Hallo allemaal,
Ik kijk net op de Simyo-app en zie dat ik gisteren 522mb heb verbruikt in één dag. Dit terwijl ik normaal maar zo'n 50-100 (max!) verbruik. Ik heb thuis en op m'n werk wifi en heb alleen onderweg en tijdens hardlopen 4G aangehad.
Het gekke is dat er 7x achter elkaar precies 59mb is afgeschreven, binnen 2 uur. En nog gekker is dat dit hoofdzakelijk valt in de tijd dat ik aan het hardlopen was. Nu heb ik wel een hardloopapp, maar deze zou geen data moeten verbruiken volgens mij (hij werkt ook als ik mn telefoon op vliegtuigstand zet). En daarbij is er dus ook voor en na die tijd 59 mb afgeschreven.
Verder is er 59mb afgeschreven op het moment dat ik mijn telefoon 's morgens uit de vliegtuigstand heb gehaald (waar hij 's nachts op staat). Hij zou dan meteen in de wifi moeten schieten en sowieso heb ik mijn telefoon toen verder niet gebruikt (behalve als alarm).
Iemand na dit lange verhaal een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Herkent iemand dit? Ik vind het best bizar, vooral omdat het aantal mb steeds hetzelfde is, dus lijkt het toch misschien door één app te komen oid? Terwijl ik toch na elke internetsessie alle apps sluit...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Bladzijde 1 / 3
Hoi Marytje,
De blokken van 59 MB zijn in werkelijkheid één blok, door KPN/Simyo worden grote verbruiken in blokken opgedeeld in de weergave.
Het lijkt er sterk op dat een app (of toestel-update) data heeft verbruikt. Simyo kan en mag (ligt vast in de wet) niet zien waaraan de data opgegaan zijn. Veelal kan je zelf zien in je toestel waaraan het verbruik is opgegaan.
De tijdstippen zoals aangegeven hoeven niet altijd te kloppen, de methode die KPN hanteert is onderwerp van studie. Het verbruik kan dus op afwijkende tijdstippen hebben plaatsgevonden.
Let goed op dat updates alleen via wifi mogen plaatsvinden en dat downloadbooster (Android) slimme netwerkwissel (Android) en wifi-assistentie (iOS 9 en hoger) uitstaan.
De blokken van 59 MB zijn in werkelijkheid één blok, door KPN/Simyo worden grote verbruiken in blokken opgedeeld in de weergave.
Het lijkt er sterk op dat een app (of toestel-update) data heeft verbruikt. Simyo kan en mag (ligt vast in de wet) niet zien waaraan de data opgegaan zijn. Veelal kan je zelf zien in je toestel waaraan het verbruik is opgegaan.
De tijdstippen zoals aangegeven hoeven niet altijd te kloppen, de methode die KPN hanteert is onderwerp van studie. Het verbruik kan dus op afwijkende tijdstippen hebben plaatsgevonden.
Let goed op dat updates alleen via wifi mogen plaatsvinden en dat downloadbooster (Android) slimme netwerkwissel (Android) en wifi-assistentie (iOS 9 en hoger) uitstaan.
Hallo Franswon,
Bedankt voor je reactie! Ik heb even in mijn gegevensgebruik zitten kijken (je leert wat van google ;-)) en het lijkt erop dat Youtube voor een deel de boosdoener is. In juni heb ik 353mb verbruikt daaraan. Wel raar, want als ik het gebruik is dat eigenlijk alleen via wifi. Raar is ook dat het volgens mn telefoon op de voorgrond is geweest, dus dan zou ik het toch moeten hebben gezien.. Maar als het tijdstip vaak niet klopt, zoals je zegt, dan zou het dus kunnen zijn dat ik per ongeluk een (behoorlijk lang?) filmpje op 4g heb laten doorlopen oid. Ik had wel meldingen van youtube aanstaan (nu niet meer), dus misschien heb ik dan per ongeluk op de melding geklikt. Of zoiets.
