Skip to main content

.

Hallo Simyo,



waarom zijn de kosten voor mobiel internet zo hoog bij Simyo? Met mijn Duitse Simyo telefoon, betaal ik voor internetgebruik in Nederland de helft van de 1 euro per MB die jullie berekenen. En dan heb ik het dus over roaming internetverkeer en maak ik gebruik van hetzelfde kpn-netwerk als de Nederlandse Simyo. Hoe zijn die kosten dan te rechtvaardigen?



vriendelijke groet,



Remmers
Beste Remmers,



Welkom op het forum!

De verschillende Simyo's die er zijn in de Europese landen hebben geen samenwerkings verband.

Elke Simyo heeft haar eigen prijzen voor het bellen en voor het internet.
Hallo Natascha,



het maakt verder niets uit dat mijn buitenlandse sim toevallig ook van Simyo is. Ik gebruikte het meer als vergelijking om aan te tonen dat een buitenlandse sim op het Nederlandse mobiele netwerk, 2 x goedkoper in het internetgebruik is dan de prijzen die Simyo rekent. En dat maakt Simyo naar mijn mening wel heel erg duur.



groet,



Remmers
Hallo Natascha,



het maakt verder niets uit dat mijn buitenlandse sim toevallig ook van Simyo is. Ik gebruikte het meer als vergelijking om aan te tonen dat een buitenlandse sim op het Nederlandse mobiele netwerk, 2 x goedkoper in het internetgebruik is dan de prijzen die Simyo rekent. En dat maakt Simyo naar mijn mening wel heel erg duur.



groet,



Remmers





Helemaal gelijk Remmers. Simyo heeft altijd een gevat antwoord met vaak enkel en alleen droge feiten die jij en ik ook weten. Maar Simyo NL lijkt zijn "goedkope" imago kwijt te raken...
Het is heel simpel...

Roaming tarieven (in zone 1) staan gewoon vast en worden wettelijk(europees) bepaald! Binnen Nederland kan een provider vragen wat de provider ervoor wil. Roaming is dus gewoon goedkoop en zonder bundel is internet gewoon HEEL duur bij Simyo!



Of Simyo daarmee gelijk niet meer goedkoop is wil ik niet zeggen. Ik denk dat ze heel graag voor de prijs van 5 MB zonder bundel, een bundel van 200MB willen verkopen!
Het is heel simpel. Simyo wil zoals elke provider geld verdienen. Maar hun werkwijze begint me eerlijk gezegd de keel uit te hangen. Klanten werkelijk jaren laten wachten op een dienst en wanneer die dienst dan uiteindelijk is geïntroduceerd is het het net niet als je begrijpt wat ik bedoel. Voorbeelden:



- de app

Tjonge, hoe lang we daar niet voor moesten zeuren en klagen. Nu is die er, maar zeer beperkt. Aanpassingen plegen is er niet bij. De actualisatie laat nog steeds te wensen over. Uiteraard zal de reactie van Simyo zijn dat de app verder zal worden ontwikkeld zonder daar een termijn aan te verbinden..



- data in buitenland

Oh oh oh, ook dit heeft lang, heel lang geduurd. En nu is het er en biedt men dit aan zonder bundel. Tja, technisch gezien bieden ze een dienst nu eindelijk aan, maar het is het wederom net niet waardoor ik voor mijn vakanties in het buitenland blijf uitwijken naar een andere provider die zijn zaakjes wel goed voor elkaar heeft.



- snelheid internet

Op dit punt loopt Simyo steeds meer achter in vergelijking met andere providers. Op het forum wordt regelmatig gevraagd of dit in de toekomst omhoog zal gaan. Hier wordt in alle toonaarden over gezwegen. Terwijl een beetje provider de concurrentie nauwlettend in de gaten houdt om de slag om de mobiele beller te winnen. Simyo denkt nog steeds dat haar klanten niet de meest geavanceerde toestellen gebruiken en ook niet veeleisend zijn. Niet dus.



Begrijp me niet verkeerd. Simyo biedt pluspunten (netwerk en de prijsstelling). Maar dan houdt het wel snel op.



I.p.v. de slogan "gewoon slim" zou ik bijna willen zeggen "Simyo. Net niet".



Gelukkig is er dit forum en ik vertrouw er nog steeds op dat Simyo naar haar klanten luistert. Maar het duurt allemaal zo lang en het is het vaak "net niet". En dat is jammer.
Ik heb de indruk dat Simyo best blij is met het aantal klanten dat ze nu hebben, en dat het winnen van meer zieltjes niet de allerhoogste prioriteit heeft. Ik heb ook de indruk dat het merendeel van de klanten tevreden is met de produkten die Simyo op dit moment biedt, ondanks de beperkingen die er zijn. Eigenlijk is Simyo een soort Lidl onder de mobiele telefonie aanbieders. Een door de provider georganiseerd openbaar forum zoals dit is een erg slechte indicator voor de teveredenheid of ontevredenheid van het gros van de klanten want de meeste nieuwe forumleden die je hier ziet zijn hier gekomen om te klagen, niet om te vertellen hoe fijn ze het hebben bij Simyo. Simyo werkt wel degelijk aan verbeteringen van hun dienstenpakket, maar de ontwikkelingen gaan langzamer dan bij andere providers.
Jij bent met recht een Simyo expert.
Ik houd trouwens meer van Albert Heijn dan van Lidl. Nu snap ik plots mijn ergernissen 😉 Hahaha
Ik vind simyo een prima provider. Ja, het is een budget provider, maar daar heb ik ook voor gekozen. Als je de echt goed de tijd neemt om een provider te kiezen en daarbij ook echt jezelf goed informeert, dan weet je waar je aan begint.



