Skip to main content

.

Hallo, 

Sinds ongeveer 2 maanden kan ik geen persoonlijke hotspot meer gebruiken. 


Ik maak gebruik van een IPhone 11 en een IPad.

Buiten huis connect ik mijn telefoon met mijn iPad, dit werkte voorheen prima.

De verbinding tussen iPhone en iPad is er maar, er komt geen signaal binnen? Server niet beschikbaar.
 

Op mijn telefoon en iPad heb ik de netwerkinstellingen gereset, en algemene instellingen. Geen resultaat.

Telefoon aan en uitgezet, geen resultaat.


Mijn vrouw heeft een iPhone 12 en ook een ipad. Precies hetzelfde probleem. 
 

Mijn werk telefoon is een IPhone SE met een KPN abonnement. Verbind ik mijn iPad ermee heb ik een uitstekende verbinding en snelheid.
 

 

 

Aangezien je bij een 11 en 12 problemen hebt zou ik zeggen dat je hier last van hebt

https://tweakers.net/nieuws/224094/kpn-klanten-met-iphone-11-of-12-melden-sinds-begin-juni-4g-of-5g-storing.html

 

Ze zijn bezig met een oplossing vanaf hier verder lezen: https://forum.simyo.nl/internet-en-4g-62/verzameltopic-4g-op-iphone-11-werkt-niet-wat-moet-ik-doen-47944?postid=229286#post229286

 


Hoi @Ro84,

Bedankt voor je bericht. Wat gek dat de hotspot het niet meer doet.

Heb je op je Iphone zelf wel gewoon een internetverbinding die het doet? Is het mogelijk om de Simyo sim in de Iphone SE te testen. Werkt de hotspot daar wel?

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Groetjes,
Ashley


Hoi Ashley, 

 

Ik heb met mijn IPhone 11 geen netwerk problemen, 4G doet het ook prima. 
 

Als ik mijn IPad verbind met mijn telefoon, en een Speedtest doe op mijn telefoon, heb ik rond de 50/60 Mbps snelheid. Ik krijg geen internet binnen op mijn iPad. (Server is niet beschikbaar.)

Wifi thuis pakt mijn iPad wel, niks aan de hand. 
 

Zoals je vroeg de simkaart van Simyou in de SE te plaatsen, heb ik gedaan. Ben wel verbonden, maar geen internet. (Server is niet beschikbaar.). 
 

 


Hoi @Ro84,

Bedankt voor je reactie. 

Wat gek dat je geen verbinding krijgt. Werkt je hotspot wel als je verbinding maakt met een telefoon?

Maak je gebruik van een VPN verbinding?

Deze topic bevat klanten met vergelijkbare problemen. Ik adviseer deze ook even door te nemen. Misschien helpen deze stappen.

 

Ik hoor graag of het gelukt is.

Groetjes,
Ashley


Hoi Ashley,

Ik heb verschillende keren met Apple Care contact gehad over de verbinding probleem. Ik heb met hun alle stappen doorgenomen wat er mis zou kunnen zijn. VPN, Updates, netwerkinstellingen gereset, Ipad naar fabrieksinstellingen. simkaart omgewisseld, dan heb ik 2x verbindingen van Iphone naar Ipad van de 10x.

Van telefoon naar telefoon de hotspot gebruiken, en andersom gaat perfect.

Het enige wat Apple Care nog zou kunnen uitsluiten is de probleem van de Iphone 11 en KPN netwerk. Hun raden aan een nieuw simkaart met mijn nummer te vervangen. Het ligt volgens hun dus aan het netwerk. 


Hoi @Ro84,

Bedankt voor je bericht. 

Inmiddels zijn er meerdere meldingen binnengekomen over het niet kunnen gebruiken van je hotspot op bepaalde devices. Dit is dan ook doorgezet en in onderzoek bij onze netwerkspecialisten. Zodra ik meer weet ontvang je uiteraard een terugkoppeling. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Groetjes,
Ashley


Hoi Ashley, 

Ik heb nu een andere probleem. Vorige week was ik op vakantie in de Ardennen. Mijn internet viel regelmatig weg (meerdere dagen) op mijn IPhone 11, mijn vrouw haar mobiel de 12 had wel bereik.

Vandaag de 25e heb ik geen enkel bereik. Geen telefoon en 4G netwerk.Natuurlijk de telefoon op vliegtuigmodus gezet, telefoon uit, maar helaas. De batterij loopt wel snel leeg, door zoeken van het netwerk.
 

zo ben wel verplicht een ander telefoon te kopen wegens steeds maar opvolgende storingen op het netwerk….
 

Wordt het abonnementsgeld gecompenseerd door deze klachten?!
 

Groeten Ronald


Hoi @Ro84,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Jammer om te horen dat je nu ook netwerkproblemen ervaart op je toestel zelf. Er speelt momenteel wel een netwerkissue met het KPN netwerk en de Iphone 11. Mogelijk heb je hier mee te maken.

Had je alleen netwerkproblemen in het buitenland? Werkt je sim wel in het toestel van je partner?

Ik zal je gelijk toevoegen aan de Iphone 11 issue lijst. Mocht je inderdaad te maken hebben met het Iphone 11 probleem wordt er contact met je opgenomen omtrent de oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Ashley

 


Hoi Ashley, 

 

nee ik heb niet alleen netwerk problemen in het buitenland, ook in Nederland, omgeving Vlissingen/middelburg.
 

In het buitenland vakantie Ardennen viel mijn netwerk regelmatig uit, mijn vrouw naast mij had wel netwerk, met haar iPhone 12. Ik heb sinds 3 dagen geen netwerk op mijn mobiel. 

 

de sim omwisselen, netwerkinstellingen resetten heb ik al eerder gedaan met Apple Care. Die geven aan om contact op te nemen met provider. 


Hoi @Ro84,

Bedankt voor je reactie. 

Mogelijk heb je te maken met het Iphone 11 netwerk probleem. Je staat inmiddels op de lijst. Blijkt hieruit dat dit de oorzaak is wordt er contact met je opgenomen omtrent de oplossing.

Hopelijk heb je snel weer verbinding.

Groetjes,
Ashley


Reageer