Tja, vreemd blijft het wel. Vooral omdat ik vorige maand ook zoiets had, al was het toen wel iets minder, maar dat kwam zo te zien niet door youtube. Dus ik gok dat er nog iets anders aan de hand is. Maar wat?
Ik zie trouwens (nadat ik net even googelde) veel van dit soort berichten over hoog dataverbruik et Simyo voorbijkomen. Wel opvallend dat dit zo vaak gebeurt...
Bedankt voor je reactie! Ik heb even in mijn gegevensgebruik zitten kijken (je leert wat van google ;-)) en het lijkt erop dat Youtube voor een deel de boosdoener is. In juni heb ik 353mb verbruikt daaraan. Wel raar, want als ik het gebruik is dat eigenlijk alleen via wifi. Raar is ook dat het volgens mn telefoon op de voorgrond is geweest, dus dan zou ik het toch moeten hebben gezien.. Maar als het tijdstip vaak niet klopt, zoals je zegt, dan zou het dus kunnen zijn dat ik per ongeluk een (behoorlijk lang?) filmpje op 4g heb laten doorlopen oid. Ik had wel meldingen van youtube aanstaan (nu niet meer), dus misschien heb ik dan per ongeluk op de melding geklikt. Of zoiets.
Tja, vreemd blijft het wel. Vooral omdat ik vorige maand ook zoiets had, al was het toen wel iets minder, maar dat kwam zo te zien niet door youtube. Dus ik gok dat er nog iets anders aan de hand is. Maar wat?
Ik zie trouwens (nadat ik net even googelde) veel van dit soort berichten over hoog dataverbruik et Simyo voorbijkomen. Wel opvallend dat dit zo vaak gebeurt...
Ik heb nu ook een rekening gekregen van €300,36 bovenop mijn bundel! Ook allemaal blokken van 60.000 kb!
Dit is nog nooit zo hoog geweest! Mijn internetgedrag is ook niet ineens veranderd (en weer terugveranderd want deze maand is alle weer gewoon) Ik ga nu heel hard op zoek naar een aanbieder die een maximum instelt zodat ik er niet bovenuit KAN komen! Al jaren was ik heel tevreden over Simyo maar nu dus niet meer!
Dit is nog nooit zo hoog geweest! Mijn internetgedrag is ook niet ineens veranderd (en weer terugveranderd want deze maand is alle weer gewoon) Ik ga nu heel hard op zoek naar een aanbieder die een maximum instelt zodat ik er niet bovenuit KAN komen! Al jaren was ik heel tevreden over Simyo maar nu dus niet meer!
Hoi Marytje,
De meldingen die je ziet lijken vaak, maar als je het totaal aantal forum-gebruikers ziet is het gelukkig maar een heel beperkt aantal. De mensen zonder problemen reageren vrijwel nooit!
Ik weet niet welk toestel je hebt, op mijn Samsung kan ik het maximum verbruik per periode instellen, ik doe dat op de 1e van de maand op een kwart van mijn bundel, op de 11e verhoog ik dat tot de helft en op de 21e tot driekwart. Zo weet ik zeker dat mijn dataverbruik niet overschreden kan worden. Kom ik toch vroeg in de maand hoog uit kapt mijn toestel het verbruik, handmatig kan ik dan nog ingrijpen omdat ik reserve heb ingebouwd.
Simyo krijgt de data-verbruiken van KPN en die zijn, bij mij althans, vrijwel 100% correct. Heel kleine afwijkingen ontstaan soms door afrondingen, maar op maandverbruik zijn die afwijkingen hooguit 0,2% bij mij.
De meldingen die je ziet lijken vaak, maar als je het totaal aantal forum-gebruikers ziet is het gelukkig maar een heel beperkt aantal. De mensen zonder problemen reageren vrijwel nooit!
Ik weet niet welk toestel je hebt, op mijn Samsung kan ik het maximum verbruik per periode instellen, ik doe dat op de 1e van de maand op een kwart van mijn bundel, op de 11e verhoog ik dat tot de helft en op de 21e tot driekwart. Zo weet ik zeker dat mijn dataverbruik niet overschreden kan worden. Kom ik toch vroeg in de maand hoog uit kapt mijn toestel het verbruik, handmatig kan ik dan nog ingrijpen omdat ik reserve heb ingebouwd.
