Beste Simyo,
Gisteren heb ik 4G in "Mijn Simyo" aangezet en mijn bundel verhoogd. Na een uur had ik helemaal geen internet meer, geen 4G maar ook geen 3G of iets anders. Vanochtend heb ik daarover telefonisch contact gehad met de klantenservice en kreeg te horen dat mijn toestel geen 4G ondersteunt. Ze gaan het terugdraaien en zorgen dat er geen kosten in rekening worden gebracht (goede service!).
Maar volgens de website van Samsung ondersteunt hij wel 4G: http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/mobile-phones/mobile-phone/GT-I9505ZKAPHN
Hoe zit dat? Ik heb een van de nieuwste telefoons en die heb ik bewust gekocht omdat hij 4G zou ondersteunen, maar volgens Simyo doet hij dat niet.
Bladzijde 1 / 1
Dat is heel erg vreemd, want de S4 heeft 4G ondersteuning. Zowel op de 1800mhz als de 800mhz (deze frequentie wordt gebruikt door KPN). In het begin waren er problemen met het activeren van 4G, wellicht dat het nu beter gaat. Maar dat je S4 4G heeft, dat is zeker.
Heb je je toestel uit en aan gezet? Bij wijzigingen van je APN is het t beste als je je toestel ff uit en weer aan zet. Dan wordt je opnieuw aangemeld op het netwerk.
Als je 4G hebt, werkt 3G nog wel (als er geen dekking is) maar niet via het 3G protocol maar via het (omlaaggeschroefde) 4G protocol.
Als je 4G hebt, werkt 3G nog wel (als er geen dekking is) maar niet via het 3G protocol maar via het (omlaaggeschroefde) 4G protocol.
Gisteren heb ik 4G in "Mijn Simyo" aangezet en mijn bundel verhoogd. Na een uur had ik helemaal geen internet meer, geen 4G maar ook geen 3G of iets anders. Vanochtend heb ik daarover telefonisch contact gehad met de klantenservice en kreeg te horen dat mijn toestel geen 4G ondersteunt. Ze gaan het terugdraaien en zorgen dat er geen kosten in rekening worden gebracht (goede service!).
Maar volgens de website van Samsung ondersteunt hij wel 4G: http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/mobile-phones/mobile-phone/GT-I9505ZKAPHN
Hoe zit dat? Ik heb een van de nieuwste telefoons en die heb ik bewust gekocht omdat hij 4G zou ondersteunen, maar volgens Simyo doet hij dat niet.
Hoi Trompetteur,
Voor zover ik weet kan jouw S4 wel gebruik maken van 4G. Ik snap ook niet waarom jou anders is verteld. Ik ga daar achteraan.
Laten we eerst proberen om het gewoon werkend te krijgen :)
Had je de APN al aangepast naar KPN4g.nl , en daarna je toestel uit en weer aan gezet, zoals Christian al aangaf?
Ik hoor het graag van je,
Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,
De APN instelling was automatisch aangepast naar KPN4g.nl en vervolgens heb ik mijn telefoon verschillende keren uit en aan gezet. Helaas werkte het dus niet. Na contact met de klantenservice heb ik toen 4G weer gedeactiveerd via MijnSimyo.
Moet ik hem nu weer activeren? En weten jullie dan zeker dat het werkt? Wat er de vorige keer gebeurde was dat ik helemaal geen internet meer had (dus ook geen 3G). En het heeft bijna 24 uur geduurd voordat ik wel weer internet had nadat ik 4G weer uit had gezet. Dat wil ik graag niet nog een keer meemaken.
Trompetteur
De APN instelling was automatisch aangepast naar KPN4g.nl en vervolgens heb ik mijn telefoon verschillende keren uit en aan gezet. Helaas werkte het dus niet. Na contact met de klantenservice heb ik toen 4G weer gedeactiveerd via MijnSimyo.
Moet ik hem nu weer activeren? En weten jullie dan zeker dat het werkt? Wat er de vorige keer gebeurde was dat ik helemaal geen internet meer had (dus ook geen 3G). En het heeft bijna 24 uur geduurd voordat ik wel weer internet had nadat ik 4G weer uit had gezet. Dat wil ik graag niet nog een keer meemaken.
Trompetteur
Hoi Trompetteur,
Ja, als je het nog een keer zou willen proberen, dan graag. Het moet gewoon werken, wanneer je het aanzet en de APN KPN4g.nl ingesteld hebt staan, want je telefoon is 4G ready 🙂.
Maar om meteen te kunnen schakelen mochten er nou onverhoopts toch problemen optreden, wil ik je vragen maandag de mogelijkheid aan te zetten, zodat we meteen met onze technische afdeling kunnen schakelen als het niet werkt.
