Skip to main content

.

Heb ik mijn internetbundel verhoogd om kosten te besparen en werkt vervolgens mijn mobiele internet niet. Wordt het alsnog een dure oplossing.

Tijdens mijn afgelopen vakantie werkte mobiel internet niet, ondanks dat de optie voor buitenland aanstaat. Eenmaal terug in Nederland doet het mobiele internet het nog niet. Ik heb een iphone 5s. Iemand een oplossing????
Geachte meneer/mevrouw,



Ik heb sinds vandaag een simonly abbonement. Nu heb ik een probleem mn nummerbehoud doet het wel, maar het internet nog niet. De apn instellingen heb ik al aangepast maar hij doet het nog steedes niet wat moet ik hier mee doen?



Met vriendelijke groet,



Myr
Hoi LouiseA, welkom op het Simyo forum!



Wat vervelend dat je internet niet aan de praat krijgt. Laat ik het snel voor je proberen op te lossen 🙂



Ik heb zojuist alle instellingen op je simkaart gereset. Zou je voor 15 minuutjes je telefoon uit kunnen zetten? Dan heeft je simkaart tijd genoeg om de nieuwe instellingen te verwerken.



Ook vraag ik je om de volgende stappen even na te lopen 😃.



Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en kijk of de volgende instellingen staan ingesteld:



- APN: portalmmm.nl

- Gebruikersnaam: KPN

- Wachtwoord: GPRS



Als je dit niet in je telefoon hebt staan, verklaart dat ook meteen waarom je internet niet werkte in het buitenland. Ik hoor graag van je of je er iets aan hebt gehad!
Geachte meneer/mevrouw,



Ik heb sinds vandaag een simonly abbonement. Nu heb ik een probleem mn nummerbehoud doet het wel, maar het internet nog niet. De apn instellingen heb ik al aangepast maar hij doet het nog steedes niet wat moet ik hier mee doen?



Met vriendelijke groet,



Myr




Hoi Myr, leuk om je op het Simyo forum te zien :)



Uit je gegevens kan ik opmaken dat je internet inmiddels weer werkt! Ik denk dat het een kwestie was van de juiste instellingen vinden in je telefoon 🙂 Klopt dat?
Beste moderator, ook ik heb problemen met de internetverbinding op mijn iPhone 5s in het buitenland. Na contact te hebben gehad met verschillende personen van de Simyo helpdesk; alle instellingen zijn gecheckt en geprobeerd, kreeg ik vandaag het antwoord dat ze me niet verder konden helpen. Ik moest maar op zoek gaan naar iemand met een smartphone waar ook een nano simkaart in zit of ik moest maar naar een Apple store gaan! Suggestie 1 vond ik totaal onredelijk, optie 2 heb ik inmiddels uitgevoerd bij de Apple store in Barcelona. Natuurlijk verwezen zij mij terug naar mijn aanbieder; Simyo dus! De helpdesk van Simyo kan niets meer voor mij doen. Moderator kunt u nog iets voor mij betekenen? En als ik het forum lees, ben ik niet de enige iPhone 5s gebruiker met dit probleem! Het internet moet toch aan de praat te krijgen zijn. Alvast bedankt voor uw reactie. Groet, MJ p.s. Ik plaats nu via de wifi in mijn hotel dit bericht op het forum.
Hoi Mjps1973, welkom op het Simyo forum! :)



Wat vervelend dat je ook door de Apple store in Barcelona niet verder geholpen kon worden. Dit is vreemd, want ze zijn verplicht iemand met een Apple product te helpen, ongeacht waar ze vandaan komen of welke provider ze hebben. Je hebt de telefoon tenslotte niet bij Simyo gekocht.



De reden dat mijn collega heeft gevraagd of je de sim in een andere telefoon wil proberen, is omdat we willen testen of het nou aan je simkaart ligt of aan de iPhone instellingen zelf. Dit komt omdat hij ondertussen meerdere malen contact heeft opgenomen met de KPN netwerkspecialisten, die op hun beurt aangeven dat je telefoon niet juist staat ingesteld. Verder staat vanuit Simyo en KPN je simkaart helemaal goed ingesteld, waardoor een netwerkverbinding mogelijk moet zijn. 😕



Heb je ook al geprobeerd om je iPhone te laten aanmelden bij verschillende netwerken om te testen of hij het daar wel goed op doet? Heb je de iPhone al een soft reset gegeven? Dit doe je door de home + standby knop vast te houden, totdat je het Apple logo ziet. Misschien is dit iets wat nog niet is getest en wat misschien het verschil maakt.



Ik hoor graag wat je bevindingen zijn! 😃
Beste Tiury,



Bedankt voor uw reactie. Ook de soft reset en meerdere netwerken heb ik uitvoerig geprobeerd, maar helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

U geeft aan dat er iets niet goed staat ingesteld op mijn iPhone. Kunt u aangeven wat er dan eventueel verkeerd ingesteld kan staan?



Groet,



Mjps1973
Hi Mjps1973,



In je gegevens zie ik dat je inmiddels aak al iemand telefonisch hebt gesproken van onze klantenservice en dat je nu weer gebruik maakt van internet 😃

Reageer