Simyo krijgt de data-verbruiken van KPN en die zijn, bij mij althans, vrijwel 100% correct. Heel kleine afwijkingen ontstaan soms door afrondingen, maar op maandverbruik zijn die afwijkingen hooguit 0,2% bij mij.
Hoi Martinu,
Simyo stuurt wel waarschuwingen per SMS bij 80 en 100% van je internetbundel met de mededeling dat je extra MB's bij kunt kopen tegen een schappelijke prijs.
Zoals ik eerder in dit forumtopic heb uitgelegd zijn die blokken een gedeelte van een sessie, liggen die blokken in de tijd vlak na elkaar dan kan je er vrijwel zeker van zijn dat het één sessie is van een bepaald programma of update.
Voor zowel Marytje als jou hierbij een hulp bij het voorkomen van hoogverbruik https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-kan-ik-hoogverbruik-voorkomen-283
Simyo stuurt wel waarschuwingen per SMS bij 80 en 100% van je internetbundel met de mededeling dat je extra MB's bij kunt kopen tegen een schappelijke prijs.
Zoals ik eerder in dit forumtopic heb uitgelegd zijn die blokken een gedeelte van een sessie, liggen die blokken in de tijd vlak na elkaar dan kan je er vrijwel zeker van zijn dat het één sessie is van een bepaald programma of update.
Voor zowel Marytje als jou hierbij een hulp bij het voorkomen van hoogverbruik https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-kan-ik-hoogverbruik-voorkomen-283
Sms ontvang ik helaas niet op de ipad. En hoe kan het dat ik 's morgens wanneer ik nog lig te slapen exact 60000 kB gebruik en daarna pas 's middags weer verder ga met blokken van 60000 kB? Dit in een tijdsbestek van 2 minuten en zelfs 1 minuut ertussen. 9 keer achter elkaar en dat op 3g netwerk!
Hoi Marytje,
Welkom op het Forum!
Ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je internetverbruik. Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt wat er precies aan de hand is.
Ik zie dat Franswon je al goed op weg heeft geholpen, want het klopt wat hij zegt. Op het moment dat je meerdere malen 60 MB op je verbruik ziet staan, dan is dit een datasessie geweest. Je internetverbruik delen wij alleen op in blokken van 60 MB, vandaar dat hier ook meer vragen over te vinden zijn op het Forum.
Helaas kan ik niet voor je nagaan wat jij precies aan internet hebt verbruikt, maar gelukkig kun je dit wel achterhalen op je eigen telefoon. Hier hebben wij een uitgebreide blog over geschreven, kijk je hier even naar?
Omdat ik het erg vervelend dat je binnen zo'n korte tijd zoveel internet hebt verbruikt, zal ik je gratis 1000 MB geven. Deze gratis MB's kun je op elk gewenst moment uitpakken via Mijn Simyo, waarna ze direct ingaan. Houd er rekening mee dat de Mb's geldig zijn tot de 1e van de volgende maand.
Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?
@ Martinu, jeetje! Dat is schrikken. Op het moment dat je 80% en 100% van je internetbundel verbruikt, dan sturen wij je hier een waarschuwingssms over. Helaas heb je deze sms'jes niet mogen ontvangen omdat je een iPad in gebruik neemt. Dat is wel erg balen! Onze simkaarten zijn ontwikkeld voor gebruik in een telefoon, vandaar dat je de waarschuwing ook alleen per sms ontvangt.
Het verbruik dat plaats heeft gevonden kunnen wij niet inzien vanwege je eigen privacy. Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op je iPad. Het verschilt per besturingssysteem waar je meer informatie over je verbruikt kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen. Om hoogverbruik in de toekomst te voorkomen, kun je het beste DataEye of Onavo Countdownloaden. Meer informatie vind je hier.