De snelheid is voor mij niet boeiend. 2Mbit/s is niet het hoogste wat aangeboden wordt, maar houd nog steeds in dat ik in theorie mijn bundel in iets meer dan 1 uur verbruik. Je kan dan wel 7,2Mbit/s of zelfs 14,4Mbit/s aanbieden, maar kom je alleen maar sneller bij die limit.



Internet in het buitenland kon mij niet boeien, want bundel of niet er zijn betere oplossingen! (lokale providers, mifi providers of wifi van het hotel etc etc) Ik reis toch al een tijd met een travel router en 3G modem! Qua kosten ook met bundels, die HI of t-mobile aanbieden, zijn die oplossingen goedkoper!



En app is nog steeds niet super, maar ik weet dat er nog steeds ontwikkelingen zijn! Ja, het gaat traag, maar ik hier heb ik mijn eigen oplossingen voor. Voor de officiele app uitkwam, waren er ook andere apps te gebruiken op android. Voorbeelden hiervan zijn sinopia en nog 1.



Is simyo perfect? Nee, zeker niet. De vertraagde verwerking van gegevens is echt zeer irritant en is voor vele dingen een groot nadeel. Waarschuwing komen daardoor te laat wat kosten met zich mee kan brengen. Je kan slechter het verbruik zelf bijhouden. Hier zie ik ook niet snel een verbetering in komen. Negatief beltegoed bij prepaid en vooral negatief beltegoed door dataverbruik is zeer en zeer slecht!



Inderdaad, buitenlandse databundels zouden inderdaad welkom zijn, maar zoals ik al zie. Ik heb daarvoor andere oplossingen!



Ook plafonds voor bellen, SMS en data zouden voor vele problemen oplossen. Echter ik kap op mijn android toestel op 750MB al af!



Budget komt ergens vandaan. Kun je met die nadelen leven, dan is het een prima provider. Zo niet, dan zoek je toch iets dat beter bij je past?
Voor jou dus weinig ergernissen. Prima! Gelukkig maar. Ik verwoord echter ergernissen welke door veel meer klanten wordt ervaren.



En.. als alle klanten van een provider alleen maar lovend en tevreden zijn dan zal men snel achterover leunen en denken: wij zijn de beste. Dat is uiteraard niet het geval en dus houden kritische klanten een bedrijf scherp. En dat is precies waar dit forum een rol in kan spelen en waar ik graag mijn steentje aan bij draag :)
Hoi allemaal,



Een aantal forumleden hebben het al goed verwoord. Simyo is een provider welke de vaste kosten zo laag mogelijk wilt houden. Hierdoor zijn andere extra diensten (zoals internet in het buitenland) anders ingeregeld in vergelijking met andere providers. Een internetbundel voor in het buitenland is natuurlijk erg handig, maar we willen graag goedkope abonnementen blijven aanbieden. Uiteraard wordt er gekeken naar wat er leeft onder de klanten en dat zien jullie hopelijk ook terug in de ontwikkelingen die hebben plaats gevonden en gaan plaats vinden :)



Groetjes,



Alex
Ik kijk er reikhalzend naar uit. Maar... is het e.e.a. niet naar mijn zin medio maart 2014 dan bestaat de kans dat ik de overstap maak naar een andere provider. Uiteraard op het KPN netwerk 😉
Ik kijk er reikhalzend naar uit. Maar... is het e.e.a. niet naar mijn zin medio maart 2014 dan bestaat de kans dat ik de overstap maak naar een andere provider. Uiteraard op het KPN netwerk ;-)



Hoi KPNfreak,



Ik heb het idee dat jij goed op de hoogte bent van wat je nodig hebt en verlangt van een provider. Dat past volgens ons juist erg goed bij Simyo. Gelukkig is er ook op het KPN netwerk tegenwoordig veel keus tussen verschillende vormen die worden aangeboden. ik hoop dat we je medio 2014 hebben overtuigd, dat je bij Simyo op je plek bent. Maar mocht dat niet zo zijn, dan ben je uiteraard vrij om over te stappen.



groetjes,

Charlene
Ik kijk er reikhalzend naar uit. Maar... is het e.e.a. niet naar mijn zin medio maart 2014 dan bestaat de kans dat ik de overstap maak naar een andere provider. Uiteraard op het KPN netwerk ;-)



Hoi KPNfreak,



Ik heb het idee dat jij goed op de hoogte bent van wat je nodig hebt en verlangt van een provider. Dat past volgens ons juist erg goed bij Simyo. Gelukkig is er ook op het KPN netwerk tegenwoordig veel keus tussen verschillende vormen die worden aangeboden. ik hoop dat we je medio 2014 hebben overtuigd, dat je bij Simyo op je plek bent. Maar mocht dat niet zo zijn, dan ben je uiteraard vrij om over te stappen.



groetjes,

Charlene





Hoi Charlene,



Dat klopt denk ik wel aardig:-) Zou jij er trouwens bij de collega's welke hierover gaan op willen aandringen voor grotere databundels? De recente snelheidsverhoging is een meesterlijke zet van Simyo. Nu nog grotere databundels!
Hoi Charlene,



Dat klopt denk ik wel aardig:-) Zou jij er trouwens bij de collega's welke hierover gaan op willen aandringen voor grotere databundels? De recente snelheidsverhoging is een meesterlijke zet van Simyo. Nu nog grotere databundels!




Hoi KPNfreak,



Dit hebben wij al voorgelegd bij de desbetreffende afdeling. Het is helaas niet aan ons om dit soort beslissingen te maken.

Mochten wij grotere bundels gaan aanbieden dan zullen wij dit bekend maken via de site, het forum en via twitter.

Reageer