Skip to main content

.

Beste moderators,



Sinds 8 mei 2013 heb ik een onverwacht hoog data verbruikwaardoor ik al op 13 mei 2013 door mijn maandelijkse 500 MB heen ben.

Ik kreeg van 2 berichten dat ik op 75% verbruik zat en even later ook dat 100% verbuikt heb.



Mijn maandelijkse verbruik zit sinds vorig jaar maart op gemiddeld 9,5 mB per dag en 256,9 MB per maand.

Ik gebruik de data hoofdzakelijk thuis via een wifi aansluiting en dit weekend heb ik thuis plotseling heel veel mobiel internet verbruikt.

08-05-2013: Mobiel internet 33,2 MB en Wifi 52,3 MB

09-05-2013: Mobiel internet 122,5 MB en Wifi 4,1 MB

10-05-2013: Mobiel internet 67,2 MB en Wifi 6,1 MB

11-05-2013: Mobiel internet  125,7 MB en Wifi 3,4 MB

12-05-2013: Mobiel internet 105,1 MB en Wifi 21,8 MB



Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik vraag me af wat de reden zou kunnen zijn?



Ik heb in ieder geval mijn internetverbinding uitgezet, maar dat betekent dat ik de rest van de maand geen gebruik kan maken van mijn internetverbinding op mijn mobiel.



Graag hoor ik van u wat ik nog meer kan doen om te voorkomen dat ik voor hoge kosten kom te staan.



Met vriendelijke groet,

Gerardo
Beste moderators,



Sinds 8 mei 2013 heb ik een onverwacht hoog data verbruikwaardoor ik al op 13 mei 2013 door mijn maandelijkse 500 MB heen ben.

Ik kreeg van 2 berichten dat ik op 75% verbruik zat en even later ook dat 100% verbuikt heb.



Mijn maandelijkse verbruik zit sinds vorig jaar maart op gemiddeld 9,5 mB per dag en 256,9 MB per maand.

Ik gebruik de data hoofdzakelijk thuis via een wifi aansluiting en dit weekend heb ik thuis plotseling heel veel mobiel internet verbruikt.

08-05-2013: Mobiel internet 33,2 MB en Wifi 52,3 MB

09-05-2013: Mobiel internet 122,5 MB en Wifi 4,1 MB

10-05-2013: Mobiel internet 67,2 MB en Wifi 6,1 MB

11-05-2013: Mobiel internet  125,7 MB en Wifi 3,4 MB

12-05-2013: Mobiel internet 105,1 MB en Wifi 21,8 MB



Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik vraag me af wat de reden zou kunnen zijn?



Ik heb in ieder geval mijn internetverbinding uitgezet, maar dat betekent dat ik de rest van de maand geen gebruik kan maken van mijn internetverbinding op mijn mobiel.



Graag hoor ik van u wat ik nog meer kan doen om te voorkomen dat ik voor hoge kosten kom te staan.



Met vriendelijke groet,

Gerardo




Hoi Gerardo,



Dat is inderdaad schrikken, als je verbruik ineens zo omhoog gaat. Goed dat je gaat informeren om het voortaan te voorkomen.



Heeft je toestel misschien een update gehad? Dit kan het verbruik enorm veranderen. En de update zelf kost ook behoorlijk wat data.

Verder is het zo dat als het wifi-signaal om de één of andere reden zwak is, je toestel automatisch overschakelt op het netwerk. Misschien waren daar wat problemen mee tijdens het weekend?



Wij krijgen, net als jij, alleen de grootte van de verstuurde of ontvangen data-pakketten door.

Ik kan niet specifiek zien waaraan dat is verbruikt. Dat mag niet wegens de privacy-wet. Die gegevens worden dus helaas ook niet geregistreerd of opgeslagen.

Meer informatie over (hoog) internetverbruik vind je hier .



Heb je de optie "Internet op je mobiel" op Mijn Simyo uitgezet?

Dan weet je zeker dat je toestel geen gebruik meer kan maken van internet op het netwerk, en dat er geen kosten worden gemaakt.



Groetjes,



Charlene
Sorry hoor maar wat een waardeloze reactie van Charlene.

