Skip to main content

.

Ik heb de 4G instellingen ingevoerd echter mn verbinding is nu slechter ipv beter. Wat te doen?

Mvgr Ina
Hoi ina0,



Welkom op het Forum!



Balen dat je verbinding er slechter op is geworden! 😞 Dat is zeker niet de bedoeling.



Om je beter te kunnen helpen, zou ik je graag willen vragen van welk toestel je gebruik maakt. Wordt je verbinding wel beter als je 4G uitschakelt op je toestel?



Ik ben erg benieuwd naar je reactie.



Groetjes,

Asma
Ik heb een samsung galexy core. En ik heb alles terug gezet en dan is mn verbinding ook slechter. Dus heb m maar weer ingesteld op 4G. Maar voor de wijzeging had ik altijd goede verbinding en nu helaas niet meer.

gr. Ina
Hoi Ina0,



Wat onhandig dat je verbinding er slechter op is geworden 😞 Wat bedoel je precies met een slechtere verbinding? Is het trager of instabieler? Of is het helemaal weg?



Ook ben ik benieuwd naar heel specifiek welke versie van de Samsung Galaxy Core je hebt. Er zijn namelijk verschillende soorten - je kunt dat achterhalen door bijvoorbeeld de doos erbij te pakken. Er staan dan nummers achter zoals GT-i8260 (om maar een voorbeeld te noemen). Sommige versies ondersteunen namelijk wel 4G, en sommigen weer niet. Zodra je me dit laat weten, kan ik voor jou uitpluizen hoe dat zit.



Voor de zekerheid heb ik ook jouw 4G-optie een reset gegeven waarmee ik je instellingen vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit toch iets op!



Ik hoor graag van je :)



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane. Helaas ruim een uur uitgezet maar geen verbetering. Mijn samsung is een galaxy core prime smg361F
Hoi ina0,



Wat jammer dat het niet geholpen heeft! Ik zie dat jouw toestel zonder problemen op 4G moet kunnen. Daarom heb ik nog een paar vragen voor je:



1) Wat gebeurt er als je je toestel even terug zet op 3G? Zo kunnen we zien of deze problemen zijn ontstaan doordat je 4G hebt aangezet op je telefoon.

2) Wat gebeurt er als je je simkaart in een ander toestel stopt, en een andere simkaart die ook 4G heeft in jouw toestel stopt? Heb je in deze gevallen ook slechter bereik?

3) Wat zijn de problemen met je bereik precies? Zie je minder streepjes? Kunnen mensen je niet bereiken? Kan je zelf niet bellen? Is de kwaliteit van je gesprekken slechter?



Met deze informatie kunnen we onze netwerkspecialisten bellen. Hopelijk kunnen zij zien waarom je bereik slechter is geworden.



Laat je het ons weten?



Groetjes,

Samantha
Ik heb minder streepjes. Vaak maar 2. Hierdoor is mn watsapp traag en ook internet site's laden vaak erg traag of helemaal niet. Bellen is over t algemeen oke.

3g was prima. Dus problemen pas na overgaan naar 4G.

groet Ina
Hoi ina0,



Bedankt voor je antwoord. Heb je je toestel al eens geprobeerd terug te zetten naar 3G? Wat gebeurt er dan? En kun je jouw simkaart eens in een ander toestel doen en een andere simkaart in jouw toestel? Krijg je dan wel 4G op beide simkaarten en heb je dan \meerdere streepjes/vol bereik?



Groetjes,

Caspar
Helaas t lukt niet om mn toestel terug te zetten naar 3g. Met een andere simkaart van n andere provider heb ik meer streepjes.😕
Hoi Ina0,



Wat stom dat het niet lukt om het toestel terug te zetten op 3G! Hoe heb je dat geprobeerd? Via een iPhone kun je dat doen door te gaan naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties Mobiele Data.



Met een Android doe je dat via Instellingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus.



Heb je dit geprobeerd? Om dan 3G te selecteren? En als je dat dan doet, wat gebeurt er?



Ik hoor het graag van je!



Groetjes,

Jihane
Ik ben ook over gegaan naar 4G Internet maar heb weinig of geen ontvangst. Ik heb een Samsung galaxy grand prime. Wat te doen
Hoi Albert1,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend om te zien dat je last hebt van hetzelfde probleem! Ik snap heel goed dat je dit graag opgelost wilt zien. In het systeem vind ik terug dat je al contact hebt gehad met de telefonische klantenservice 🙂 Mijn collega heeft zowel de 4G-optie als de internet-optie voor je gereset. Hiermee zijn deze instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Na het opnieuw opstarten van je telefoon, zou alles weer moeten werken.



Klopt dit?



Groetjes,

Angela
Helaas werkt nog steeds niet goed. Ik moet telkens de telefoon helemaal uitzetten.
Hoi Albert1,



Wat jammer dat de reset niet geholpen heeft! We willen dit graag voor je oplossen.



Wil je voor de zekerheid controleren of de APN instellingen goed staan in je telefoon? Dit kun je controleren met behulp van onze toestelhulp. Controleer ook even of 4G goed staat ingesteld in je telefoon. Als je netwerkmodus ingesteld staat op LTE, staat het goed ingesteld.



Ook kun je proberen om handmatig het KPN netwerk te selecteren. Krijg je hierdoor wel een goed werkende 4G verbinding?



Als deze oplossingen allemaal niet werken, kun je dan een kruistest uitvoeren? Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of het probleem bij de simkaart/netwerk ligt, of bij je telefoon. Maakt je simkaart in een andere telefoon wel zonder problemen verbinding met 4G?



Ook ben ik erg benieuwd of je dit probleem hebt op één specifieke locatie, of op meerdere locaties. Als je dit hebt op een specifieke locatie, kun je dan de postcode hiervan doorgeven? Wij kijken dan graag hoe de 4G dekking op deze locatie is.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha

Reageer