Skip to main content

.

N.a.v. problemen met het kpn netwerk en mijn iphone11 kon ik mij mobiel opsturen naar reconext. Ik blij want dan zouden eindelijk de problemen m.b.t. geen netwerk worden opgelost. Best onhandig zo twee weken zonder mobiel maar dat heb ik gefixt. En nu krijg ik te horen dat reconext geen probleem heeft gevonden. Dit is toch te gek voor woorden? Al maanden geen bereik, een E in beeld, gesprekken die wegvallen. En nu gewoon zeggen dat er geen probleem is gevonden dus wordt mobiel teruggestuurd en is het ‘zoek het zelf maar uit’. Dit kan toch niet? Wat gaat Simyo nu doen voor mij? 

Hoi @Inekes,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Als het goed is heb je een mail ontvangen over de oplossing en over de reparatie van je toestel. Ik kijk dan ook graag even met je mee.

Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres? Graag ontvang ik dan ook het i-mei nummer vermeld in de Reconext mail.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groetjes,
Ashley

@Inekes hoe is dit afgelopen? Wij zijn huiverig onze iPhones op te sturen na het lezen van meerdere van dit soort verhalen.

Hoi @frankg,

Bedankt voor je bericht. 

Ik snap dat het verwarrend is. Ik heb je een privé bericht gestuurd en help je daar graag verder.

Groetjes,
Ashley

Waarom moet die informatie verstopt worden in een privé bericht? Mogen andere klanten niet zien dat jullie dit probleem aan het oplossen zijn?

@Inekes werkt je vervangende telefoon inderdaad goed? Is het een nieuw toestel in dezelfde kleur?

Hoi @frankg,

Bedankt voor je reactie.

Er wordt per aansluiting meegekeken naar de status. Hier worden dan ook privé gegevens besproken zoals een telefoonnummer of i-mei nummer. Dit soort gevoelige informatie mag niet openbaar op het forum besproken worden zoals vermeld in de huisregels. Daarom behandelen wij zulke specifieke vragen graag verder via een privé bericht. 😊

Groetjes,
Ashley

Wat zeur je nou eigenlijk 

Wat is de overeenkomst tussen de Wet van Murphy en Simyo.

Als het mis gaat gaat ook alles mis.

Zit nu al weer bijna 3 weken te wachten voordat mijn telefoon zal worden omgeruild ivm de IPhone 11 problemen.

Op de navraag krijg je dan het onderstaande antwoord.

Ik snap je frustratie, maar op 19-09-2024 is je toestel bij de technische dienst onder de ogen gekomen.(op 6-9-2024 verzonden) Ik snap ook dat je al weken wacht. Dat is vanaf de dag dat je het verzonden hebt. Op 19-09-2024 is telefoon ontvangen bij reparateur, de controle duurt 7 werkdagen en als ik de 7 werkdagen optel dan kom ik op 30-09-2024

Dus met andere woorden.
WAAR ZEUR JE OVER

Maar wel raar dat je aan de voorkant een mail krijgt van 5-7 werkdagen ontvang je je nieuwe telefoon.

En ik snap echt wel dat het door drukte iets langer kan duren. 

Telkens mag je allerlei zaken aanleveren zoals IMEI, reparatietijd en verzendgegevens ( misschien om tijd te rekken) en elke keren beloven ze dat ze er direct achteraan gaan en dat ze snel met een terugkoppeling komen.

Geduld, excuus, helaas en wachten zijn de antwoorden

Ook die 7 werkdagen blijkt een leugen te zijn vanuit Simyo.

Jij hebt tenminste nog een antwoord gekregen, ik hoor helemaal niets terwijl mijn Iphone al langer dan 7 dagen in reparatie staat.

Vandaag maar weer contact gezocht via whatsapp.

Reactie: Hebben afgelopen woensdag een mail verzonden naar reconext maar nog steeds geen reactie ontvangen.

Dus we gaan de 4e week maar in zonder zicht op mijn nieuwe telefoon 😢

Vooral het “nog even geduld”  na in totaal 4 maanden bezig te zijn is erg teleurstellend.

Ik verwacht dat de Iphone 21 eerder uit is dan dat dit is opgelost.

Ik ook.

Ik benader ze elke dag. Ik weet dat het geen zin heeft maar ik weiger om me zo te laten behandelen.

Tegen mij werd gezegd dat ze geen mogelijkheid hebben om met Reconext in contact te komen. Ik heb al langer het gevoel dat medewerkers daar wordt geinstrueerd om zoveel mogelijk te liegen om zo klanten dom te houden.

Uiteindelijk het telefoonnummer 0800-8200008 gekregen,.

Dat blijkt de KPN reparatiedesk te zijn. Die staan geen klanten van Simyo te woord was de reactie. 

Nu gevraagd naar het nummer van Reconext voor Simyo klanten en het blijft stil.

Het gelieg en gedraai via whatsapp gaat gewoon door.

Op vragen komt geen antwoord of wat vage kreten met smilies erbij, ik denk eigenlijk dat ze daar bij Simyo volop pret hebben met z’n allen.

Maar uiteindelijk is me verteld (of voorgelogen):

Reconext is niet bereikbaar voor Simyo

Reconext is ook niet bereikbaar voor Simyo klanten

Dus of en wanneer mijn telefoon nog terugkomt weet niemand en kan ook niemand achter komen.

Misschien dat Simyo zelf een keer met het echte verhaal wil reageren op dit forum..

normaal zijn ze er als de kippen bij maar nu blijft het al dagen stil.

Simyo wees gewoon eerlijk naar je klanten die al maanden bezig zijn om een oplossing te krijgen .

Simyo reageert nergens op en nog erger, ze doen helemaal niets.

Behalve wat stagiaires via de whatsapp account iedereen ‘oprechte’ excuses aanbieden en ‘vriendelijk vragen nog heel even geduld te hebben’.

Zojuist het KPN forum eens doorgenomen maar daar is de situatie hetzelfde.

@Inekes hoe is dit afgelopen? Wij zijn huiverig onze iPhones op te sturen na het lezen van meerdere van dit soort verhalen.

Sorry voor late reactie. Ik ben goed geholpen en probleem is opgelost! 

Reageer