nauwelijks internetverkeer via 3g is geweest.


Waarschuwing bij 80 en 100%.

Kun je dit met bewijs onderbouwen dat er geen of nauwelijks internetverkeer was?


Ik krijg sterk de indruk dat de kpn maar wat roept en dat de fout telkens bij de consument wordt gelegd.

Daarom wil ik inzicht in mijn mobiele dataverbruik van de afgelopen weken om te kunnen zien wanneer er dan zo veel data zouden zijn verbruikt. Ik maak me sterk dat er ook nog wel na te gaan is om welke data het gaat.

Wie kan mij daarmee helpen?


Wederom de moderator, wat actief is geweest. ..jij op je telefoon..


Dat er in het weekend niemand thuis is bij Simyo vind ik eigenlijk erg vreemd. Er is momenteel blijkbaar ook veel te doen over het niet kunnen activeren van een nieuwe simkaart. Ik ben daarin niet bepaald de enige. Maar van Simyo geen reactie. Wel van jou met een link die ook niet werkt. Heb ik even tijd in het weekend om zoiets te regelen blijkt Simyo als databedrijf de openingstijden van een buurtpostkantoortje te hebben!!


Je hebt geluk dat Simyo NIET de openingstijden van een buurtpostkantoortje heeft.... want dan waren ze er niet en nooit dus.

Kijk maar naar dit topic .

In het weekend is idd iedereen thuis bij Simyo of ze gaan iets ondernemen, ze pakken bijvoorbeeld de fiets, maken een wandeling, gaan ergens naartoe. Ze hebben allen een eigen sociaal leven, net als iedereen, jij en ik.

Btw, was het gisteren niet een prachtige lentedag om iets te ondernemen?
Dat er in het weekend niemand thuis is bij Simyo vind ik eigenlijk erg vreemd. Er is momenteel blijkbaar ook veel te doen over het niet kunnen activeren van een nieuwe simkaart. Ik ben daarin niet bepaald de enige. Maar van Simyo geen reactie. Wel van jou met een link die ook niet werkt. Heb ik even tijd in het weekend om zoiets te regelen blijkt Simyo als databedrijf de openingstijden van een buurtpostkantoortje te hebben!!




Het mooie van Simyo met hun tijden van een buurtpostkantoor is wel dat er ook altijd iemand het weekend online komt en de lijst met openstaande nieuwe vragen weg werkt. Dit zodat klanten niet altijd tot maandag hoeven te wachten. Helaas is dat niet kunnen activeren van simkaarten een grotere uitdaging dan eerder bleek en moest er helaas gewacht worden tot vandaag. De topics zijn dan ook netjes beantwoord door iemand (Asma) van Simyo. Maar ik wist niet dat je nu ook een probleem had met activeren? En ja die link die ik deelde werk meestal wel, maar nu helaas niet omdat het dus een uitdaging is op grotere schaal.



Als jij vind dat de standen en de berichten, buiten je claim dat ze in de verkeerde volgorde kwamen, niet kloppen dan is dat aan jou om te bewijzen. Al het verbruik word namelijk automatisch geregistreerd door middel van je simkaart. Het verbruik kun je ook vaak terug zien in de telefoon. Ook kun je daar zien wat het verbruik heeft veroorzaakt. Dat kunnen providers namelijk niet vanwege de wet op de privacy. Zij kunnen alleen tijdstippen en aantallen zien.



Maar misschien kun je een screenshot maken van die 2 berichten. Dat is namelijk wel jouw bewijs als ze daadwerkelijk in de verkeerde volgorde zijn afgeleverd.
Hoi Paul van Blom,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat dat je eerst het 100% sms'je hebt gehad. Ik snap heel goed dat je dat verwarrend vindt. Ik vind dat ook en daarom heb ik gelijk onze netwerkspecialisten gevraagd hoe dit nou precies zit. De netwerkspecialist kan precies zien wanneer de sms'jes zijn verstuurd, en bovendien kon hij ook een verklaring geven waarom het 100% sms'je eerder binnen kwam dan het 80% sms'je.



Het 80% sms'je is op 9 maart om 22:41 uur verstuurd. Het sms'je van 100% is om 22:44 verstuurd. De twee sms'jes zijn dus kort achter elkaar verstuurd. Het eerste sms'je bleef heel even op het netwerk hangen, en werd daarna voor de tweede keer verstuurd. In de tussentijd is het 100% sms'je verstuurd. Dit is dus de reden voor de aparte volgorde van de waarschuwing sms'jes.



Heb je hier nog vragen over?



@Friesian en Ray heel erg bedankt voor jullie hulp! Goed om te weten hoe jullie hier over denken.



Groetjes,

Caspar

Reageer