Goeiedag,
ik heb een probleem met mijn internet.
Het is gewoon mega langzaam.
Ik kan geen internetpagina meer openen, of facebook pagina.
Het is zelfs zo langzaam dat er niet eens een snelheidstest gedaan kan worden.
Het enige wat ik nog kan is whatsappen of facebookmessenger.
Ik heb al sinds begin van mijn abbonement nog niet 1x van 3G kunnen genieten ook.
Dus nu vraag ik mij af of hier wat aan gedaan kan worden of wat ik moet doen.
Telefoon is al meerdere keren opnieuw opgestart dus daar kan het niet aan liggen.
Ik woon in zeeuws-vlaanderen, postcodegebied 4541.
Bij voorbaat dank.
Bladzijde 1 / 1
Ik heb exact hetzelfde probleem. Het lijkt wel alsof hoe langer je klant bent, hoe slomer het wordt.
Postcodegebied 8012 - iPhone 4S
Alvast bedankt voor het nakijken van eventuele dekking etc.
Postcodegebied 8012 - iPhone 4S
Alvast bedankt voor het nakijken van eventuele dekking etc.
Hier hetzelfde probleem. Sinds een tijd supertraag internet! Kan geen foto's op whats app openen. Kan geen pagina's openen. Dit was voorheen niet zo. Wat is er mis bij simyo?? Ik woon trouwens in Eindhoven
Hier 2211 heel slechte 3G ontvangst. In sommige delen zelfs nagenoeg nihil.
iPhone 4S
iPhone 4S
Hoi allemaal, welkom op het forum van Simyo! :)
Ik heb het topic verplaatst naar het subforum Internet, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden.
Wat vervelend dat jullie verbinding met mobiel internet niet optimaal is :(
Wat ik allereerst heb gedaan, is dat ik de optie "Internet op je mobiel - Nederland" een reset heb gegeven op het netwerk, behalve voor Ido, want ik zie dat dit gisterochtend al voor je is gedaan. Zouden jullie je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Wanneer dit helaas niet voor verbetering zorgt, zou ik jullie willen vragen om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of jullie hierin hetzelfde probleem ervaren.
Is dit het geval, dan zou ik graag wat meer informatie willen ontvangen over de postcode waarop jullie deze verbinding met mobiel internet ervaren. Wat is de precieze postcode? Hoe is het bereik op 3G en hoe is het bereik op 2G? En zit er een verschil tussen het bereik wanneer je binnen of buiten bent?
Het verschil tussen 2G en 3G kunnen jullie uitzoeken door de netwerkmodus van je telefoon in te stellen op alleen 2G (GSM) of alleen 3G (WCDMA/UMTS).
Ik hoor graag van jullie! 🙂
Ik heb het topic verplaatst naar het subforum Internet, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden.
Wat vervelend dat jullie verbinding met mobiel internet niet optimaal is :(
Wat ik allereerst heb gedaan, is dat ik de optie "Internet op je mobiel - Nederland" een reset heb gegeven op het netwerk, behalve voor Ido, want ik zie dat dit gisterochtend al voor je is gedaan. Zouden jullie je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Wanneer dit helaas niet voor verbetering zorgt, zou ik jullie willen vragen om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of jullie hierin hetzelfde probleem ervaren.
Is dit het geval, dan zou ik graag wat meer informatie willen ontvangen over de postcode waarop jullie deze verbinding met mobiel internet ervaren. Wat is de precieze postcode? Hoe is het bereik op 3G en hoe is het bereik op 2G? En zit er een verschil tussen het bereik wanneer je binnen of buiten bent?
Het verschil tussen 2G en 3G kunnen jullie uitzoeken door de netwerkmodus van je telefoon in te stellen op alleen 2G (GSM) of alleen 3G (WCDMA/UMTS).
Ik hoor graag van jullie! 🙂
Kim, dankjewel voor de hulp. Het werkt weer beter, dus voor mij is het opgelost.Â
Fijne dag!
Fijne dag!
Hoi Kim,
Gelukkig werkt het weer wat sneller, maar nog steeds kan ik geen 3G ervaren.
Ik heb de settings veranderd die je hebt voorgesteld en een speedtest gedaan (ookla speedtest).
Ik heb dus een Samsung S3 en als ik op 2G (GSM) instel heb ik een download van 0,03 Mbps en een upload van 0,13 Mbps.
Stel ik het in op WCDMA, dan haal ik een download van 2,77 Mbps en een upload van 1,31 Mbps.
Ook krijg ik boven in mijn scherm alleen maar een H+ te zien.
Zodra de telefoon op 3G springt heb ik geen verbinding en springt ze na een paar seconden weer terug naar H+.
Dit alles speelt zich af in regio 4541 maar ook op andere locaties heb ik eigenlijk nooit 3G kunnen gebruiken.
Ook heb ik geen andere telefoon om de sim mee te wisselen, maar de vorige eigenaar heeft wel altijd gebruik kunnen maken van 3G, maar die zat via Vodafone.
Mijn vrouw heeft ook een abbonement bij Simyo, en ook die kan geen gebruik maken van 3G.
Zij heeft een Sony Experia, welk type weet ik niet precies.
