Gisteren voor mijn moeder, die plotseling opgenomen is in een verpleegtehuis en in quarantaine is, waardoor het enige contact met ons per telefoon kan, een abonnement afgesloten omdat ik zelf al jaren een tevreden klant ben bij u.
De mobiel van mijn moeder ligt dus in het verpleeghuis, waar wij absoluut niet naar binnen mogen.
In de bevestiging van het afgesloten abonnement las ik dat er een sms code was gestuurd naar haar mobiel en als je 90 jaar bent en zo goed als blind gaat dit niet lukken ( wij hebben extra een mobiel gekocht voor visueel gehandicapten .
Klantenservice gebeld en het bovenstaande uitgelegd en gevraagd hoe dit opgelost kan worden.
Tot mijn verbazing vroeg de medewerker naar de sms code terwijl ik het uitgebreid had verteld.
Na de verificatie van mijn moeder, voor en achternaam en geboortedatum en zelfs de laatste drie cijfers van de iban code waarmee ik de 0,01 euro cent had overgemaakt, en alles bevestigd werd, werd mij medegedeeld dat het abonnement was afgewezen vanwege de betaling. Mijn ouders hebben een gezamenlijke rekening en mijn moeders voornaam en achternaam zijn duidelijk te zien op de rekening,echter ik had bij het afsluiten ook niet haar meisjesnaam gegeven, werd ook niet naar gevraagd.
Ik heb de medewerker bijna gesmeekt om het op te lossen omdat mijn 90 jarige moeder hopeloze heimwee heeft en wij haar z.s.m. willen bereiken.
Ik moest een kopie toesturen, dus dat zou in de praktijk inhouden dat deze op zijn vroegst op dinsdag bij symio is en dat is echt veel te laat, gezien de situatie waarin mijn moeder verkeert.
Ik heb de medewerker gezegd dat hij het abonnement maar moet annuleren, waarop ik zo n standaard reactie kreeg : u bent vrij om naar een andere provider te gaan.
Dit laatste gedaan en het is al rond, abonnement afgesloten en simcard wordt met spoed verzonden.
Ik ga er vanuit dat mijn klacht serieus wordt genomen en ik verwacht ook een reactie in mijn mailbox.
Mocht ik geen reactie ontvangen waarmee ik kan leven, dan heeft uw medewerker binnen 1 dag ervoor gezorgd dat de nieuwe klant sowieso weg is en ik op zoek ga naar een andere provider.
Groeten