Beste forumleden,
Ik heb een gek probleem. Ik heb een Sony Xperia z1 compact.
Het volgende probleem doet zich voor. Ik heb vaak geen 4G verbinding. Waar dan ook.
Als ik de telefoon 5 minuten uitzet en weer aan heb ik het weer wel.
Mij is opgevallen, dat na een telefoongesprek met iemand de totale mobiele verbinding weg valt. Er staat dan een rood kruisje.
Ik krijg dan na een halve minuut verbinding terug, maar dit is dan H+ en geen 4G. Zou dit met het netwerk van Simyo te maken hebben, of met mijn telefoon?
Ben benieuwd of iemand dit herkent.
Groet jeroen
Bladzijde 1 / 1
Je bent niet de enige met dit probleem jplompen.
Ik heb exact hetzelfde probleem, dat ik na een telefoongesprek blijf hangen op het 3G netwerk, en niet meer automatisch terug ga naar het 4G netwerk (wat tot 2 dagen geleden nog wel geheel automatisch ging).
Ik heb een iPhone 6, en alle instellingen staan goed!
Heb mijn iPhone 6 uitgedaan en vervolgens weer aan, maar zelfs dat zorgt er niet voor dat ik terug keer op 4G.
Ook mijn iPhone 6 handmatig op 3G zetten en vervolgens weer op 4G helpt niet.
Graag het verzoek om een reset uit te voeren op mijn simkaart, zodat deze weer goed op het netwerk wordt gezet.
Hopelijk helpt dat! want anders ligt het aan de simkaart.
Waarschijnlijk komt dit probleem uit het feit, dat de snelheid afgelopen week op maximaal is gezet, en dat daar een update voor is gekomen, die vervolgens automatisch wordt op je simkaart wordt gezet.
Misschien veroorzaakt deze update dit probleem!
Graag mijn simkaart een resetten, want ik las op het forum dat er meer klanten last hebben van dit probleem.
Ik heb exact hetzelfde probleem, dat ik na een telefoongesprek blijf hangen op het 3G netwerk, en niet meer automatisch terug ga naar het 4G netwerk (wat tot 2 dagen geleden nog wel geheel automatisch ging).
Ik heb een iPhone 6, en alle instellingen staan goed!
Heb mijn iPhone 6 uitgedaan en vervolgens weer aan, maar zelfs dat zorgt er niet voor dat ik terug keer op 4G.
Ook mijn iPhone 6 handmatig op 3G zetten en vervolgens weer op 4G helpt niet.
Graag het verzoek om een reset uit te voeren op mijn simkaart, zodat deze weer goed op het netwerk wordt gezet.
Hopelijk helpt dat! want anders ligt het aan de simkaart.
Waarschijnlijk komt dit probleem uit het feit, dat de snelheid afgelopen week op maximaal is gezet, en dat daar een update voor is gekomen, die vervolgens automatisch wordt op je simkaart wordt gezet.
Misschien veroorzaakt deze update dit probleem!
Graag mijn simkaart een resetten, want ik las op het forum dat er meer klanten last hebben van dit probleem.
Bedankt voor je reactie MichD,
Toch gelukkig om te horen, dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ook al is het wel vervelend.
Ik heb heel mijn telefoon al opnieuw geïnstalleerd, omdat ik dacht dat het aan een app zou liggen.
Het enige wat helpt bij mij is opnieuw opstarten, de ene keer heb ik dan 4G de andere keer niet, weer opnieuw opstarten. Als ik éénmaal 4G heb en ik bel, schakelt de telefoon meteen naar 3G, ik denk dat dat normaal is. Hang ik dan op, blijft de ene keer de verbinding op 4G staan de andere keer valt heel het netwerk uit, de telefoon meldt opnieuw automatisch aan denk ik en jawel een 3G verbinding.
Ik verwacht ook dat het niet aan mijn telefoon ligt, maar aan het netwerk.
Toch gelukkig om te horen, dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ook al is het wel vervelend.
Ik heb heel mijn telefoon al opnieuw geïnstalleerd, omdat ik dacht dat het aan een app zou liggen.
Het enige wat helpt bij mij is opnieuw opstarten, de ene keer heb ik dan 4G de andere keer niet, weer opnieuw opstarten. Als ik éénmaal 4G heb en ik bel, schakelt de telefoon meteen naar 3G, ik denk dat dat normaal is. Hang ik dan op, blijft de ene keer de verbinding op 4G staan de andere keer valt heel het netwerk uit, de telefoon meldt opnieuw automatisch aan denk ik en jawel een 3G verbinding.
