Skip to main content

.

Beantwoord

Netwerkselectie werkt niet optimaal. Hoe kan dit?


Forum|alt.badge.img

Wij gebruiken een iPhone 7Plus en een iPhone 12 Pro in het buitenland. Op beide toestellen staat netwerkselectie op automatisch. Op de iPhone 7 wordt steeds het sterkste netwerk automatisch geselecteerd. Op de 12 wordt steeds een minder sterk netwerk geselecteerd. Hoe kan ik de iPhone 12 zo instellen dat ook deze het sterkste netwerk automatisch selecteert?

Beste antwoord door Seren

Hi @jolouv,

Bedankt voor je bericht. Ik heb dit zojuist voor je uitgezocht en op het internet kan ik helaas niks terug vinden hierover. Normaal gesproken zou een iPhone automatisch verbinding moeten maken met het sterkste netwerk. Zover ik kan lezen zijn hier verder geen speciale instellingen voor. Wellicht kun je even contact opnemen met Apple support. Het enige wat ik mij kan bedenken is dit misschien ligt aan een verouderd simkaartje in je iPhone 12 waardoor deze minder goed verbinding legt met het netwerk. 

Groetjes,
Seren 

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

8 reacties

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1697 reacties
  • antwoord
  • 26 april 2022

Hi @jolouv,

Bedankt voor je bericht. Ik heb dit zojuist voor je uitgezocht en op het internet kan ik helaas niks terug vinden hierover. Normaal gesproken zou een iPhone automatisch verbinding moeten maken met het sterkste netwerk. Zover ik kan lezen zijn hier verder geen speciale instellingen voor. Wellicht kun je even contact opnemen met Apple support. Het enige wat ik mij kan bedenken is dit misschien ligt aan een verouderd simkaartje in je iPhone 12 waardoor deze minder goed verbinding legt met het netwerk. 

Groetjes,
Seren 


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 26 april 2022

Hi Seren, 

dank voor je reactie. Ik zal Apple contacteren. Het overigens een e sim. 
hartelijke groet,

 jo


Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • 1275 reacties
  • 26 april 2022

Hi jo

mocht er nog iets uitkomen bij Apple misschien kun je dit dan hier delen.

Ben namelijk wel benieuwd wat dit eventueel zou kunnen zijn.

groet Ron


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1697 reacties
  • 28 april 2022

Hi @jolouv,

Ik ben zoals @Ron H ook benieuwd wat dit eventueel zou kunnen zijn! Het zou inderdaad fijn zijn als je de uitkomsten met ons zou kunnen delen ðŸ˜Š.

Groetjes,
Seren 


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 28 april 2022

ga ik doen; duurt nog even want ik heb volgende week pas tijd hiervoor.

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1697 reacties
  • 28 april 2022

Hi @jolouv,

Fijn, dankjewel!


Groetjes,
​​​​​​​Seren â€‹â€‹â€‹â€‹â€‹â€‹â€‹


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 29 mei 2022

Apple Support kent het probleem eigenlijk niet. De medewerker heeft me aangeraden om de SIM te verwisselen met een andere van dezelfde provider en dan te kijken of het probleem zich herhaalt. Als het probleem dan is verdwenen, dan ligt het bij de provider. Is het niet verdwenen, dan raadt hij me aan om het toestel te wissen en opnieuw in te richten zonder de backup terug te zetten. Ik ga beide opties proberen zodra het zich weer voordoet. Wordt vervolgd. 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1697 reacties
  • 30 mei 2022

Hoi @jolouv,

Bedankt voor de update! Benieuwd naar de uitkomst van de kruistest ðŸ˜‰.

Groetjes,
Seren