Ook jou zal ik 1000 gratis MB's geven die je kunt uitpakken wanneer je internetbundel bijna opraakt. Ga hiervoor naar Mijn Simyo, waarna je onder het tabblad Overzicht de MB's kunt uitpakken. Deze MB's zijn altijd geldig tot de 1e van de maand, ongeacht wanneer je ze activeert.
Ik hoor het graag van je als je hier meer over wilt weten.
@Franswon, bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Asma
Welkom op het Forum!
Ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je internetverbruik. Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt wat er precies aan de hand is.
Ik zie dat Franswon je al goed op weg heeft geholpen, want het klopt wat hij zegt. Op het moment dat je meerdere malen 60 MB op je verbruik ziet staan, dan is dit een datasessie geweest. Je internetverbruik delen wij alleen op in blokken van 60 MB, vandaar dat hier ook meer vragen over te vinden zijn op het Forum.
Helaas kan ik niet voor je nagaan wat jij precies aan internet hebt verbruikt, maar gelukkig kun je dit wel achterhalen op je eigen telefoon. Hier hebben wij een uitgebreide blog over geschreven, kijk je hier even naar?
Omdat ik het erg vervelend dat je binnen zo'n korte tijd zoveel internet hebt verbruikt, zal ik je gratis 1000 MB geven. Deze gratis MB's kun je op elk gewenst moment uitpakken via Mijn Simyo, waarna ze direct ingaan. Houd er rekening mee dat de Mb's geldig zijn tot de 1e van de volgende maand.
Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?
@ Martinu, jeetje! Dat is schrikken. Op het moment dat je 80% en 100% van je internetbundel verbruikt, dan sturen wij je hier een waarschuwingssms over. Helaas heb je deze sms'jes niet mogen ontvangen omdat je een iPad in gebruik neemt. Dat is wel erg balen! Onze simkaarten zijn ontwikkeld voor gebruik in een telefoon, vandaar dat je de waarschuwing ook alleen per sms ontvangt.
Het verbruik dat plaats heeft gevonden kunnen wij niet inzien vanwege je eigen privacy. Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op je iPad. Het verschilt per besturingssysteem waar je meer informatie over je verbruikt kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen. Om hoogverbruik in de toekomst te voorkomen, kun je het beste DataEye of Onavo Countdownloaden. Meer informatie vind je hier.
Ook jou zal ik 1000 gratis MB's geven die je kunt uitpakken wanneer je internetbundel bijna opraakt. Ga hiervoor naar Mijn Simyo, waarna je onder het tabblad Overzicht de MB's kunt uitpakken. Deze MB's zijn altijd geldig tot de 1e van de maand, ongeacht wanneer je ze activeert.
Ik hoor het graag van je als je hier meer over wilt weten.
@Franswon, bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Asma
Beste Asma
Dit is natuurlijk een lachertje. Eerst €300,- extra betalen en daarom 1000MB ontvangen. Het probleem wat zich voordeed is mij nog steeds niet duidelijk. Ik heb My Datamanager altijd aanstaan en die zou mij moeten waarschuwen wanneer ik in de buurt kom van mijn limiet. Deze heeft dat niet gedaan. Ook heb ik geen verklaring voor het feit dat ik 's morgens vroeg, wanneer ik nog in bed lig, precies 60.000 kb gebruik, niks meer, niks minder. De blokken kan ik begrijpen maar in de minuten die daar op volgen moet dan het restant komen (of nog een blok van 60.000). Wat ik ook niet begrijp is dat ik 60.000 MB kan verbruiken in 1 minuut op een 3g netwerk. Kortom het lijkt mij allemaal flessentrekkerij!
Groet, Martin
Dit is natuurlijk een lachertje. Eerst €300,- extra betalen en daarom 1000MB ontvangen. Het probleem wat zich voordeed is mij nog steeds niet duidelijk. Ik heb My Datamanager altijd aanstaan en die zou mij moeten waarschuwen wanneer ik in de buurt kom van mijn limiet. Deze heeft dat niet gedaan. Ook heb ik geen verklaring voor het feit dat ik 's morgens vroeg, wanneer ik nog in bed lig, precies 60.000 kb gebruik, niks meer, niks minder. De blokken kan ik begrijpen maar in de minuten die daar op volgen moet dan het restant komen (of nog een blok van 60.000). Wat ik ook niet begrijp is dat ik 60.000 MB kan verbruiken in 1 minuut op een 3g netwerk. Kortom het lijkt mij allemaal flessentrekkerij!
