Skip to main content

.

Ik heb een bundel van 200 MB en hier nog nooit overheen geweest. Gebruik dus niet zoveel. Tot mijn verbazing op 5 januari ( na 5 dagen dus al ) bericht dat ik over mijn 200 MB zat. In de daaropvolgende 3 dagen al 15 euro extra bijbetalen. Heb vervolgens mijn mobiele gegevens uit gezet en dat hielp. Vreemd werd het helemaal toen mijn oomzegger mij vertelde dat hij dit deze maand na een paar dagen ook had en even later een collega op het werk met hetzelfde probleem. We versturen niets, maar krijgen dingen binnen waarvoor we ( toevallig deze maand ) fors voor moeten betalen. Herkent iemand dit ook?
ik ben overgestapt van Ben (T-mobile) naar Simyo. Bij Ben had ik atlijd maximaal 50 mb verbruik per maand. Nu de eerste maand bij Simyo zit ik halverwege de maand al op 120 mb! er klopt iets niet! heb namelijk niks anders gedaan dan daarvoor!
ik ben overgestapt van Ben (T-mobile) naar Simyo. Bij Ben had ik atlijd maximaal 50 mb verbruik per maand. Nu de eerste maand bij Simyo zit ik halverwege de maand al op 120 mb! er klopt iets niet! heb namelijk niks anders gedaan dan daarvoor!



Is de internetsnelheid bij Simyo soms hoger dan bij Ben? Als dat zo is dan zit je misschien ongemerkt naar een hogere kwaliteit Youtube filpjes te kijken dan voorheen. Om maar wat te noemen. En dat zou je hogere verbruik kunnen verklaren.
ik kijk geen youtube filmpjes! en het internet is mogelijk nog langzamer dan bij Ben. kan ook aan mijn iphone 3g liggen. in ieder geval gebruik ik het alleen voor facebook chat af en toe, en de mail. verder zit ik bijna altijd op wifi (thuis).





ik ben overgestapt van Ben (T-mobile) naar Simyo. Bij Ben had ik atlijd maximaal 50 mb verbruik per maand. Nu de eerste maand bij Simyo zit ik halverwege de maand al op 120 mb! er klopt iets niet! heb namelijk niks anders gedaan dan daarvoor!



Is de internetsnelheid bij Simyo soms hoger dan bij Ben? Als dat zo is dan zit je misschien ongemerkt naar een hogere kwaliteit Youtube filpjes te kijken dan voorheen. Om maar wat te noemen. En dat zou je hogere verbruik kunnen verklaren.


Ik heb een bundel van 200 MB en hier nog nooit overheen geweest. Gebruik dus niet zoveel. Tot mijn verbazing op 5 januari ( na 5 dagen dus al ) bericht dat ik over mijn 200 MB zat. In de daaropvolgende 3 dagen al 15 euro extra bijbetalen. Heb vervolgens mijn mobiele gegevens uit gezet en dat hielp. Vreemd werd het helemaal toen mijn oomzegger mij vertelde dat hij dit deze maand na een paar dagen ook had en even later een collega op het werk met hetzelfde probleem. We versturen niets, maar krijgen dingen binnen waarvoor we ( toevallig deze maand ) fors voor moeten betalen. Herkent iemand dit ook?



Hoi wergea,



Welkom op het forum :)



Het is heel moeilijk om hier iets over te zeggen. Ik zie namelijk precies hetzelfde als jij kunt zien op Mijn Simyo. Maar wat voor toestel gebruik je? Op een Android of iOS7 toestel kun je zien welke app, of welk proces verantwoordelijk is geweest voor het dataverbruik wat jij nu denkt niet te kunnen verklaren. Ik zie dat je het telefonisch had over filmpjes via whatsapp? Dan maakt het niet uit of je ze verstuurd of ontvangt, met het binnenhalen van data verbruik je evenveel als met het versturen. Dat zou het al kunnen verklaren.

Ik zie niet heeel extreeem grote pakketten, en ook geen rare tijdstippen die op automatische updates of achtergrondprocessen duiden. Ik hoop dat je eigen toestel de verklaring voor je heeft. Zodat je het in de toekomst kunt voorkomen.



Groetjes,

Charlene
ik ben overgestapt van Ben (T-mobile) naar Simyo. Bij Ben had ik atlijd maximaal 50 mb verbruik per maand. Nu de eerste maand bij Simyo zit ik halverwege de maand al op 120 mb! er klopt iets niet! heb namelijk niks anders gedaan dan daarvoor!



ik kijk geen youtube filmpjes! en het internet is mogelijk nog langzamer dan bij Ben. kan ook aan mijn iphone 3g liggen. in ieder geval gebruik ik het alleen voor facebook chat af en toe, en de mail. verder zit ik bijna altijd op wifi (thuis).



Hoi Eline22,



Had je de iPhone3g al bij Ben? Of ben je die sinds Simyo gaan gebruiken. Een ander toestel kan ook ander dataverbruik veroorzaken. daarnaast gaat een iPhone, als deze op standbij gaat, altijd over van Wifi op het netwerk. Start je dus een update of iets dergelijks, en het scherm wordt zwart, dan gaat het allemaal via 3g.

Ben heeft pas sinds kort de internetsnelheid die wij aanbieden, dus die suggestie van Scotsman kan ook nog een oorzaak zijn.

Dit is enkel maar gissen, want vanwege de privacywet mogen wij niet registreren of inzien wat je precies hebt gedown- of upload. Ook bij jou zie ik geen supergrote pakketten. De tijden en grootte van de pakketten die je kunt inzien op Mijn Simyo bij Verbruik, doen geen belletje rinkelen?



Groetjes, Charlene
bedankt voor de reactie! ik heb de kpn MB meter gedownload. hopelijk wordt hier meer mee duidelijk.





ik ben overgestapt van Ben (T-mobile) naar Simyo. Bij Ben had ik atlijd maximaal 50 mb verbruik per maand. Nu de eerste maand bij Simyo zit ik halverwege de maand al op 120 mb! er klopt iets niet! heb namelijk niks anders gedaan dan daarvoor!



ik kijk geen youtube filmpjes! en het internet is mogelijk nog langzamer dan bij Ben. kan ook aan mijn iphone 3g liggen. in ieder geval gebruik ik het alleen voor facebook chat af en toe, en de mail. verder zit ik bijna altijd op wifi (thuis).



Hoi Eline22,



Had je de iPhone3g al bij Ben? Of ben je die sinds Simyo gaan gebruiken. Een ander toestel kan ook ander dataverbruik veroorzaken. daarnaast gaat een iPhone, als deze op standbij gaat, altijd over van Wifi op het netwerk. Start je dus een update of iets dergelijks, en het scherm wordt zwart, dan gaat het allemaal via 3g.

Ben heeft pas sinds kort de internetsnelheid die wij aanbieden, dus die suggestie van Scotsman kan ook nog een oorzaak zijn.

Dit is enkel maar gissen, want vanwege de privacywet mogen wij niet registreren of inzien wat je precies hebt gedown- of upload. Ook bij jou zie ik geen supergrote pakketten. De tijden en grootte van de pakketten die je kunt inzien op Mijn Simyo bij Verbruik, doen geen belletje rinkelen?



Groetjes, Charlene


Hoi eline22,



In dit topic kun je ook nog handige tips vinden. Wellicht heb je daar ook wat aan 🙂.



Groetjes,



Alex

Reageer