Skip to main content

.

Hallo,

Sinds gister ben ik over gestapt van YouFone naar Simyo sim only. Met YouFone haalde ik meer dan 256Mbit. Ik  heb een nog een sim only abonnement bij Simyo voor mijn tablet. Die gaat als een raket, haalt makkelijk de opgegeven snelheid van 256Mbit zoals belooft. Echter de nieuwe sim only die ik sinds gister hebt haalt maar max 10 Mbit. Upload is al helemaal droevig. Dat haalt 1 tot 2mbit. Dus ik kan eigenlijk niks. De instellingen van beide apparaten vergeleken en die zijn hetzelfde. Alles geprobeerd maar helaas. Ook de helpdesk gebeld en die zouden de sim opnieuw resetten. Echter tot nu toe zonder resultaat. Wat kan ik nog meer doen? Want zo heb ik er niets aan. Graag tips. Alvast bedankt voor het mee denken.

Wat is het resultaat als je de simkaarten omwisselt?


Sim kaartjes omgewisseld. Het ligt dus aan de laatste simkaart die ik gister geactiveerd hebt. Nu zijn de resultaten precies andersom. Tablet langzaam en foon snel. Graag snel een oplossing van Simyo. 


Helpdesk niet te bereiken. Nog steeds traag internet. Ik begin me af te vragen waarom Simyo verkozen is tot beste netwerk provider. Help me Simyo.


Hallo @WWillemF via Whats-App zijin ze ook te bereiken, je krijgt niet à-la-minute antwoord, maar je wordt wel keurig geholpen.

Via Facebook kan ook, maar heb ik geen ervaring mee.

Succes.

 

 


Hoi @WWillemF,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je last hebt van traag internet!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op je simkaart, zou je je telefoon nog even voor 10 minuten willen uitschakelen om dit te voltooien? Ik hoor dan graag van je of dit heeft geholpen!

Bedankt voor de hulp! Dit wordt gewaardeerd @Ron H en @JanD 😊.

Groetjes,
Roeqajja


Helaas, nog steeds erg traag. Is dus de 2de keer dat jullie een reset hebben gedaan op de simkaart. Ik kan weinig doen zo met dat trage internet. Graag snel een oplossing. 


Hoi @WWillemF,

Bedankt voor je reactie. Wat balen dat het internet nog steeds traag is!

Ik begrijp dat met een andere simkaart in het toestel het internet sneller is. Ik zou graag willen weten welk type toestel je gebruikt zodat we kunnen controleren of de netwerkmodus goed staat ingesteld. Dit dient namelijk op 4G te staan. Mocht dit al zijn ingesteld op 4G dan stuur ik je graag een nieuwe simkaart op. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jou volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en e-mailadres. Dan zorg ik dat de nieuwe simkaart jou kant op komt! 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

 

Dat ander apparaat is een Samsung Tablet S8 Ultra met precies dezelfde instellingen als mijn telefoon, ook een Samsung van de laatste generatie met allebei uiteraard 4G. Ik zal je een pv bericht sturen en ik hoop dat het nu eens snel opgelost is. Anders ontbind je het contract maar. Alvast hartelijk dank voor je hulp.


Hoi @WWillemF,

Bedankt voor je reactie en de toelichting. Ik zal je verder helpen via mijn privéberichten! 

Groetjes,
Amy


Nou ik heb de nieuwe simkaart binnen en geactiveerd. Helaas nog steeds traag internet. Gaat tot max 14mbit en upload slechts max 2 mbit. Ik geef het op. Ontbind het contract maar.


Hoi @WWillemF,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de nieuwe simkaart geen verbetering heeft gegeven!

Ik heb even overlegd wat we in dit geval voor je kunnen betekenen maar wij mogen helaas niet per direct het contract ontbinden omdat er nog geen onderzoek bij de Netwerk Specialist is geweest. Wanneer hun hebben vastgesteld dat het niet mogelijk is om een snellere internetsnelheid te krijgen kunnen we door middel van een officiële netwerkklacht het contract ontbinden.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de Netwerk Specialist en gevraagd hoelang zo een onderzoek kan duren omdat je aangaf niet in de gelegenheid te zijn het onderzoek af te wachten waar we natuurlijk alle begrip voor hebben. Als de Netwerk Specialisten de voorbeelden/screenshots van de metingen in ontvangst hebben kunnen zij al snel met een concreet antwoord komen werd mij aangegeven. Ik wil je dus vragen of je de voorbeelden naar mij zou kunnen sturen per e-mail samen met de postcode van de locatie waar je dit hebt getest zodat ik dit kan delen met de Netwerk Specialisten. Dit kan je sturen naar webcare@simyo.nl. De terugkoppeling hierover zal je dan uiteraard van mij krijgen.

Ik zie graag de e-mail tegemoet zodat ik dit zo snel mogelijk voor je kan doorsturen. 

Groetjes,
Amy


Ik zal je de voorbeelden opsturen. Graag wil ik het snel opgelost hebben. Ik zal je een pv bericht sturen.


Reageer