Skip to main content

.

Hallo,

Ik heb nu 3G met 500Mb per maand jaarabonnement.

Stel, ik wijzig naar 4G en mijn databundel naar 1000Mb of 1500Mb, maar na een 1 of enkele maanden wil ik weer terug naar 3G.

Ik begrijp, dat teruggaan van 4G naar 3G geen probleem is, maar kan je je bundel dan ook weer terugzetten naar de oude situatie van 500Mb, wat voor mij voldoende is, gezien het feit, dat een jaarabonnement heb. Of zit ik dan een jaar vast aan 1500Mb?
Hoi NiekBaars, wat leuk dat je je vraag op het forum stelt :)

Wanneer je overstap naar 4G Flex zijn er een paar dingen waar je rekening mee dient te houden.

Het 4G Flex zelf gaat meteen in, maar een bundelwijziging gaat op de 1e van de maand in. Als je dus netjes voor de 25e je bundels verhoogt, kun je beter tot de 1e wachten met 4g Flex dus.

Voor het teruggaan naar 3G moet je ook voor de 25e je bundel weer verkleinen. Het 4G Flex moet je dan ook voor de 25e uitzetten.

Beiden zijn op de 1e dan gestopt.

Vergeet je niet te checken of jouw mobieltje wel 4G ready is?
Aanvulling; met 1000 MB red je 't helaas niet. Hoger is aan te raden, ook gewoon voor de zekerheid. Buiten de bundel internet is nog altijd duurder dan een hoger databundel.
Aanvulling; met 1000 MB red je 't helaas niet. Hoger is aan te raden, ook gewoon voor de zekerheid. Buiten de bundel internet is nog altijd duurder dan een hoger databundel.

Heel erg bedankt voor je reactie.

Op dit moment heb ik 3G en 500Mb en ben ik nog nooit over de 500Mb heengegaan. Dat komt omdat ik zowel thuis als op mijn werk op WiFi zit.

Ik begrijp, dat ik wel iets extra zal gebruiken met 4G, maar dat verbruik zal toch niet zo spectaculair stijgen, als ik mijn mobiele internetgedrag niet wijzig. Ik zal op 4G nog steeds niet YouTube filmpjes gaan kijken of streamen. Dat doe ik wel als ik weer op een WiFi netwerk zit.

Of vergis ik me?
Je vergist je niet, maar wanneer je went aan de snelheid van 4G, dan merk je niet meer of je op Wifi zit of niet.

Ik had 1000MB op 3G en er bleef elke maand 200 tot 300 MB over. Echter sinds 4G gaat het echt rap, terwijl ik naar mijn mening toch niet veel meer daarop doe.

Deze maand was was m'n bundel 8 dagen in april al 100% verbruikt, dus ik hou m'n hart vast voor de factuur. Nu moet ik zeggen dat ik wel laks geworden ben en bijna alles op 4G doe omdat het sneller is dan de meeste wifi netwerken. Dusja gewenning, luxe etc.

Het is maar een tip; je kunt 1000/1500 MB proberen, maar zoals ik al zei, buitenbundel internet is duurder dan een bundeltje hoger.
Hoi NiekBaars, wat leuk dat je je vraag op het forum stelt :)

Wanneer je overstap naar 4G Flex zijn er een paar dingen waar je rekening mee dient te houden.

Het 4G Flex zelf gaat meteen in, maar een bundelwijziging gaat op de 1e van de maand in. Als je dus netjes voor de 25e je bundels verhoogt, kun je beter tot de 1e wachten met 4g Flex dus.

Voor het teruggaan naar 3G moet je ook voor de 25e je bundel weer verkleinen. Het 4G Flex moet je dan ook voor de 25e uitzetten.

Beiden zijn op de 1e dan gestopt.

Vergeet je niet te checken of jouw mobieltje wel 4G ready is?

Bedankt voor de uitleg. Het voor de 25ste aan- en uitzetten is duidelijk.

Nog even voor de zekerheid: je kan je bundel dus vergroten en 1 of 2 maanden later weer naar de oorspronkelijk 500Mb verkleinen, ondanks dat ik op dit moment een JAARABONNEMENT en geen maandabonnement heb.

PS Ik heb een iphone 5S = 4G ready 🙂
Hoi NiekBaars,

Ja hoor, dat kan gewoon 🙂

Je kunt binnen je jaarcontract je bundels nog steeds maandelijks wijzigen. Naar welke bundel dat maakt niet. De einddatum van je contract blijft dan gewoon hetzelfde.

En de iPhone5s is inderdaad helemaal 4G ready 🆒

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes, Charlene
Hoi NiekBaars,

Ja hoor, dat kan gewoon :)

Je kunt binnen je jaarcontract je bundels nog steeds maandelijks wijzigen. Naar welke bundel dat maakt niet. De einddatum van je contract blijft dan gewoon hetzelfde.

En de iPhone5s is inderdaad helemaal 4G ready 🆒

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes, Charlene

Vraag is hiermee helemaal beantwoord.

Jij en de andere reageerders, nogmaals bedankt.

Grtz

Niek
Hoi NiekBaars,

Fijn dat helemaal duidelijk is, graag gedaan namens Charlene en ongetwijfeld ook namens de rest 😉

Reageer