Hoi @DanvdB,
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat er buiten bundel kosten zijn gemaakt ondanks dat je de bundel wel hebt verhoogd. Helaas is het niet mogelijk om een tweede nummer te koppelen aan de alert SMS'jes die wij versturen. Wat voor toestel heeft jouw zoon? Wellicht dat je het verbruik kunt terug vinden in het toestel zelf. Zo kun je dit op mobiele data uitschakelen en bijvoorbeeld alleen op WiFi gebruiken. Ook is het voor sommige toestellen mogelijk om handmatig een datalimiet in te stellen!
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Nihad
Dag Nihad het gaat om een Android (Huawei) .. er zitten gewoon praktische bezwaren aan .. op school kunnen ze geen wifi gebruiken. Dus dat switchen is sowieso drama, dat ‘vergeten’ 12 jarigen.
Erg jammer dat die alerts niet naar een 2e nummer verstuurd kunnen worden. Lijkt me toch niet echt een hele grote aanpassing, als outsider gedacht.
Ik wil het risico niet meer lopen dat dit weer gebeurt dus stappen we maar rover naar een provider met een onbeperkte databundel. Uiteindelijk is dat zelfs nog goedkoper dan met dergelijke naverekeningen geconfronteerd te worden.
Hoi @DanvdB,
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een mooi idee om te noteren. Ik zal dit ook bespreekbaar maken zodra dat kan (over de alerts naar een tweede nummer). Voor nu, is het helaas nog niet mogelijk. Op een Android kun je wel een datalimiet instellen gelukkig. Zie hierbij de stappen:
Stel zo een datalimiet in:
- Tik op Apps > Instellingen > Verbindingen > Gegevensverbruik.
- Tik op Factuurcyclus.
- Tik op Factuurcyclus en stel de dag van de maand in waarop uw nieuwe bundels ingaan.
- Tik op Instell.
- Tik op Limiet gegevens toepassen. ...
- 'Limiet gegevensgebruik' wordt hiermee zwart.
Natuurlijk ammer om te horen dat je toch overweegt om over te stappen. Hopelijk helpt het om een datalimiet in te stellen op het toestel van jouw zoon. Zo voorkom je dus ook buiten bundel kosten voor het internetten.
Groetjes,
Nihad