Skip to main content

.

Sinds 2,5 maand heb ik een Simyo abonoment.

De eerste maand kreeg ik extra kosten omdat ik over mijn bundel was gegaan, had namelijk 80 van mijn 250 bel min verbruikt en dat betekend dat je er overheen gaat schijbaar.

De 2e maand kreeg ik na 3 weken een smsje dat mijn data bundel verbruikt was, nogal raar aangezien ik al die 3 weken ziek thuis gezeten heb en bijna nooit weg geweest ben.

Vervolgens de 3e maand:

10 mei 2012 om 9:00 komt er een smsje binnen; bundel volledig verbruikt.

rond 12 uur pak ik mijn telefoon uit het dock en zie ik het smsje, boos stuur ik een mailtje dat het nergens op slaat omdat ik elke dag max 30 min met de hond loop en max 1 uur in de auto zit naar vrienden toe waar ik gewoon de beschikking heb over wifi.

Vervolgens toch de data uit gezet in afwachting van het antwoord op mijn email.

Maar nu komt het, op moment van schrijven heb ik 11,27 euro aan data verbruikt terwijl de telefoon de hele tijd met wifi verbonden was. Meest ironische is nog wel dat ik het mobiele data verkeer uit gezet heb toen hij op ongeveer 5 euro stond.

Volgens mij is dit gewoon pure oplichting, ik krijg een rekening van 11,27 terwijl ik al 50 euro per maand betaal voor ons thuis netwerk en een perfect functionerende airport extreme heb die mijn telefoon van wifi voorziet.

Daarnaast heeft mijn zusje ook een iPhone, zit op het zelfde wifi netwerk alleen heeft hem via t-mobile. Zij heeft in 1 jaar 2,3 gig data verbruikt terwijl ik in 2 weken meer dan 1 gig verbruik terwijl de telefoon 95% met wifi verbonden is en ik voor ik simyo had nog geen 5 gig verbruikt had.. in 3 jaar. Meest frappante is nog wel de hoeveelheden in kb: 60.007, 60.011, 60.002, 60.001, 60.001, 60.002, 60.011, 60.001, 60.001, 60.0053, 60.001... De meest ironische nog wel de 60.001 kb van vanochtend om half 8 toen ik nog lag te slapen en mijn iphone in zijn dock stond.

Ik weet niet of ik moet huilen of moet lachen, ik gok op huilen want ik vermoed dat ik een standaard mailtje terug krijg met het feit dat ik toch wel zal moeten betalen en dat simyo niet met een oorzaak van het probleem komt laat staan een goede oplossing.
Ik heb hetzelfde met data diefstal door Simyo oplichters.

Alle instellingen staan op wifi only en toch 8 euro erdoor in een paar uur.

Onmogelijk dat alles via wifi is opgehaald en toch al het beltegoed op en zelfs 3 euro in de min.

Deze sim is voor mijn kinderen dus ik wil helemaal geen min stand en ook geen diefstal van mijn beltegoed.
Hoi datagebruiker,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat je het gevoel hebt dat je wordt opgelicht omdat je buitenbundelkosten hebt gemaakt terwijl je dacht dat je op de wifi zat.



Al het verbruik wordt rechtstreeks geregistreerd vanaf de simkaart. Het verbruik is volledig terecht. Wel jammer dat het allemaal zo snel is gegaan.



De wifi is een verbinding die niet altijd helemaal foutloos verloopt. Het kan zijn dat de verbinding even wegvalt, en dat je toestel dan overschakelt op 3G/4G. Dit kan je heel makkelijk oplossen door de wifi-assistentie uit te zetten. Klik hier voor alle informatie over de wifi-assistentie.



Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Caspar

Reageer