Hi Ray,
Dank voor het uitschrijven van alles! Ik ben via WhatsApp inderdaad niet altijd even goed bereikbaar, dus deze manier is handiger en overzichtelijker 🙂 Ik ga vanmiddag de netwerkspecialisten bellen om te vragen hoe dat zit in jouw postcodegebied. Ik heb er nog wel één vraag over, voordat ik dat doe: hoe lang duurt het doorgaans voordat je weer 4G hebt, als je eenmaal thuis bent beland?
Groetjes,
Jihane
Ik ga vanmiddag de netwerkspecialisten bellen om te vragen hoe dat zit in jouw postcodegebied.
Gisteren was dit al op A10 noord ter hoogte van afslag ri. Volendam. Nu ik dit weet wil ik kijen of ik kan opmerken of het al eerder is.
hoe lang duurt het doorgaans voordat je weer 4G hebt, als je eenmaal thuis bent beland?
Is verschillend. Een keer bijna een half uur.
@Jihane
Ook nu weer op de A10 ri huis dat 4g al weg is. Ik meen ben nadat ik de Zeeburgertunnel door ben gereden.
Weer een update:
Vanmorgen in de vroege morgen zat ik omstreeks 5:15 uur in de auto. Ik ben er nu achtergekomen dat 4G verdwijnt in de Zeeburgertunnel (A10) en hersteld zich pas na ongeveer 30 minuten na aankomst. Het is dus niet alleen naar huis maar ook naar het werk.
Ik ga vanmiddag de netwerkspecialisten bellen om te vragen hoe dat zit in jouw postcodegebied. Ik heb er nog wel één vraag over, voordat ik dat doe: hoe lang duurt het doorgaans voordat je weer 4G hebt, als je eenmaal thuis bent beland?
Gesprek was eergisteren. De gestelde vraag is door mij beantwoord inclusief enkele updates reeds beantwoord.
Hi Ray,
Dankjewel voor de updates! 🙂 Ik heb de netwerkspecialisten zojuist aan de telefoon gehad. Zij wisten me te vertellen dat ze eigenlijk niet konden zien waar het door kwam dat je onderweg geen 4G meer hebt, noch waarom je thuis verlaat 4G krijgt. Hun tip was om jou een vervangende simkaart op te sturen, en dan te kijken of dat het probleem oplost. Dat is dus precies wat ik ga doen! Ik stuur jou een nieuwe simkaart toe, zodat we daarna kunnen zien wat de voortgang is.
Ze waren ook blij dat je al een kruistest had gedaan, trouwens! Daarmee konden sommige hypothesen weer weggestreept worden.
Laat je 't me weten zodra de simkaart binnen is?
Groetjes,
Jihane
Ik laat het weten..
Simkaart is binnen. Straks even activeren. Weekend werk ik, kan ik testen.
Super, dank voor de terugkoppeling. Ik spreek je in 't weekend!
Groetjes,
Jihane
@Jihane
Ik heb gisteren getest en gewoon 4G tijdens de gehele rit.
Zal vanavond ook nog een keer kijken of het bij 4G blijft. Ik ben wel hoopvol 😃
Ook gisteren na het werk geen verlies van 4g tijdens de autorit
Hi Ray,
Klinkt goed! Fijn dat de vervangende simkaart uiteindelijk werkt 🙂 Dan is het probleem bij deze opgelost. Mocht er nog iets veranderen, horen we dat natuurlijk graag.
Groetjes,
Niels
Ik hou het wel in de gaten.
Bedankt!
Wederom geconstateerd dat de verbinding terug valt naar 3G / H+. Echter nu wel sneller terug naar 4G zodra ik thuis ben.
Hi Ray,
Ah, stom zeg! Schakelt 'ie nu zodanig snel terug dat het niet problematisch meer is? Of is het nog steeds vooral irritant?
Groetjes,
Jihane
Ik merk gewoon dat ik ineens geen 4G heb tijdens het rijden. Zodra ik ben aangekomen duurt het maximaal 5 minuten alvorens ik weer 4G heb. Is het hinderlijk? Niet echt. Is het goed? Nee ook niet.
En uit het verleden weten we nu wel dat het niet aan de simkaart of telefoon(s) ligt.
Apart dat een vraag van een uur geleden al is beantwoord door een moderator
Was het niet oudste vraag eerst?
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/ik-krijg-foutmelding-1-1-als-ik-inlog-in-mijn-simyo-wat-nu-42865
Hi Ray,
Hmm, vervelend! Het is inderdaad niet 'goed' te noemen, nee. Ik vermoed dat het ligt aan de zendmasten waarmee verbinding gemaakt wordt tijdens je rit naar huis. Het ligt inderdaad niet aan je toestel óf simkaart.
Merk je dat eigenlijk ook als je van huis náár werk toe gaat?
Groetjes,
Jihane
EDIT:
ps: alle 'oude' nieuwe vragen zijn al beantwoord 😉
Ik moest vandaag naar Amersfoort, had ik het ook. Van Amersfoort naar Amsterdam Zuidoost weer niet.
Aha! Toen naar Amersfoort, speelde het alleen onderweg? Vanaf welk punt had je wel weer 4G?
Groetjes,
Jihane
Aha! Toen naar Amersfoort, speelde het alleen onderweg? Vanaf welk punt had je wel weer 4G?
Groetjes,
Jihane
Ik heb niet kunnen zien / gezien vanaf wanneer het intrad maar pas na parkeren op locatie in Amersfoort had ik pas weer 4G. Duurde ook nu weer enkele minuten.
Hi Ray,
Ah! Ik blijf het toch merkwaardig vinden dat dit vrijwel altijd ónderweg dan gebeurt. Klinkt alsof het mis gaat bij het omschakelen tussen zendmasten. Verder heb ik dit probleem nergens anders gehoord, wat het dus zo bijzonder maakt.
Heb je het altijd als je onderweg bent van A naar B?
Groetjes,
Jihane
Ik zal er nog eens extra opletten.
Maar dat het verder niet bekend is betekend natuurlijk niet dat het probleem niet bestaat en dus gewoon opgelost dient te worden. Kan ook zijn dat andere er weinig waarden aan hechten of het gewoonweg niet zijn opgevallen.
Dus ik heb het gisteren, onderweg naar huis, even getest en bijgaand zie je enkele afbeeldingen die aantonen waar het mis gaat.
Net voor de Zeeburgertunnel is er nog niks aan de hand. Gewoon 4G
Net na de tunnel verlies is de verbinding teruggevallen naar 3G / H / H+. In de tunnel zelf had ik gewoon nog 4G
Ter hoogte van afslag s116 (Volendam) nog steeds GEEN 4G.
Ter hoogte van Kadoelen / Knooppunt Coenplein en de verbindingsweg naar de A8 nog steeds GEEN 4G.
Uiteindelijk na de verbindingsweg naar de A8 had ik ter hoogte van Oostzaan weer 4G zoals het hoort. Ik ken dus ook momenten dat dit pas is als ik thuis ben.
Voor het gemak heb ik nog een knipsel gemaakt van Google Maps met een totaal overzicht waar ik dus geen 4G had maar wel zou moeten hebben. (aldus de coverage pagina van KPN).
Bijkomend grappig detail is dat ik met Google Maps 2 minuten eerder thuis ben dan met Waze, ook van Google. Maar dat ter zijde.