Vind je dit een goed idee? 🙂
Ja, als je het nog een keer zou willen proberen, dan graag. Het moet gewoon werken, wanneer je het aanzet en de APN KPN4g.nl ingesteld hebt staan, want je telefoon is 4G ready 🙂.
Maar om meteen te kunnen schakelen mochten er nou onverhoopts toch problemen optreden, wil ik je vragen maandag de mogelijkheid aan te zetten, zodat we meteen met onze technische afdeling kunnen schakelen als het niet werkt.
Vind je dit een goed idee? 🙂
Dat is prima, ik zal het maandag weer proberen.
Een uur geleden heb ik 4G weer aangezet en vervolgens de APN aangepast en mij telefoon uit en aan gezet.
Op dit moment heb ik gewoon een internet verbinding, dat is dus beter dan de vorige keer, alleen heb ik nog geen 4G in beeld zien staan (wel 3G en H+).
Hoe kan ik nu controleren of 4G werkt op mijn telefoon?
Op dit moment heb ik gewoon een internet verbinding, dat is dus beter dan de vorige keer, alleen heb ik nog geen 4G in beeld zien staan (wel 3G en H+).
Hoe kan ik nu controleren of 4G werkt op mijn telefoon?
Je kunt dit controleren door eerst te kijken of je in een 4G gebied zit. Dit kun je bekijken via www.coveragechecker.nl. 4G van KPN zal vanaf April landelijk dekkend zijn. Dus er bestaat een kans dat het bij jou nog niet actief is.
Trouwens heb je deze Netwerkmodus: LTE/GSM/WCDMA (automatisch verbinden) aanstaan?
Trouwens heb je deze Netwerkmodus: LTE/GSM/WCDMA (automatisch verbinden) aanstaan?
Hallo Maartje88,
Ah, ik zit in een grensgebiedje van het 4G. Zal vanavond eens kijken of ik in een gebied waar 4G zeker ondersteund daar ook melding van krijg.
Ja, die modus heb ik aan staan.
Ah, ik zit in een grensgebiedje van het 4G. Zal vanavond eens kijken of ik in een gebied waar 4G zeker ondersteund daar ook melding van krijg.
Ja, die modus heb ik aan staan.
Ah, ik zit in een grensgebiedje van het 4G. Zal vanavond eens kijken of ik in een gebied waar 4G zeker ondersteund daar ook melding van krijg.
Ja, die modus heb ik aan staan.
Hoi Trompetteur,
Zou je willen laten weten wat er gebeurt als je in een 4G gebied bent? Ik zie dat je inderdaad niet een ideale 4G dekking hebt op je postcode. De vraag is dus eigenlijk of je wil wachten tot dat het er wel is. Het H+ tekentje is wel goed, dat betekent dat je sneller internet hebt dan 3G. Het is alleen niet 4G waar je wel voor betaalt.
@Maartje88, dankjewel voor het meedenken 🙂
Hallo Dries,
Inmiddels ben ik enkele malen in een 4G gebied geweest en het werkt. Maar gisteren viel het toch zwaar tegen dat ik in de regio Nijmegen/Arnhem wel continu 4G verbinding had, maar dat ik geen enkele webpagina geladen kreeg. WhatsApp werkt nog wel, dus er was wel iets van een verbinding, maar de bandbreedte was dramatisch. Volgens http://www.coveragechecker.nl/ zou het daar goed moeten werken.
Ik heb helaas al op meer plaatsen meegemaakt dat ik wel 4G in beeld heb staan, maar dat de bandbreedte rampzalig is. Is dit een bekend probleem?
Inmiddels ben ik enkele malen in een 4G gebied geweest en het werkt. Maar gisteren viel het toch zwaar tegen dat ik in de regio Nijmegen/Arnhem wel continu 4G verbinding had, maar dat ik geen enkele webpagina geladen kreeg. WhatsApp werkt nog wel, dus er was wel iets van een verbinding, maar de bandbreedte was dramatisch. Volgens http://www.coveragechecker.nl/ zou het daar goed moeten werken.
Ik heb helaas al op meer plaatsen meegemaakt dat ik wel 4G in beeld heb staan, maar dat de bandbreedte rampzalig is. Is dit een bekend probleem?
Inmiddels ben ik enkele malen in een 4G gebied geweest en het werkt. Maar gisteren viel het toch zwaar tegen dat ik in de regio Nijmegen/Arnhem wel continu 4G verbinding had, maar dat ik geen enkele webpagina geladen kreeg. WhatsApp werkt nog wel, dus er was wel iets van een verbinding, maar de bandbreedte was dramatisch. Volgens http://www.coveragechecker.nl/ zou het daar goed moeten werken.
