kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat er mobiel data verkeer heeft plaatsgevonden met de mobiel van mijn zoon terwijl wij hier thuis gewoon een wifi omgeving hebben waarop deze telefoon is aangesloten. Heden avond krijgen wij een melding dat het tegoed onder de 2 euro is gekomen. Willen we opladen blijkt dat er al een te kort van 95 euro is ontstaan.
Wij hebben expres een pre paid abbonement van symyo genomen om te voorkomen dat er hoge kosten ontstaan. Maar blijkbaar kun je dus lekker door gaan met tekorten maken zonder dat symyo de zaak blokkeert. Wa heeft het dan voor nut om symyo te genruiken.
Ik heb bij verbruik gekeken en heb gezien dat er na 15:00uur groot verbruik van dataverkeer heeft plaatsgevonden BIJNA 80,-- EURO. Niemand die dan iets blokkeert. Je leest op de topics dat dat komt omdat men je niet er uit wil gooien tijdens een gesprek of data verbruik. Maar conform hrt gebruik zie je zelfs dat er periodes zitten terwijl de 0 euro grens al doorbroken is. Dus dit klopt ook al niet.
Ik ben van mening dat Symyo hier niet adequaat op reageert. Ik baal hiervan de telefoon is om te bellen en niet om te internetten daar hebben wij WIFI voor. Er is voor dit nummer ook nog nooit een inetrnetbundel aangevraagd hoe kan het dan dat dit telefoonnummer wel gewoon data mag verbruiken.
Je probeert je kinderen te beschermen en daarmee ook je eigen girorekening daarom symyo. dus niet.
ik hoop dat er snel iemand kan reageren
Bladzijde 2 / 2
Dag Kim, een helder antwoord en jammer dat je niets voor ons kunt betekenen. Eerste doelstelling van het aanschaffen van Simyo Pre-Paid is het voorkomen van "het uit de bocht vliegen" met de kosten. Voor spraak gaat dit prima, met mobiel internet is het product minder geschikt. Ook met Simyo Sim Only ben ik daar niet gerust op, ondanks de prijs van 0,15 per MB buiten de bundel. Dit heeft alles te maken met de eerste 4 benoemde punten in mijn vorig bericht. Daar hier geen actie op wordt ondernomen kan ik eigenlijk niets anders doen dan overstappen op een ander product om hoge kosten te voorkomen. We hebben inmiddels ervaren dat er zomaar honderden MB's, zonder adequate waarschuwing, verbruikt kunnen worden. Ondanks dat ik op een zeer nette manier te woord ben gestaan voel ik mij geroepen om ook mede Simyo gebruikers op fora te waarschuwen voor het fenomeen mobiel internet versus de risico's op hoge kosten.
Met vr.gr.,
PAULBES
Met vr.gr.,
PAULBES
https://forum.simyo.nl/internet-62/5-keer-over-de-bundel-maar-geen-waarschuwing-22939/
Het wordt eigenlijk steeds helderder, voor mobiel internet loop je minder risico's bij Hi of Telfort, toch?
Het wordt eigenlijk steeds helderder, voor mobiel internet loop je minder risico's bij Hi of Telfort, toch?
Hoi PAULBES,
Ik vind het erg jammer om te horen dat je wil overstappen naar een ander product. Ook begrijp ik niet helemaal dat je vindt dat wij niet transparant zijn. We proberen klanten voor, tijdens en na het bestelproces zo goed mogelijk te informeren over alle zaken die eerder besproken zijn in dit topic. Het staat op onze website, in de 'bestelstraat', in de welkomstbrief en eventueel de bevestiging van nummerbehoud.
Je bent uiteraard vrij in de keuze om over te stappen, maar dat vinden wij wel erg jammer.
Ik vind het erg jammer om te horen dat je wil overstappen naar een ander product. Ook begrijp ik niet helemaal dat je vindt dat wij niet transparant zijn. We proberen klanten voor, tijdens en na het bestelproces zo goed mogelijk te informeren over alle zaken die eerder besproken zijn in dit topic. Het staat op onze website, in de 'bestelstraat', in de welkomstbrief en eventueel de bevestiging van nummerbehoud.
Je bent uiteraard vrij in de keuze om over te stappen, maar dat vinden wij wel erg jammer.
Beste Dries, het is inderdaad jammer. Ik voorspel dat meerdere klanten die 3 a 4 jaar geleden een pre-payd hebben afgenomen en die nu voor hun kids mobiel internet aan willen zetten over gaan stappen. Daar waar Simyo zeer goed is in spraak ga je met mobiel internet volledig de glijbaan op qua mogelijke kosten, zowel bij pre-payd als sim-only. De primaire keuze om voor Simyo te kiezen, in ieder geval voor mijn persoon, is kosten beheersing. Jammer dat jullie hierin niet "meegroeien" met deze klanten en deze doelgroep voor je weet te behouden, toch? Gr. Paul
Hoi PAULBES,
Allereerst denk ik zelf dat het bij elke provider het je bedoeling is dat je graag binnen je Internetbundel wil blijven. Daar heb je zelf de 'teugels' voor in handen door ervoor te zorgen dat je het dataverbruik op je telefoon zelf in de hand houdt. Tips daarvoor kan je in de Blog lezen waar ik al eerder naar verwees :)
Daarnaast waarschuwen wij onze klanten op 50% en 100% van de Internetbundel, waarop het dataverbruik kan worden aangepast of ervoor kan worden gekozen om de optie om gebruik te maken van mobiel internet uit te zetten op Mijn Simyo.
Tot slot, onze Prepaid en Sim Only aansluitingen passen goed bij bewust slimme gebruikers, misschien is het inderdaad niet het meest geschikt voor kinderen 🙂
Allereerst denk ik zelf dat het bij elke provider het je bedoeling is dat je graag binnen je Internetbundel wil blijven. Daar heb je zelf de 'teugels' voor in handen door ervoor te zorgen dat je het dataverbruik op je telefoon zelf in de hand houdt. Tips daarvoor kan je in de Blog lezen waar ik al eerder naar verwees :)
Daarnaast waarschuwen wij onze klanten op 50% en 100% van de Internetbundel, waarop het dataverbruik kan worden aangepast of ervoor kan worden gekozen om de optie om gebruik te maken van mobiel internet uit te zetten op Mijn Simyo.
Tot slot, onze Prepaid en Sim Only aansluitingen passen goed bij bewust slimme gebruikers, misschien is het inderdaad niet het meest geschikt voor kinderen 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.