Skip to main content
Vraag

mobiel internet iphone 13 werkt niet.

• July 17, 2025
  • 15 reacties
  • 144 Bekeken

Ik heb geen mobiel internet op mijn iPhone zodra ik buiten bereik van wifi ben.

ik heb alles al geprobeerd, inclusief telefoon terug naar fabrieksinstellingen.

Kunnen jullie mij helpen?

15 reacties

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • July 17, 2025

Je geeft aan alles al geprobeerd heb je ook de simkaart in een andere goed werkende mobiel getest?
(Uiteraard als je nog een fysieke simkaart hebt)

• auteur
  • Beginner
  • July 17, 2025

Ik heb een e-sim.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • July 18, 2025

Hi ​@Neshvw,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen verbinding kunt krijgen. Ik kijk graag met je mee naar een oplossing maar daar heb ik wel wat meer informatie voor nodig. Bijvoorbeeld:

• Welk toestel heb je?
  • Heb je jouw eSIM al opnieuw geïnstalleerd? 
  • Kun je wel bellen? 

Voor nu wil ik je vragen om deze drie pagina's door te nemen: Mobiel internet in het buitenland instellenHandmatig mobiel internet instellen en Netwerk handmatig selecteren. Misschien kun je nog even dubbel checken of alle instellingen juist staan (check vooral de APN-instellingen). Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen. Voor nu heb ik in ieder geval je simkaart een reset gegeven. Als je jouw telefoon even 10 minuten uitschakelt zou het hierna weer moeten werken. Zo niet, hoor ik dat graag. Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

Groet,
Seren

• auteur
  • Beginner
  • July 18, 2025

Beste Seren,

Het betreft een iPhone 13 (zie onderwerp).

Ik heb de e-sim niet opnieuw geïnstalleerd, maar ga dat ook niet doen omdat ik dan alleen maar meer problemen voorzie.

Verder kan ik wel bellen en werkt de wifi.

ik heb de APN ingevuld en alle andere stappen gevolgd, waaronder het veelvuldig opnieuw aanzetten van mijn toestel.

Ik heb ook het toestel al teruggezet naar fabrieksinstellingen.

En ik heb nog steeds alleen wifi.

Met vriendelijke groet,

Vanessa

Friesian
  • Forum Expert
  • July 19, 2025

Hoi ​@Neshvw - Vanessa

Het verhaal is een beetje verwarrend aan het worden geloof ik. 

Ik heb geen mobiel internet op mijn iPhone zodra ik buiten bereik van wifi ben.

Ik heb een e-sim.

Beste Seren,

Het betreft een iPhone 13 (zie onderwerp).

Ik heb de e-sim niet opnieuw geïnstalleerd, maar ga dat ook niet doen omdat ik dan alleen maar meer problemen voorzie.

Verder kan ik wel bellen en werkt de wifi.

En ik heb nog steeds alleen wifi.

Met vriendelijke groet,

Vanessa

Hoe zit het nu precies?  Gebruik je een Esim van Simyo en kun je daarmee bellen? 

Omdat ik zelf geen ervaring met de Esim heb ben ik benieuwd, verwacht van wel,  of de Esim van Simyo actief staat in jouw Mijn Simyo. 

En gebruik je alleen Simyo? 

Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de APN instellingen?

Noch wij, de medeklant - noch Simyo, de medewerkers - kunnen meekijken tot dusver.

Soms zit het in de details om tot de echte kern te komen en te kunnen daadwerkelijk helpen. 

Fijn weekend . 

• auteur
  • Beginner
  • July 19, 2025

Ik kan inderdaad gewoon bellen en heb een e-sim van Simyo. Ik gebruik alleen Simyo.

zo ziet de APN eruit. Bij ww staat dan het ww zoals Seren beschreef, maar die verdwijnt in een screenshot.

. Bedankt voor het meedenken!

Vanessa

Friesian
  • Forum Expert
  • July 19, 2025

Even proberen… Verwijder eens bij gebruikersnaam en wachtwoord wat je hebt ingevuld bij mobiele data. Daarna telefoon opnieuw opstarten. 

En zet de telefoon elke dag uit bij het slapen gaan mocht dat niet gebeuren. 

Telefoon een tijdlang uit zorgt voor een soft reset. Achtergrondprocessen worden stilgezet. 

(KPN en gprs/GPRS zijn in principe alleen nodig bij roaming in het buitenland) 

En bij persoonlijke hotspot alles verwijderen wat je hebt ingevuld. 

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • July 20, 2025

Op mijn iPhone heb ik een goed werkende eSIM van Simyo, en als ik bij de instellingen kijk dan heb ik bij APN “internet” staan (twee keer, onder mobiele data en persoonlijke hotspot) maar de gebruikersnaam is in beide gevallen niet ingevuld.

• auteur
  • Beginner
  • July 20, 2025

Geprobeerd, maar heeft geen positief effect.

Op mijn e-sim stond oorspronkelijk ook alleen dat hoor. Met en zonder heb ik nog steeds geen mobiel internet. Ik had het eerst wel, maar ineens was het weg en het lijkt niet meer terug te komen…

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • July 21, 2025

Ik denk dat er niets anders op zit dan het verwijderen van de eSIM en opnieuw installeren. Maar misschien kan ​@Seren nog een andere oplossing bedenken...

• auteur
  • Beginner
  • July 21, 2025

Nu ook een nieuwe e-sim geïnstalleerd, maar niets…

@Seren 

Friesian
  • Forum Expert
  • July 21, 2025

Er zit duidelijk iets fout in die telefoon ik zou persoonlijk pleiten als tip voor een andere telefoon en gewoon een fysieke simkaart(en).

Het voordeel is dat je dan een kruistest veel gemakkelijker kunt plegen. 

Eerlijk gezegd ben ik meer voor de fysieke simkaart. 

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • July 21, 2025

Een bezoekje aan de Apple Store lijkt mij onvermijdelijk. In tegenstelling tot ​@Friesian ben ik een grote fan van eSIMS, op mijn iPhone zitten er twee en ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar ja, een kruistest is er dan niet bij...

Friesian
  • Forum Expert
  • July 21, 2025

Een ander pluspunt ​@Scotsman  is voor mij ook dat je bijvoorbeeld een fysieke simkaart krijgt bij bijvoorbeeld prepaid en een andere simkaart ook in sommige winkels kunt halen.

Het blijft altijd een persoonlijke voorkeur, benadering. 

• auteur
  • Beginner
  • July 21, 2025

Uit de diagnostische test zou het probleem aan de kant van Simyo moeten zitten en is het toestel verder in order. Ik heb nu de sim (fysieke van Simyo) van mijn dochter erin gezet en dan heb ik wel 5g.

dus dat wijst op een probleem aan de kant van Simyo. ​@Seren ​@Simyo 

Bedankt voor de hulp aan alle anderen.