Groet, Martin
Beste Martin,
Ik ben geen specialist v.w.b. Apple producten.
Wel weet ik dat de hoeveelheid data die verbruikt is door KPN/Simyo accuraat gemeten wordt. Het tijdstip kan enigszins afwijken maar de hoeveelheden kloppen gewoon.
Ik vond een link die de verbruikte data op een ipad inzichtelijk maakt https://computertotaal.nl/artikelen/smartphone/dataverbruik-bijhouden-op-je-ipad-69843/
Flessentrekkerij is een strafbaar iets, Simyo en KPN maken zich hier echt niet schuldig aan.
De 60 MB, geen 60.000 MB kan met 3G met 14,4 Mbs is 1,8 MBs best gehaald worden.
Ik snap best dat je niet blij bent met deze rekening, dat zou ik ook niet zijn. Maar je moet er echt van uit gaan dat je deze data hebt verbruikt.
Of Simyo een verdere coulance voor jou wilt toepassen weet ik niet. Wacht hier even tot een moderator reageert.
Ik ben geen specialist v.w.b. Apple producten.
Wel weet ik dat de hoeveelheid data die verbruikt is door KPN/Simyo accuraat gemeten wordt. Het tijdstip kan enigszins afwijken maar de hoeveelheden kloppen gewoon.
Ik vond een link die de verbruikte data op een ipad inzichtelijk maakt https://computertotaal.nl/artikelen/smartphone/dataverbruik-bijhouden-op-je-ipad-69843/
Flessentrekkerij is een strafbaar iets, Simyo en KPN maken zich hier echt niet schuldig aan.
De 60 MB, geen 60.000 MB kan met 3G met 14,4 Mbs is 1,8 MBs best gehaald worden.
Ik snap best dat je niet blij bent met deze rekening, dat zou ik ook niet zijn. Maar je moet er echt van uit gaan dat je deze data hebt verbruikt.
Of Simyo een verdere coulance voor jou wilt toepassen weet ik niet. Wacht hier even tot een moderator reageert.
Ik vindt niet dat je zo kunt zeggen dat jullie kpn en simyo zo accuraat meten.
Wie weet klopt de meting niet of zit er een fout bij jullie . Ik ben al een.paar jaar bij simyo en heb een regelmatig verbruik .en het bestaat gewoon niet dat ik vorige maand en deze maand 10 tot 15 keer meer heb verbruikt . En het ver bruik is accuraat maar de tijd NIET? erg geloofwaardig. Hou kan ik nou bewijzen dat ik niet heb ver bruiker als de tijd variabel is maar verbruik accuraat?
Als ik de inlog tijden van mijn router bekijk zijn die tijden wel accuraat.
Dus of dit klopt ik geloof er niks van ..
Ik weet zelf wat ik verbruik via me telefoon ijs maar die meet anders uhm.
Het is nu bijna 05:00 in de ochtend en lig gewoon wakker van die rekening.
Wie weet klopt de meting niet of zit er een fout bij jullie . Ik ben al een.paar jaar bij simyo en heb een regelmatig verbruik .en het bestaat gewoon niet dat ik vorige maand en deze maand 10 tot 15 keer meer heb verbruikt . En het ver bruik is accuraat maar de tijd NIET? erg geloofwaardig. Hou kan ik nou bewijzen dat ik niet heb ver bruiker als de tijd variabel is maar verbruik accuraat?
Als ik de inlog tijden van mijn router bekijk zijn die tijden wel accuraat.
Dus of dit klopt ik geloof er niks van ..
Ik weet zelf wat ik verbruik via me telefoon ijs maar die meet anders uhm.
Het is nu bijna 05:00 in de ochtend en lig gewoon wakker van die rekening.
