Skip to main content

.

Ik maak sinds vandaag gebruik van Simyo na mindere ervaringen bij Vodafone (met name het bereik). Ik moet zeggen dat ik vandaag niet verder ben gekomen dan 2 streepjes van de 4 signaalsterkte. Dat is geen verbetering tov Vodafone, maar misschien iets te vroeg om conclusies te trekken.

Ik bedacht me nog wel dat mijn netwerkmodus nu staat op 5G/4G/3G/2G. Aangezien Simyo geen 5G heeft kan ik hem misschien beter op 4G/3G/2G zetten? Of zou dat geen verschil mogen uitmaken.

Ander verschil is dat ik bij Vodafone een fysieke simkaart had en nu eSIM. Lijkt me ook niet relevant, maar stel de vraag toch maar even.

Ik maak gebruik van een Samsung S23 Plus.

Hoi @StijnK 

Welkom bij Simyo!!

Om te beginnen kan het heel gemakkelijk zou zijn, dat zowel de zendmasten van Vodafone (jouw vorige provider) als die van KPN (waar Simyo gebruik van maakt) in dezelfde mast hangen, en dus even ver van jouw woning af staat. 
In dat geval blijft het bereik (signaal) hetzelfde, omdat ook de afstand tot deze zendmast hetzelfde blijft.

De netwerkmodus in jouw Samsung Galaxy S23 kun je gewoon op 5G/4G/3G/2G laten staan, het maakt geen enkel verschil als je hem naar de andere modus gaat zetten zonder 5G.
Daarnaast ben je alvast voorbereid, mocht Simyo binnenkort ook 5G gaan aanbieden voor haar klanten.

Ook tussen een fysieke simkaart als een Esim zit géén verschillen, ze fungeren hetzelfde.
De fysieke simkaart moet jezelf in het toestel doen, en de Esim zet je digitaal in jouw Samsung, dat is het enige verschil tussen beide.

Dus alles zo laten zoals het nu is.

Hoi @StijnK,

Bedankt voor je bericht. 

Ik zie dat je vraag al is beantwoord door @Michel.uit.Arnhem. Bedankt voor je hulp! 😊

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley

Reageer