Skip to main content

.

Beantwoord

Klacht over extreem hoge telefoonrekening (€458) en misleidend dataplafond

Vandaag werd ik met grote schrik wakker toen ik ontdekte dat mijn telefoonrekening €458 hoger uitvalt dan normaal. Dit is voor mij onbegrijpelijk en onacceptabel, vooral omdat:  

1. Ik mijn telefoon niet heb gebruikt in de nacht. En was naar mijn weten verbonden met wifi en heb geen handelingen verricht die zulke kosten kunnen verklaren.  
2. Ik een dataplafond heb aangeschaft, maar deze pas de volgende maand ingaat. Dit vind ik misleidend, want ik ging ervan uit dat dit direct zou ingaan om onverwachte kosten te voorkomen.  
3. Volgens jullie eigen informatie op de website wordt bij €100 extra kosten per dag de simkaart geblokkeerd. Dit is niet gebeurd, waardoor de kosten onnodig hoog zijn opgelopen.  

Ik ben zeer ontevreden over deze situatie en eis een duidelijke uitleg én zou het onacceptabel vinden als van mij verwacht wordt dit extreem hoge bedrag te moet te betalen. Dit had niet mogen gebeuren.  

Ik zie graag spoedig een reactie tegemoet. 

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Bilal-amsterdam,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Ik wil graag met je meekijken naar een oplossing. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

2 reacties

• 816 reacties
  • 22 maart 2025

Beste ​@Bilal-amsterdam een moderator reageert hier pas weer na het weekend.

Voor een snelle reactie kun je tot 17u00 WhatsAppen met Simyo.

Hieronder een link met de contactmogelijkheden:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1766 reacties
  • antwoord
  • 24 maart 2025

Hoi ​@Bilal-amsterdam,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Ik wil graag met je meekijken naar een oplossing. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Seren

Reageer