Ik heb helaas al op meer plaatsen meegemaakt dat ik wel 4G in beeld heb staan, maar dat de bandbreedte rampzalig is. Is dit een bekend probleem?
Hoi Trompetteur,
Dat is wel een beetje vreemd hoor. In Nijmegen en in Arnhem is er nagenoeg een 100% 4G dekking. Whatsapp werkt over het mobiele netwerk, als je een webpagina wilt laden dan gaat dat ook over het mobiele netwerk. Het is dus raar dat je zegt dat het ene wel werkt en het andere niet.
Dit is dus niet een bekend probleem. De oorzaak ervan is moeilijk te achterhalen. Het kan ook zijn dat je gewoon even geen bereik had. Je telefoon uit/aan zetten had dan misschien kunnen helpen. Over het algemeen is het zo dat als je in een 4G gebied bent, je beschikking hebt tot 4G :)
Wat je ook kunt proberen is nog een andere app openen die ook internet nodig heeft, de app van Nu.nl bijvoorbeeld. Als die ook laadt, dan weet je dat je een internetverbinding hebt 🙂
Hallo Dries,
Zoals ik al aangaf was er wél een verbinding met 4G, maar de bandbreedte was te laag om een webpagina te openen. Ook de apps van Nu.nl, Facebook, Twitter en NPO konden geen data ophalen. Volgens mij lag het dus aan de bandbreedte...
Het is op meer plekken zo, ik heb het vaker meegemaakt.
Zoals ik al aangaf was er wél een verbinding met 4G, maar de bandbreedte was te laag om een webpagina te openen. Ook de apps van Nu.nl, Facebook, Twitter en NPO konden geen data ophalen. Volgens mij lag het dus aan de bandbreedte...
Het is op meer plekken zo, ik heb het vaker meegemaakt.
Hoi Trompetteur,
Wat vreemd wat je aangeeft, zeker omdat de ervaringen met 4G juist grotendeels erg positief zijn.
Daarom heb ik even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten en zij zien dat je grotendeels contact maakt via 3G in plaats van 4G en vroegen zich daarom af of je in je telefoon wel hebt ingesteld dat 4G het voorkeursnetwerk is?
Dit kan je doen via Instellingen >> Mobiele netwerken >> Netwerkmodus en dan zal er iets staan als "LTE (voorkeur)/WCDMA/GSM, deze optie moet staan ingeschakeld, is dat het geval?
Ik hoor het graag van je! 🙂
Wat vreemd wat je aangeeft, zeker omdat de ervaringen met 4G juist grotendeels erg positief zijn.
Daarom heb ik even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten en zij zien dat je grotendeels contact maakt via 3G in plaats van 4G en vroegen zich daarom af of je in je telefoon wel hebt ingesteld dat 4G het voorkeursnetwerk is?
Dit kan je doen via Instellingen >> Mobiele netwerken >> Netwerkmodus en dan zal er iets staan als "LTE (voorkeur)/WCDMA/GSM, deze optie moet staan ingeschakeld, is dat het geval?
Ik hoor het graag van je! 🙂
Hoi Kim,
Het klopt dat ik meestal op 3G zit, waar ik woon is nog geen dekking. Maar ik kom wel met enige regelmaat in 4G-gebieden, dat zullen jullie Netwerkspecialisten ook wel gezien hebben. Mijn telefoon is juist ingesteld (zie ook Post 10 van dit topic) en ik zie zo nu en dan ook 4G in mijn scherm staan.
Specifiek voorbeeld van een moment met 4G dat de bandbreedte slecht was: zondag 6 april rond 16:00 uur op de snelweg in de buurt van Arnhem/Nijmegen.
Het klopt dat ik meestal op 3G zit, waar ik woon is nog geen dekking. Maar ik kom wel met enige regelmaat in 4G-gebieden, dat zullen jullie Netwerkspecialisten ook wel gezien hebben. Mijn telefoon is juist ingesteld (zie ook Post 10 van dit topic) en ik zie zo nu en dan ook 4G in mijn scherm staan.
Specifiek voorbeeld van een moment met 4G dat de bandbreedte slecht was: zondag 6 april rond 16:00 uur op de snelweg in de buurt van Arnhem/Nijmegen.
Hoi Trompetteur,
Ben je ook wel eens in 4G gebied terwijl je niet aan het rijden bent? En wat ervaar je dan?
Groetjes, Charlene
Ben je ook wel eens in 4G gebied terwijl je niet aan het rijden bent? En wat ervaar je dan?
Groetjes, Charlene
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.