Ik had altijd een abonnement vd HI KPN met 200 mb en nooit geen problemen, nooit over de datalimiet heen. Ik heb nu 1 week dataabonnement van Simyo en ben door mijn data heen. Ga me niet vertellen hoe de telefoon werkt. Hij staat op WIFI en toch wordt er datat afgeschreven, en nee er zijn geen problemen met WIFI geweest, er zijn 3 routers in huis dus overal optimaal bereik. Gezien de vele klachten bij Simyo denk ik dat het raadzaam is dat jullie goed gaan kijken wat er aan de hand is, ik weet dat jullie de data niet kunnen zien maar als ik het verbuik zo bekijk gaat het aan jullie kant mis. Zoals gezegd voorheen nooit geen last gehad dus waar ligt dan het probleem? Als er geen bevredigende oplossing komt sluit ik Simyo af.
Sorry hoor maar wat een waardeloze reactie van Charlene.

Ik had altijd een abonnement vd HI KPN met 200 mb en nooit geen problemen, nooit over de datalimiet heen. Ik heb nu 1 week dataabonnement van Simyo en ben door mijn data heen. Ga me niet vertellen hoe de telefoon werkt. Hij staat op WIFI en toch wordt er datat afgeschreven, en nee er zijn geen problemen met WIFI geweest, er zijn 3 routers in huis dus overal optimaal bereik. Gezien de vele klachten bij Simyo denk ik dat het raadzaam is dat jullie goed gaan kijken wat er aan de hand is, ik weet dat jullie de data niet kunnen zien maar als ik het verbuik zo bekijk gaat het aan jullie kant mis. Zoals gezegd voorheen nooit geen last gehad dus waar ligt dan het probleem? Als er geen bevredigende oplossing komt sluit ik Simyo af.




Dubbele post, voor een reaktie op je eerste post zie hier.
Dubbele post, voor een reaktie op je eerste post zie hier.



En een antwoord op de reactie vind je dus ook hier.
@lolly Ik heb mijn 1e smarthphone en ben alles nagegaan hoe ik data verbruik en hoe mijn telefoonverbruik is. Ik schrijf nu de 1e keer alles op papier wat ik verbruik aan telefoonkosten en ik hou alles goed in de gaten met dataverbruik (lekker ouderwets maar het moet nou eenmaal zo). Ik zie wanneer er wifi aan staat en wanneer er 3G geschakeld wordt. Dit is automatisch wanneer wifi niet goed ontvangen word, word 3G aangeschakeld, dus datakosten. Ik ben naar een andere plek gereisd en zie dat wifispot niet goed, of onbeveiligd wordt weergegeven, dat ik dan op 3G met dataverbruik overga en dat betekent kosten. Neem een Simyo app, of wat eerder vermeld is een trafficmonitor app op je mobile en hou alles goed in de gaten. Dan zie je dat het wat je betreft je simyo abonnement wel klopt. Tot nog toe bij mij wel. Ik ga ook wel eens in de fout om mijn verbruik te overschrijden want je gaat helemaal op in je gedoe met dataverbruik. Ook kijk naar je belkosten in je phone dit staat duidelijk aangegeven hoeveel minuten er verbeld is. Alles goed checken, dan klopt het wel, ten minste bij mij tot nog toe wel.
@lolly Ik heb mijn 1e smarthphone en ben alles nagegaan hoe ik data verbruik en hoe mijn telefoonverbruik is. Ik schrijf nu de 1e keer alles op papier wat ik verbruik aan telefoonkosten en ik hou alles goed in de gaten met dataverbruik (lekker ouderwets maar het moet nou eenmaal zo). Ik zie wanneer er wifi aan staat en wanneer er 3G geschakeld wordt. Dit is automatisch wanneer wifi niet goed ontvangen word, word 3G aangeschakeld, dus datakosten. Ik ben naar een andere plek gereisd en zie dat wifispot niet goed, of onbeveiligd wordt weergegeven, dat ik dan op 3G met dataverbruik overga en dat betekent kosten. Neem een Simyo app, of wat eerder vermeld is een trafficmonitor app op je mobile en hou alles goed in de gaten. Dan zie je dat het wat je betreft je simyo abonnement wel klopt. Tot nog toe bij mij wel. Ik ga ook wel eens in de fout om mijn verbruik te overschrijden want je gaat helemaal op in je gedoe met dataverbruik. Ook kijk naar je belkosten in je phone dit staat duidelijk aangegeven hoeveel minuten er verbeld is. Alles goed checken, dan klopt het wel, ten minste bij mij tot nog toe wel.



Hoi 2SR,



Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Daar kunnen mensen echt wat aan hebben.



Groetjes,

Charlene

Reageer