Ik ben ooit een topic gestart uit onvrede over de geen bescherming van de provider om mensen een bescherming te bieden tegen hoge kosten v.w.b data.
https://forum.simyo.nl/internet-62/poll-welke-bescherming-zouden-jullie-waarderen-willen-tegen-hoge-datakosten-27919/index1.html
Ik nodig je uit om hier ook je stem uit te brengen, je mening kenbaar te maken. Vroeg of laat, beter vroeg moet er een keer inzicht komen bij Simyo. Het zou in mijn ogen, zou ik bijvoorbeeld moderator zijn, een betere gemoedsrust geven.
https://forum.simyo.nl/internet-62/poll-welke-bescherming-zouden-jullie-waarderen-willen-tegen-hoge-datakosten-27919/index1.html
Ik nodig je uit om hier ook je stem uit te brengen, je mening kenbaar te maken. Vroeg of laat, beter vroeg moet er een keer inzicht komen bij Simyo. Het zou in mijn ogen, zou ik bijvoorbeeld moderator zijn, een betere gemoedsrust geven.
Wie weet klopt de meting niet of zit er een fout bij jullie . Ik ben al een.paar jaar bij simyo en heb een regelmatig verbruik .en het bestaat gewoon niet dat ik vorige maand en deze maand 10 tot 15 keer meer heb verbruikt . En het ver bruik is accuraat maar de tijd NIET? erg geloofwaardig. Hou kan ik nou bewijzen dat ik niet heb ver bruiker als de tijd variabel is maar verbruik accuraat?
Als ik de inlog tijden van mijn router bekijk zijn die tijden wel accuraat.
Dus of dit klopt ik geloof er niks van ..
Ik weet zelf wat ik verbruik via me telefoon ijs maar die meet anders uhm.
Het is nu bijna 05:00 in de ochtend en lig gewoon wakker van die rekening.
Met jullie zit je even fout want wij zijn niet van Simyo en / of van KPN. Wij zijn net als jij klant maar zijn hier wel vrijwillig om andere klanten te voorzien van antwoorden, tips etc.
Ik ben al ruim 4 jaar klant van Simyo en ik kan wel beamen dat het verbruik klopt. Over de tijdsweergave is een onderzoek gaande want die brengt ook bij mij verwarring op en daarom heb ik dat aangehaald. Waarom ik zeg dat het verbruik wat Simyo in rekening wel klopt is omdat ik ook een eigen data manager gebruikt en de standen komen gewoon overeen, kan een paar MB's verschillen maar dan hebben we het over 1 a 2 MB. Let wel, een eigen data manager moet je wel volledige toegang geven om te kunnen meten anders krijg je verschillen.
Een kleine toevoeging op wat Ray, terecht meldt. Afhankelijk van je toestel zijn er meer mogelijkheden behalve het monitoren, denk aan bijvoorbeeld Opera Max, Onavo Protect of data eye.
Met jullie zit je even fout want wij zijn niet van Simyo en / of van KPN. Wij zijn net als jij klant maar zijn hier wel vrijwillig om andere klanten te voorzien van antwoorden, tip
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de hele tarieven opzet met extreme buitenbundel prijzen een drama vind. Ik weet dat er allerlei apps zijn dit te bewaken, maar dat zou toch anders kunnen.
Maar helaas, het is zo als het is.
Wel zijn er providers waarbij je plafonds kan instellen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, en ken ook de kleine lettertjes niet.
Youfone (kpn netwerk)
Simpel (TMobile)
zijn een paar voordelen. Maar er zijn er vast meer.
Maar helaas, het is zo als het is.
Wel zijn er providers waarbij je plafonds kan instellen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, en ken ook de kleine lettertjes niet.
Youfone (kpn netwerk)
Simpel (TMobile)
zijn een paar voordelen. Maar er zijn er vast meer.
Klopt Wim, je hebt ook helemaal gelijk dat er extreem hoge verschillen zitten. Maar bij Simyo is het gewoon zo dat je altijd kan internetten of bellen, met of zonder bundel en zonder bundel dus tegen een hoog tarief. Het is dus aan ons klanten hoe wij daar gebruik van willen maken. Daarbij was dit al zo voordat velen van ons klant werden dus zeg ik altijd weer "Je had het kunnen weten".
