Skip to main content

.

Sinds ik 4G aangezet het (omdat het gratis was) heb ik regelmatig slecht bereik waar ik daar met 3G geen last van had. Kan dat kloppen?

Anders zet ik het weer terug wat ik vind het bereik belangrijker dan 4G.
Wat is in jouw ogen slecht bereik?
Dat ik geen mail en whatsapp berichten kan versturen
Wat geeft je signaal meter aan? Die streepjes / bolletjes?



Ervaar je dit op een vaste locatie of overal?



Wat voor telefoon heb je ? Merk / model.
Ik heb een Iphone 7plus, ik had het gisteren weer in amsterdam op diverse punten.. Ik heb eigenlijk niet op de streepjes gelet.
Hey Arnoud,



weet je zeker dat je wel 4G wel goed wordt ontvangen door je IPhone 7 Plus, want als je niks kan versturen betekent dat dat je of geen bereik hebt of er gaat iets fout met de communicatie.



nu zie ik op internet dit probleem vaker voor komen. Kijk even of er nog een software update staat, misschien verhelpt die het probleem.



zie ook https://forum.simyo.nl/4g-100/waarom-kan-ik-geen-gebruik-maken-van-4g-op-mijn-iphone-7-plus-37711 voor meer info.



Misschien los je het hiermee wel op.

Daarnaast kan ik zeggen dat het toch aan de Iphone 7 ligt waardoor het probleem komt. Overal op internet komt dit voor.



Laat even weten of het opgelost is. Anders helpen we je verder met de goede oplossing.



Groet Paul.

P.S. Ik heb zelf geen IPhone of ooit gehad. Echter wel veel technische kennis en een IPad. Sorry als ik fouten maak op dat gebied.
Beste Paul, werk jij bij Simyo ?
Arnoud Kijk eens onderaan zijn bericht.
Azijnpisser, ik vraag het toch niet aan jou betweter.



Ik wilde een reactie van Simyo en niet van iemand je graag wil helpen (waarvoor mijn dank) maar uiteindelijk geen oplossing kan bieden. Blijkbaar is dat hier niet de juiste plaats.
Op een forum reageren zowel medewerkers van Simyo (reactietijd doorgaans 1 werkdag maar nu misschien iets later vanwege de zomerdrukte).



De overige mensen die reageren zijn net als jou ook klant en zijn hier puur vrijwillig om te helpen waar mogelijk. Jouw reactie naar Ron is alles behalve respectvol en ik mag aannemen dat je het zelf ook niet op prijs stelt als men jou zo benaderd.



Als jij niet wilt dat andere een poging doen om jou te helpen dan kun je gebruik maken van de service pagina's die Simyo speciaal daarvoor gemaakt heeft. Ook kun je bellen met 1200 vanaf je Simyo aansluiting of een mail sturen via het contactformulier. Ook kun je je vragen kwijt op Twitter of Facebook.



Medewerkers van Simyo zijn overigens te herkennen aan de s in hun foto en aan het feit dat zij moderator zijn.



Ik wens je verder veel succes in de oplossing.



De groeten van ook een klant.
Dank je Ray was bezig met een reactie😤...........denk dat deze beter en verstandiger is.
Hey Arnoud,



sorry. Dat ik wilde helpen. In gaan op jouw post zoals gezegd, ik werk niet bij Simyo.

Echter verwijs ik in mijn bericht naar een topic, daar heeft een moderator wel degelijk antwoord gegeven en daarmee is het probleem opgelost. Daarom dacht ik dat het jou misschien ook kon helpen.



Groet Paul.
Hoi Arnoud Klein,



Wat jammer dat je bereik slechter is geworden sinds je 4G hebt! Je geeft aan dat je nu problemen hebt met het vesturen van mails en Whatsappjes. Helaas heeft dat niets met je bereik te maken, maar met de kwaliteit van je internet. Daarom heb ik je internetinstellingen een reset gegeven. Zet even je telefoon ongeveer 10 minuten uit. Wordt het dan beter?



Als je ook slechter bereik ervaart, heb je problemen als niet kunnen bellen of gebeld worden, slechtere kwaliteit van de gesprekken of bijvoorbeeld regelmatig geen service hebben. Is dat bij jou ook het geval? Als dat zo zou zijn, zou je dat ook kunnen verklaren. Wanneer je toestel op 4G staat, maakt hij van een andere frequentie gebruik dan wanneer je toestel op 3G staat ingesteld. Als deze problemen ook het geval zijn, laat het ons weten. Dan nemen wij contact op met onze netwerkspecialisten. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat die andere frequentie voor een slechter bereik zorgt.



Daarnaast wil ik je vragen om de reacties van Ray, PaulH en Ron H te respecteren. Zij zijn andere Simyo klanten, die alleen het beste met je voor hebben en proberen je te helpen of proberen mee te denken. Misschien hebben ze niet de directe oplossing voor jou, maar zij beschikken ook alleen over de informatie die jij hen geeft. Zelfs ik (en ik beschik over jouw gegevens) kan je hiermee geen concreet antwoord geven, zoals je ziet. Wij vinden het belangrijk dat er op ons forum respectvol met elkaar wordt omgegaan. De woorden die jij gebruikt, zijn niet bepaald respectvol. Ik weet zeker dat jij ook niet zo aangesproken wilt worden terwijl jij iemand probeert te helpen.



Hou je ons op de hoogte wat betreft de situatie met je bereik?



Groetjes,

Samantha



@Ray, PaulH en Ron H, Heel erg bedankt voor jullie hulp. Het wordt zeker gewaardeerd. PaulH, je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Je probeerde alleen maar mee te denken. Dat is juist goed 🙂

Reageer