Skip to main content
Vraag

Over bundel heen terwijl ik internet uit heb gezet

• March 28, 2026
  • 10 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb mijn internet/mobiele data uitgezet en had enkel Wifi aanstaan omdat ik richting mijn limiet ging, maar toch is er internet verbruikt en er is zelfs met 22 euro overheen gegaan… Ik heb een melding aanstaan op mijn telefoon als ik nog 200 mb van mijn limiet (2 GB) afzit. Ik heb toen direct internet uitgezet. Ik heb dit probleem al een keer eerder gehad. Is het mogelijk hier een vergoeding/compensatie voor te krijgen?

10 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 28, 2026

Beste ​@fleurvm zet meteen dataplafond aan, kost €1 per maand en gaat dan per 1 april a.s  in 

Wacht verder de reactie van een moderator af na,het weekend.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • March 28, 2026

Hallo Jan, dankjewel voor je reactie! Ik zag inderdaad dat die optie er is. Enig idee waarom het datalimiet van Android niet werkt? Zou eigenlijk toch gewoon moeten werken? 

Friesian
  • Forum Expert
  • March 28, 2026

Hallo Jan, dankjewel voor je reactie! Ik zag inderdaad dat die optie er is. Enig idee waarom het datalimiet van Android niet werkt? Zou eigenlijk toch gewoon moeten werken? 

Beste ​@fleurvm 

Misschien maak ik een denkfout maar ik geloof dat in je openingstekst iets anders staat. Eigenlijk wordt bij Android een datalimiet, een stop gehanteerd wanneer je (bijna) aan de 100% van je databundel zit.

Persoonlijke advies van mij is altijd om een veilige marge aan te houden. 

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • March 28, 2026

Hoi Friesian, ik hoopte dat dat voldoende zou zijn naast de sms'jes die ik ook van Simyo krijg als waarschuwing, maar het internet is alsnog doorgelopen helaas :(  Kan de marge zeker wat ruimer maken voor de volgende keer wellicht inderdaad.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 29, 2026

Heeft Android niet de optie om zelf de data stop te zetten in plaats van alleen een waarschuwing te geven?

Een 6 GB bundel (of 12 als je internet van KPN hebt) is mogelijk ook een optie voor 8,50.

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Morgen ​@fleurvm 

Plaats eens a.u.b. een screenshot van de instellingen, verbindingengegevensgebruik. Dan kunnen we met je meekijken of er iets aangepast mag/moet worden. 

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Heeft Android niet de optie om zelf de data stop te zetten in plaats van alleen een waarschuwing te geven?

Een 6 GB bundel (of 12 als je internet van KPN hebt) is mogelijk ook een optie voor 8,50.

Dat is slechts een deel van het verhaal van wat ik idd al aangaf ​@XTF .

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Welk merk en type telefoon heb je ​@fleurvm .. Je kunt ook wat basic informatie in je profiel plaatsen. 

JanD
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Bij een Android telefoon kun je een gegevenswaarschuwing en -limiet instellen.

Zelf heb ik een 4GB abo

Gegevenswaarschuwing ingesteld op 3,5GB

Gegevenslimiet ingesteld op 3,75GB

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Bij een Android telefoon kun je een gegevenswaarschuwing en -limiet instellen.

Zelf heb ik een 4GB abo

Gegevenswaarschuwing ingesteld op 3,5GB

Gegevenslimiet ingesteld op 3,75GB

Wel fijn Jan dat je ook gegevens in je profiel vermeld hebt staan!