Ik verwacht ook dat het niet aan mijn telefoon ligt, maar aan het netwerk.
Hoi jplompen, welkom op het forum van Simyo!
Dankjewel voor je duidelijk uitleg. Zoals MichD zegt kan het komen door snelheid verhoging. Het is natuurlijk vervelend dat jouw 4G verbinding steeds wegvalt. Ik heb daarom je internetoptie gereset.
Het is belangrijk om je telefoon even eenmalig uit en aan te zetten. Zo gaat je simkaart zich aanmelden op het netwerk met de nieuwe instellingen. Daarbij kun je 4G vastzetten in je telefoon :)
Laat je weten of het probleem is opgelost?
Groetjes,
Naomi
Hoi MichD,
Bedankt voor je reactie en je hulp! Het zou inderdaad kunnen komen door de verhoging. Ook bij jou heb ik de internetoptie gereset.
Geef jij ook door of het heeft geholpen? 😳
Dankjewel voor je duidelijk uitleg. Zoals MichD zegt kan het komen door snelheid verhoging. Het is natuurlijk vervelend dat jouw 4G verbinding steeds wegvalt. Ik heb daarom je internetoptie gereset.
Het is belangrijk om je telefoon even eenmalig uit en aan te zetten. Zo gaat je simkaart zich aanmelden op het netwerk met de nieuwe instellingen. Daarbij kun je 4G vastzetten in je telefoon :)
Laat je weten of het probleem is opgelost?
Groetjes,
Naomi
Hoi MichD,
Bedankt voor je reactie en je hulp! Het zou inderdaad kunnen komen door de verhoging. Ook bij jou heb ik de internetoptie gereset.
Geef jij ook door of het heeft geholpen? 😳
Hoi Naomi,
Bedankt voor je reactie en de reset. Dit heeft niet geholpen helaas. Telefoon opnieuw opstarten, instellingen prima. Prima 4G, 1 x bellen, totale verbinding weg, dus ook 2G en 3G, daarna komt het terug en blijft het UMTS h+.
Nog een update: Gisteren naar The Phone House geweest, waar ik mijn telefoon heb gekocht. Ze hebben een Vodafone kaart in mijn telefoon gedaan en hier was het probleem niet. Mijn Simyo kaart wilde ze niet in een telefoon doen, vanwege teveel ontregelen van hun telefoon, niet erg veel moeite voor gedaan vond ik, maar goed. Op een simlockvrij toestel zit niet veel marge misschien.....en dan is de service wat verder weg te zoeken.
Ik heb mijn Simyo kaart gisteren ook nog in een Galaxy s3 gehad in Tilburg hier werkte het prima.
De KPN kaart van de Galaxy s3 in mijn Sony gedaan en werkte ook goed. Dus begon te twijfelen dat het toch een dekkingsprobleem was. Simyo kaart terug in mijn Sony en weer 4G, na 1 keer bellen keerde het niet terug naar 4G, maar naar 3G. Hetzelfde probleem dus.
Op deze website staat meer info over CSFB, want daar gaat het hier over volgens mij.
https://www.4gmasten.nl/acht-inform/achtergrond-artikelen/460-csfb-de-tijdelijke-schakel-voor-het-bellen-in-een-4g-netwerk
Ik verwacht dat het niet aan mijn telefoon ligt, omdat het KPN kaartje wel goed functioneerde. Wel vreemd, dezelfde masten... KPN toch meer rechten dan Simyo?
Ik heb nog een nieuw simkaartje besteld, als het hiermee niet is opgelost dan houdt het denk ik op.
Ik heb geen vast abonnement meer bij Simyo, dus dan ga ik verhuizen naar KPN. Dat zou € 2,- meer zijn per maand in mijn geval. Wellicht heeft mijn sony veel signaal nodig om terug te schakelen van 3G naar 4G.
Ik woon in een klein dorpje genaamd Lepelstraat, hier staat 1 mast in de buurt. Ik krijg op 3G een rssi van -90 dB binnen en op 4G -110 dB, dat is vrij zwak denk ik ook.
Dit was het weer van mijn kant, misschien heeft iemand hier iets aan.
Ik typ dit zo uitgebreid, omdat ik wel benieuwd ben, wat hier aan de hand is. Ik heb een mobiel pinapparaat, welke via een app op mijn telefoon via internet verbinding maakt, vandaar...
