Hallo,
Gisteravond kreeg ik een smsje dat ik op 50% van mijn internetbundel zat, niet zo heel gek in het midden van de maand. Toen ik vandaag echter keek hoeveel MBs ik nog over had stond dit op 0. Op Mijn Simyo zag ik dat ik gisteren 700 MB verbruikt zou hebben, waarvan bijna 600 MB tussen 20:42 en 21:02. Dit zou betekenen dat mijn telefoon deze periode continue 0.5 MB/s heeft gedownload, wat me bijzonder veel lijkt. Ik weet zeker dat ik die periode mijn telefoon niet gebruikt heb, ik heb ook geen smsjes ontvangen dat mijn bundel helemaal op is.
Ik snap dat jullie niet kunnen of mogen laten zien wat er in die periode is gebeurd, maar ik vind dit toch wel erg vreemd. Is er een storing bij jullie bekend, of kan dit een andere reden hebben? Ik heb geen nieuwe apps of muziek/video gestreamd, dus dat kan de reden niet zijn. Ook heb ik nog niet eerder zoveel MBs verbruikt.
Hopelijk hebben jullie hier een passende oplossing voor.
Met vriendelijke groet,
Wilco
Bladzijde 1 / 1
Hoi WilcoD, welkom op het Simyo forum!
Het verbruik dat er is geweest met je telefoon is inderdaad best veel in een korte tijd, maar daarom niet minder realistisch.
De maximum snelheid die we met 3G bieden is 14,4 Mbps en omgerekend zat jij nog onder de 4 Mbps geloof ik.
Een smartphone werkt niet anders dan een reguliere PC of laptop. Zodra deze aanstaat en er is een internetverbinding beschikbaar, dan kán er data verbruikt worden. Of deze nu op standby staat of niet.
Je geeft zelf al aan dat wij niet kunnen zien 'wat het geweest is, maar dit kan met de meeste nieuwere telefoon wel.
Bij Android vind je dit onder 'Gegevensverbruik' en bij een iPhone bij 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk'.
Het verbruik dat er is geweest met je telefoon is inderdaad best veel in een korte tijd, maar daarom niet minder realistisch.
De maximum snelheid die we met 3G bieden is 14,4 Mbps en omgerekend zat jij nog onder de 4 Mbps geloof ik.
Een smartphone werkt niet anders dan een reguliere PC of laptop. Zodra deze aanstaat en er is een internetverbinding beschikbaar, dan kán er data verbruikt worden. Of deze nu op standby staat of niet.
Je geeft zelf al aan dat wij niet kunnen zien 'wat het geweest is, maar dit kan met de meeste nieuwere telefoon wel.
Bij Android vind je dit onder 'Gegevensverbruik' en bij een iPhone bij 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk'.
Ik heb een vergelijkbare ervaring, zie hieronder de exacte gebruikscijfers:
2015-04-23 18:26:49 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:27:18 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:29:01 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:30:53 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:32:40 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:34:32 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:36:32 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:38:36 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:40:30 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:42:23 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:44:16 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:46:05 Internet gebruik (32607 kB) 00:00:00 €0.00
Dus per kleine 2 minuten zo'n 60MB erdoor heen gejaagd (wel met 4G overigens, dus technisch goed mogelijk). Volgens mijn telefoon met de 'Browser'-app. Ik heb die avond inderdaad rond 22.30 een website geraadpleegd, met een achterliggende database/ledenlijst. Maar ik kan deze hoeveelheid data in korte tijd toch niet rijmen met enige logica....
Gelukkig kreeg ik snel een notificatie van Simyo dat mijn bundel (1,5 GB) op was, en waren de meerkosten nog beperkt.
Iemand een plausibele verklaring?
groet, Jacob
2015-04-23 18:26:49 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:27:18 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:29:01 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:30:53 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:32:40 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:34:32 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:36:32 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:38:36 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:40:30 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:42:23 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:44:16 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2015-04-23 22:46:05 Internet gebruik (32607 kB) 00:00:00 €0.00
Dus per kleine 2 minuten zo'n 60MB erdoor heen gejaagd (wel met 4G overigens, dus technisch goed mogelijk). Volgens mijn telefoon met de 'Browser'-app. Ik heb die avond inderdaad rond 22.30 een website geraadpleegd, met een achterliggende database/ledenlijst. Maar ik kan deze hoeveelheid data in korte tijd toch niet rijmen met enige logica....
Gelukkig kreeg ik snel een notificatie van Simyo dat mijn bundel (1,5 GB) op was, en waren de meerkosten nog beperkt.
Iemand een plausibele verklaring?
groet, Jacob
Hoi Jacob4th, welkom op het Simyo forum.
Allereerst, onze excuses voor deze late reactie. Op de een of andere manier is je reactie niet eerder zichtbaar geweest voor de moderators.
Als ik je uitgebreide omschrijving zo leest, is je telefoon telkens bezig geweest met de gegevens op te halen uit die database. Zeker als deze live aanpasbaar is door de webhost, blijft je telefoon automatisch opnieuw de gegevens downloaden. Heeft deze ledenlijst ook nog miniatuur foto's, dan zit je al heel gauw op dit verbruik. Uiteraard kan er hiernaast altijd sprake zijn van een bug in je Browser-app.
Gebruik je de standaard browser app? Dan adviseer ik je om Google Chrome te installeren. Deze blijkt het stabielst te zijn 🙂
Groetjes, Tiury
Allereerst, onze excuses voor deze late reactie. Op de een of andere manier is je reactie niet eerder zichtbaar geweest voor de moderators.
Als ik je uitgebreide omschrijving zo leest, is je telefoon telkens bezig geweest met de gegevens op te halen uit die database. Zeker als deze live aanpasbaar is door de webhost, blijft je telefoon automatisch opnieuw de gegevens downloaden. Heeft deze ledenlijst ook nog miniatuur foto's, dan zit je al heel gauw op dit verbruik. Uiteraard kan er hiernaast altijd sprake zijn van een bug in je Browser-app.
Gebruik je de standaard browser app? Dan adviseer ik je om Google Chrome te installeren. Deze blijkt het stabielst te zijn 🙂
Groetjes, Tiury
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.