Zou het dan toch aan het netwerk kunnen liggen in zeeuws-vlaanderen dat we geen 3G kunnen ontvangen?
Wij horen graag van u.
Gelukkig werkt het weer wat sneller, maar nog steeds kan ik geen 3G ervaren.
Ik heb de settings veranderd die je hebt voorgesteld en een speedtest gedaan (ookla speedtest).
Ik heb dus een Samsung S3 en als ik op 2G (GSM) instel heb ik een download van 0,03 Mbps en een upload van 0,13 Mbps.
Stel ik het in op WCDMA, dan haal ik een download van 2,77 Mbps en een upload van 1,31 Mbps.
Ook krijg ik boven in mijn scherm alleen maar een H+ te zien.
Zodra de telefoon op 3G springt heb ik geen verbinding en springt ze na een paar seconden weer terug naar H+.
Dit alles speelt zich af in regio 4541 maar ook op andere locaties heb ik eigenlijk nooit 3G kunnen gebruiken.
Ook heb ik geen andere telefoon om de sim mee te wisselen, maar de vorige eigenaar heeft wel altijd gebruik kunnen maken van 3G, maar die zat via Vodafone.
Mijn vrouw heeft ook een abbonement bij Simyo, en ook die kan geen gebruik maken van 3G.
Zij heeft een Sony Experia, welk type weet ik niet precies.
Zou het dan toch aan het netwerk kunnen liggen in zeeuws-vlaanderen dat we geen 3G kunnen ontvangen?
Wij horen graag van u.
Hoi Rtotheobin, fijn dat het weer goed werkt :)
Sch44p, je geeft aan dat je H+ hebt in plaats van 3G. H+ houdt in dat je verbinding hebt met HDSPA. En dat is -zoals je merkt- sneller dan 3G.
Jouw postcode valt in een wat moeilijker gebied qua dekking. Eigenlijk is het grootste deel van Zeeuws-Vlaanderen een beetje versnipperd wat 3G betreft. Op dit kaartje kun je daar een goed beeld van krijgen.
De maximaal haalbare snelheid bij jou (zonder 4G) is ook 'slechts' 7,2 Mb/s download.
Wat ik probeer te zeggen is: koester die H+
koorelle, had je dit altijd al, of is dit sinds kort?
Sch44p, je geeft aan dat je H+ hebt in plaats van 3G. H+ houdt in dat je verbinding hebt met HDSPA. En dat is -zoals je merkt- sneller dan 3G.
Jouw postcode valt in een wat moeilijker gebied qua dekking. Eigenlijk is het grootste deel van Zeeuws-Vlaanderen een beetje versnipperd wat 3G betreft. Op dit kaartje kun je daar een goed beeld van krijgen.
De maximaal haalbare snelheid bij jou (zonder 4G) is ook 'slechts' 7,2 Mb/s download.
Wat ik probeer te zeggen is: koester die H+
koorelle, had je dit altijd al, of is dit sinds kort?
Ik ervaar sinds enkele weken precies het zelfde probleem.
3G was voorheen prima, maar nu niet vooruit te branden.
@Simyo: Kan er voor mij ook een reset gedaan worden?
~Dennis
3G was voorheen prima, maar nu niet vooruit te branden.
@Simyo: Kan er voor mij ook een reset gedaan worden?
~Dennis
Hi Severtservice, welkom op het Simyo forum :)
Ik heb ook eventjes de mailwisseling doorgenomen en aan de hand daarvan zojuist contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN.
Normaal gesproken woon jij op een perfecte plek qua netwerk. 200 meter van de antenne (aan de rechterkant van de kerk) in het midden van het 'stralingsgebied'.
De problemen die je ervaart stammen al van begin juli. Er zijn problemen met bepaalde apparatuur waardoor er op 3G (UMTS) signaal verlies is. Vanwege de aard van de apparatuur is het oplossen van de problemen erg ingewikkeld, maar er wordt aan gewerkt. Zelfs vorige week nog zijn er monteurs bezig geweest. Een einddatum is helaas niet bekend.
Omdat 3G dus niet tot nauwelijks werkt momenteel is aan te raden om in je woonplaats je telefoon op 2G te zetten. Da's een stuk langzamer, maar werkt in elk geval wel gewoon.
Helaas is is er dus weinig aan te resetten 😞
Ik heb ook eventjes de mailwisseling doorgenomen en aan de hand daarvan zojuist contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN.
Normaal gesproken woon jij op een perfecte plek qua netwerk. 200 meter van de antenne (aan de rechterkant van de kerk) in het midden van het 'stralingsgebied'.
De problemen die je ervaart stammen al van begin juli. Er zijn problemen met bepaalde apparatuur waardoor er op 3G (UMTS) signaal verlies is. Vanwege de aard van de apparatuur is het oplossen van de problemen erg ingewikkeld, maar er wordt aan gewerkt. Zelfs vorige week nog zijn er monteurs bezig geweest. Een einddatum is helaas niet bekend.
Omdat 3G dus niet tot nauwelijks werkt momenteel is aan te raden om in je woonplaats je telefoon op 2G te zetten. Da's een stuk langzamer, maar werkt in elk geval wel gewoon.
Helaas is is er dus weinig aan te resetten 😞
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.