Skip to main content

.

Hallo,



ben al jaren een klant van jullie, met verschillende nummers en bundels en verder nooit klachten gehad. Nu heb ik een abb met 200mb en 300 belmin. Ik zit vaak op internet op plekken waar ik wifi heb, vandaar ook die 200mb. Nu zit ik thuis en ik gebruik mijn telefoon niet. Ik hoor dat ik een mail heb, dat ik 75% van mijn internet heb verbruikt. Ik kijk op simyo.nl en zie dat ik nog 12mb over heb. Ik leg mijn telefoon weg en even later krijg ik weer een mail dat ik 100% verbruikt heb. Ik kijk weer op simyo.nl en zie dat ik 6,95euro internet verbruik heb!! Ik vind dat erg vreemd. Ooit heb ik dit eerder gehad bij een ander abb van jullie, maar omdat voor de rest alles goed was heb ik er nooit moeilijk over gedaan. Ik neem aan dat jullie het met mij eens zijn dat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt. Ik heb trouwens "internet op je mobiel" uitgeschakeld, ging een kwartiertje daarna ff testen of ik nog op internet kon door wifi uit te zetten en dat lukte. Met andere woorden, mijn internet stond niet daadwerkelijk uit, helaas. Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat het opgelost kan worden.



Groetjes.
Hallo,



ben al jaren een klant van jullie, met verschillende nummers en bundels en verder nooit klachten gehad. Nu heb ik een abb met 200mb en 300 belmin. Ik zit vaak op internet op plekken waar ik wifi heb, vandaar ook die 200mb. Nu zit ik thuis en ik gebruik mijn telefoon niet. Ik hoor dat ik een mail heb, dat ik 75% van mijn internet heb verbruikt. Ik kijk op simyo.nl en zie dat ik nog 12mb over heb. Ik leg mijn telefoon weg en even later krijg ik weer een mail dat ik 100% verbruikt heb. Ik kijk weer op simyo.nl en zie dat ik 6,95euro internet verbruik heb!! Ik vind dat erg vreemd. Ooit heb ik dit eerder gehad bij een ander abb van jullie, maar omdat voor de rest alles goed was heb ik er nooit moeilijk over gedaan. Ik neem aan dat jullie het met mij eens zijn dat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt. Ik heb trouwens "internet op je mobiel" uitgeschakeld, ging een kwartiertje daarna ff testen of ik nog op internet kon door wifi uit te zetten en dat lukte. Met andere woorden, mijn internet stond niet daadwerkelijk uit, helaas. Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat het opgelost kan worden.



Groetjes.




Hoi Kelly.87,



Welkom op het forum :)

Wat lastig dat er verbruik is geweest waar jij de oorzaak niet van kent. Simyo krijgt helaas alleen van het netwerk door hoeveel data er is verbruikt, en wanneer. Wat dat is geweest kunnen wij niet inzien, door de privacywet. Ik kan dat dus helaas niet ophelderen. Tips over wat het geweest kan zijn, en hoe je daar achter komt, vind je hier.

Internetverbruik wordt vaak met een vertraging doorgegeven. Wanneer je de optie uitschakelt , kan er geen verbruik meer plaatsvinden, maar er kan nog wel vertraagd verbruik worden doorgegeven, wat al eerder heeft plaatsgevonden.

Ik zie dat er vanaf een uur of 17.00 op de 27ste veel verbruik is geweest. Dat is een paar uur later pas doorgegeven. Nadat je de optie hebt uitgeschakeld, heeft er geen verbruik meer plaatsgevonden.

Dat is in de toekomst ook de beste garantie.



Ik hoop dat je er nog achterkomt, wat er zoveel heeft verbruikt. Laat je het hier weten dan?



Groetjes,

Charlene

Reageer