Goedeavond.
Ik heb een toestel met dual sim optie. Geen hele bekende maar lekker betaalbaar  Phicomm i600.. Slechts 1 vn de 2 sims kan 3G. de andere is gsm only.  Mijn simyo sim doet het niet in het gsm/3g slot. In het gsm only slot werk hij wel maarja alleen bellen en sms dat kon ik ook al met m'n oude nokia "not so smart" phone  Kan het zijn dat mijn sim niet geschikt is voor 3G? Ik heb wel mobiel internet aangezet op de website en 500mb/maandinternet bundel afgesloten.
Grtz
Johan
Bladzijde 1 / 1
Ik heb een toestel met dual sim optie. Geen hele bekende maar lekker betaalbaar  Phicomm i600.. Slechts 1 vn de 2 sims kan 3G. de andere is gsm only.  Mijn simyo sim doet het niet in het gsm/3g slot. In het gsm only slot werk hij wel maarja alleen bellen en sms dat kon ik ook al met m'n oude nokia "not so smart" phone  Kan het zijn dat mijn sim niet geschikt is voor 3G? Ik heb wel mobiel internet aangezet op de website en 500mb/maandinternet bundel afgesloten.
Grtz
Johan
Hoi JohanJ,
Welkom op het forum!
De simkaart die je hebt is geschikt om gebruik te maken van het internet. Is het toestel wel ingesteld met de instellingen van Simyo voor het internet?
Inmiddels wordt de sim wel herkend in het juiste slot.
Weet niet of dat er wat te maken had. Maar ik heb zaterdag mobiel internet weer uitgezet op mijn.simyo.nl en maandagmorgen weer aangezet. Toen heb ik de SIM 20 minuten in geen enkele telefoon gehad en daarna geplaats in de nieuwe telefoon. SIM werd nu wel herkend en pincode gevraagd. Ben nu nog aan het stoeien met de mobiele instellingen. maar daar kom ik denk ik wel uit.
Grtz
Johan
Weet niet of dat er wat te maken had. Maar ik heb zaterdag mobiel internet weer uitgezet op mijn.simyo.nl en maandagmorgen weer aangezet. Toen heb ik de SIM 20 minuten in geen enkele telefoon gehad en daarna geplaats in de nieuwe telefoon. SIM werd nu wel herkend en pincode gevraagd. Ben nu nog aan het stoeien met de mobiele instellingen. maar daar kom ik denk ik wel uit.
Grtz
Johan
Inmiddels ook mobiel internet echt aan het werk. Instellingen met de hand er in gezet. Tig keer opnieuw, opnieuw opstarten.... wilde maar niet werken. Uiteindelijk in een heel lang forum-draadje op deze website de tip gezien om nadat je de instellingen voor mobiel internet gedaan had het toestel op vliegtuig mode te zetten en dan weer terug naar normaal. Wordt de pincode van de SIM gevraagd en ineens was de mobile internet toegang geregeld.
Toestel gegevens
phicom i600
android 4.0.4
build i600wEU_0000_4.0.4_1.4T13_0422_SH (update van de phicomm site)
Config
Naam: Mobiel Internet
APN internet
Proxy niet ingesteld
poort 5080
Gebruikersnaam/wachtwoord niet ingesteld
Server 0.0.0.0
mmsc/mms-proxy/mms-poort niet ingesteld
mcc 204
mnc 08
verificatie PAP
apn-type niet ingesteld
apn-protocol IPv4
Roaming protocol voor APN IPv4
Drager Niet opgegeven
Grtz..
Johan
Toestel gegevens
phicom i600
android 4.0.4
build i600wEU_0000_4.0.4_1.4T13_0422_SH (update van de phicomm site)
Config
Naam: Mobiel Internet
APN internet
Proxy niet ingesteld
poort 5080
Gebruikersnaam/wachtwoord niet ingesteld
Server 0.0.0.0
mmsc/mms-proxy/mms-poort niet ingesteld
mcc 204
mnc 08
verificatie PAP
apn-type niet ingesteld
apn-protocol IPv4
Roaming protocol voor APN IPv4
Drager Niet opgegeven
Grtz..
Johan
Weet niet of dat er wat te maken had. Maar ik heb zaterdag mobiel internet weer uitgezet op mijn.simyo.nl en maandagmorgen weer aangezet. Toen heb ik de SIM 20 minuten in geen enkele telefoon gehad en daarna geplaats in de nieuwe telefoon. SIM werd nu wel herkend en pincode gevraagd. Ben nu nog aan het stoeien met de mobiele instellingen. maar daar kom ik denk ik wel uit.
Grtz
Johan
Toestel gegevens
phicom i600
android 4.0.4
build i600wEU_0000_4.0.4_1.4T13_0422_SH (update van de phicomm site)
Config
Naam: Mobiel Internet
APN internet
Proxy niet ingesteld
poort 5080
Gebruikersnaam/wachtwoord niet ingesteld
Server 0.0.0.0
mmsc/mms-proxy/mms-poort niet ingesteld
mcc 204
mnc 08
verificatie PAP
apn-type niet ingesteld
apn-protocol IPv4
Roaming protocol voor APN IPv4
Drager Niet opgegeven
Grtz..
Johan
Hoi johanj,
Dankjewel voor het plaatsen van jouw tips. 🙂 Wellicht heeft een ander daar ook weer wat aan.
Je hebt als het ware de internetoptie zelf opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. En toen is deze wel goed aan gegaan.
De instellingen voor internet zijn door veel smartphones inderdaad niet automatisch te ontvangen, dus zul je ze er dan zelf in moeten zetten. Na het invoeren van de instellingen moeten de meeste toestellen opnieuw opgestart worden. Dat heb jij gedaan door hem even op vliegtuigmodus te zetten. Sommige toestellen gaan niet echt helemaal uit als je hem uitschakelt. De batterij eruit is ook zo'n truc.
Fijn dat het inmiddels dus werkt, en heel veel plezier ermee
Groetjes,
Charlene
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.