Hoi Zozwart,
Welkom op het forum!
Simyo mag als je provider niet inzien wat je doet. Dit is vanwege de wet op de privacy.
Wellicht kan je het wel terugzien in je toestel zoals RicoK aangeeft. Hopelijk kom je er dan achter wat het internetverbruik veroorzaakt.
@ RicoK bedankt voor het meedenken.
Voor de broer van je vriendin kan ik niet zien wat er aan de hand is, maar bij jou kan ik het wel zien. Je gebruikt internet via het mobiele netwerk zonder dat je een internetbundel hebt...
Hierdoor betaal je 0,15 per MB en aangezien je in de maand oktober ruim 1000 MB hebt verbruikt betaal je helaas ruim 150 aan internet kosten :(
Dat je telefoon op een bepaald moment geen gebruik maakt van WiFi, maar van het mobiele netwerk, ligt niet aan de simkaart in je telefoon.
Je telefoon kan op zo'n moment niet op WiFi, of het signaal van 'buiten' is sterker dan je WiFi.
Ik wil je aanraden om op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten, zodat je helemaal niet meer via het mobiele netwerk op internet kunt.
wat een flut commentaar. oplichterij. Laatste dag van de maanda op eens heel hoog verbruik en 60 euro bijbetalen terwijl ik rond die tijd niet opeens op mijn telefoon zat. mij zijn jullie kwijt als klant. Schandalig. Hou je de hele maand bij dat je niet buiten je bundel gaat
Hoi Marillou,
Dit klinkt niet zo best, heb je al in je toestel gekeken waar de mb's aan verbruikt zijn? Het simkaartje registreert wat er in het toestel gebeurd maar maar geeft niet de opdracht aan het toestel om mb's te verbruiken. Misschien heb je iets aan de volgende links:
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
https://www.simyo.nl/blog/wifi-assistentie/
Groetjes,
Daisy
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.