Groet Jeroen Plompen
Bedankt voor je reactie en de reset. Dit heeft niet geholpen helaas. Telefoon opnieuw opstarten, instellingen prima. Prima 4G, 1 x bellen, totale verbinding weg, dus ook 2G en 3G, daarna komt het terug en blijft het UMTS h+.
Nog een update: Gisteren naar The Phone House geweest, waar ik mijn telefoon heb gekocht. Ze hebben een Vodafone kaart in mijn telefoon gedaan en hier was het probleem niet. Mijn Simyo kaart wilde ze niet in een telefoon doen, vanwege teveel ontregelen van hun telefoon, niet erg veel moeite voor gedaan vond ik, maar goed. Op een simlockvrij toestel zit niet veel marge misschien.....en dan is de service wat verder weg te zoeken.
Ik heb mijn Simyo kaart gisteren ook nog in een Galaxy s3 gehad in Tilburg hier werkte het prima.
De KPN kaart van de Galaxy s3 in mijn Sony gedaan en werkte ook goed. Dus begon te twijfelen dat het toch een dekkingsprobleem was. Simyo kaart terug in mijn Sony en weer 4G, na 1 keer bellen keerde het niet terug naar 4G, maar naar 3G. Hetzelfde probleem dus.
Op deze website staat meer info over CSFB, want daar gaat het hier over volgens mij.
https://www.4gmasten.nl/acht-inform/achtergrond-artikelen/460-csfb-de-tijdelijke-schakel-voor-het-bellen-in-een-4g-netwerk
Ik verwacht dat het niet aan mijn telefoon ligt, omdat het KPN kaartje wel goed functioneerde. Wel vreemd, dezelfde masten... KPN toch meer rechten dan Simyo?
Ik heb nog een nieuw simkaartje besteld, als het hiermee niet is opgelost dan houdt het denk ik op.
Ik heb geen vast abonnement meer bij Simyo, dus dan ga ik verhuizen naar KPN. Dat zou € 2,- meer zijn per maand in mijn geval. Wellicht heeft mijn sony veel signaal nodig om terug te schakelen van 3G naar 4G.
Ik woon in een klein dorpje genaamd Lepelstraat, hier staat 1 mast in de buurt. Ik krijg op 3G een rssi van -90 dB binnen en op 4G -110 dB, dat is vrij zwak denk ik ook.
Dit was het weer van mijn kant, misschien heeft iemand hier iets aan.
Ik typ dit zo uitgebreid, omdat ik wel benieuwd ben, wat hier aan de hand is. Ik heb een mobiel pinapparaat, welke via een app op mijn telefoon via internet verbinding maakt, vandaar...
Groet Jeroen Plompen
Beste Naomi,
Ook bij mij heeft de reset niets opgeleverd, en gebeurd er precies hetzelfde zoals "jplompen" hierboven heeft omschreven.
Mijn advies ik daarom ook, om contact op te nemen met de netwerkspecialisten van KPN, om te laten uitzoeken waar dit technisch probleem vandaan komt.
Want het probleem ontstond, toen de snelheidslimiet van het 4G netwerk werd verwijderd.
Ook omdat er meer klanten zijn met hetzelfde probleem, die gebruik maken van "flex 4G".
Want een simpele reset vanuit jullie kant, helpt dit probleem niet te verhelpen.
Ook bij mij heeft de reset niets opgeleverd, en gebeurd er precies hetzelfde zoals "jplompen" hierboven heeft omschreven.
Mijn advies ik daarom ook, om contact op te nemen met de netwerkspecialisten van KPN, om te laten uitzoeken waar dit technisch probleem vandaan komt.
Want het probleem ontstond, toen de snelheidslimiet van het 4G netwerk werd verwijderd.
Ook omdat er meer klanten zijn met hetzelfde probleem, die gebruik maken van "flex 4G".
Want een simpele reset vanuit jullie kant, helpt dit probleem niet te verhelpen.
Hoi MichD en jplompen,
We zijn op dit ogenblik met man en macht aan het uitzoeken hoe dit komt. Jullie zijn in dit geval helaas niet de enige. Zodra we meer weten, geef ik jullie in dit topic een update 🙂. Bedankt voor jullie uitgebreide informatie en toelichting, dit helpt enorm!
Groetjes, Tiury
We zijn op dit ogenblik met man en macht aan het uitzoeken hoe dit komt. Jullie zijn in dit geval helaas niet de enige. Zodra we meer weten, geef ik jullie in dit topic een update 🙂. Bedankt voor jullie uitgebreide informatie en toelichting, dit helpt enorm!
Groetjes, Tiury
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.