Skip to main content

.

Hallo Simyo,

Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn simkaart is geblokkeerd wegens hoge kosten. Tot mijn ontzetting ontdekte ik dat mijn internetpakket zes dagen geleden was opgebruikt en dat ik sindsdien per MB betaal. In deze korte tijd heb ik 215,84 euro kosten gemaakt voor ongeveer 1,8 GB. Dit is bijna 20 keer de kosten van mijn pakket voor 30% meer gebruik. Ik heb nu de regels gelezen en begrijp hoe dit kan gebeuren, maar  Simyo stuurde ook twee SMSjes voordat het bundel leeg was. Alleen heb ik ze niet meteen gelezen, wat zeker mijn fout is. Ik ben pas een half jaar geleden naar Nederland verhuisd en in mijn thuisland werken internetpakketten vaak anders. Het is natuurlijk mijn verantwoordelijkheid om me te informeren over deze verschillen, maar helaas heb ik dat niet genoeg gedaan. Deze hoge kosten stellen mij voor een groot probleem, dus ik kan alleen maar hopen dat er een kans is om een andere oplossing te vinden.

Groeten, Chris

Hallo @ChrisMo a.s. dinsdag kun je Simyo bellen voor een betalingsregeling.

Als je een Android-telefoon hebt kun je een datawaarschuwing en -limiet instellen.

Voorbeeld:

je hebt een maandbundel van 10GB

Stel dan een waarschuwing in bij 9GB

Stel een blokjade in bij 9,5GB

Ga dan verder met wifi of koop een databundel bij.

Succes.

Hoi @ChrisMo,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg.  

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken 🙂.

Super bedankt voor je hulp! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Dank je wel JanD en Roeqajja for jullie goede hulp!

Ik zal een extra waarschuwing op mijn telefoon zetten en ik hab een rivébericht aan Roeqajja gestuurt.

Reageer