Skip to main content

.

Mijn vraag is, of Simyo klanten dezelfde prioriteit hebben op het 4G netwerk als de 'echte' klanten van KPN.



Mij is in een KPN winkel namelijk uitgelegd, dat mijn Simyo 3G-verbinding daardoor zo langzaam of onbeschikbaar is bij grotere drukte op het netwerk.
Hoi Nivomatix, welkom op het Simyo forum :)



Deze roddel hebben wij ook al weleens gehoord, en meerdere keren gecheckt bij de KPN netwerk specialisten.

Het blijkt technisch niet eens mogelijk om de ene gebruiker voorrang te geven op de andere. Net als Telfort en Hi, heeft Simyo evenveel 'recht' op het netwerk als KPN klanten.

Feitelijk zijn het ook allemaal KPN klanten, want het zijn dochterbedrijven van KPN.

De snelheid kan wél anders zijn. Zo kan het netwerk bij sommige KPN abonnementen sneller zijn, maar daar betaal je dan ook voor.
Dag -Ernst, bedankt.



Toch vond ik het verhaal van de KPN winkel wel begrijpelijk, want ik vind het vreemd als ik voor hetzelfde product het dubbele betaal.

Immers, de abonnementen van KPN zijn nogal wat duurder, en het zou onverkoopbaar zijn als ze dan geen beter product bieden.
Hoi Nivomatix,



Het verhaal in de KPN winkel kan wel eens een verkooppraatje geweest zijn. Bij KPN betaal je trouwens ook voor het merk KPN en niet alleen voor het product of dienst. De reden waarom Simyo zo goedkoop is, komt omdat wij een online provider zijn. Wij hebben alleen simkaarten en maken gebruik van het netwerk van KPN. Het is technisch gezien onmogelijk om KPN klanten voor te trekken op hetzelfde netwerk waar Hi, Telfort en Simyo ook gebruik van maken.



Heb ik je twijfel zo een beetje weggenomen?
Nou kijk, in de wereld van routing bestaat het zogenaamde Quality of Service.

Ik kan me dus voorstellen dat zoiets ook mogelijk is bij het routeren van mobiel internet.



En nogmaals, mocht zoiets het geval zijn, ik heb er geen problemen mee. Ik betaal immers ook veel minder :-)

Maar ik wil wel graag weten hoe het zit. Omdat ik ervoor betaal 😮
Hoi Nivomatix,



Zoals Ernst en Dries al aangaven, is het toch echt zo dat we net zoveel rechten hebben op het KPN netwerk, als bijvoorbeeld KPN klanten 🙂 Mooi meegenomen toch? 😉

Reageer