Ik heb op mijn Samsung de mogelijkheid om zonder app zelf een plafond in te stellen. Ik doe dat in stappen zodat ik niet in het midden van de maand al aan het plafond zit. Klein beetje meer werk maar je zit nooit in de problemen.
En dan zeg ik op mijn beurt. Wanneer een gebruiker het daar niet mee eens is dan kan en mag hij/zij daar kritisch over zijn. Is het abbo voorbij of afgekocht, wat ook kan, dan is hij/zij vrij in de provider keuze. Als forum experts geven we een advies, hoeven we het niet met alles eens te zijn, ook niet met elkaar zelfs als forumlid/klant. We hebben ieder een eigen mening dat is het mooie van een openbaar community. Kijk je naar de bedragen die er voorbij komen heb ik daar toch wel een uitgesproken mening over.
Ik heb nog nooit gezegd dat je niet kritisch mag zijn. Ik vind alleen dat als je voor Simyo als provider kiest en je bent eenmaal klant je achteraf niet kan klagen over de hoge verschillen tussen binnen en buiten de bundel. Je had dat namelijk al kunnen weten alvorens je besloot klant te worden. Maar dit gaat weer uitdraaien op die eeuwige discussie en daar heb ik even geen zin in.
Waarom zou iemand niet kunnen klagen. Als een ander, jij of ik wel willen klagen dan mag en kan dat. Wanneer je je je begeeft op een openbaar medium, een forum in dit geval, dan weet je van tevoren ook dat er discussies zijn. Dan moet je daarna, nouja "moet", niet gaan klagen over die eeuwige discussie. Het is nu eenmaal een discussieplatform.
Ik heb ook weinig zin in die discussie. De kern van de zaak is dat wij uit ervaring weten dat het aantal gemeten MB's gewoon klopt en dat de klant verantwoordelijk is voor het verbruik.
Simyo is niet verplicht tot enige tegemoetkoming in de kosten.
Doet Simyo dat wel dan is dat geen automatisme en geeft andere gebruikers met overschrijding dus geen recht op coulance.
Hiermee eindigt mijn bijdrage totdat een moderator heeft gereageerd.
Simyo is niet verplicht tot enige tegemoetkoming in de kosten.
Doet Simyo dat wel dan is dat geen automatisme en geeft andere gebruikers met overschrijding dus geen recht op coulance.
Hiermee eindigt mijn bijdrage totdat een moderator heeft gereageerd.
Ik wil ook niet discussiëren. Maar ook ik heb een Samsung en bij mij klopt het niet. En snap niet dat jij als klant mij wil overtuigen . Dat het niet kan en het wel klopt .Ik heb eerder meegemaakt ha. Ik ging op vakantie sim kaart eruit daar prepaid erin .terug en dan toch kosten.??????
En als de tijd niet klopt. Waar om zo heilig dat de mb die ook per tijdseenheid wordt gemeten wel.
Wat de coulance betreft heb je gelijk maar mijn bijdrage gaat om iets anders.
Fijne dag nog dames, heren en buitenlui, geniet van deze aangename zondag.
Ik doe dat ook
Fijne dag nog dames, heren en buitenlui, geniet van deze aangename zondag.
Ik doe dat ook
Ik wil gewoon weten hoe dit kan .
En einde bundel waarschuwing prima .
Maar bij 10 tot 15 keer meer gebruik.
Kom op je hebt toch ook een gevoel.dat er dan niks van klopt.
Fijn thanks had wel andere dingen aan mijn hoofd dan mb .
En een keer een hoge rekening oké maar dit is buiten proportioneel.
Maar bij 10 tot 15 keer meer gebruik.
Kom op je hebt toch ook een gevoel.dat er dan niks van klopt.
Fijn thanks had wel andere dingen aan mijn hoofd dan mb .
En een keer een hoge rekening oké maar dit is buiten proportioneel.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.